Żyrardów: Dostawa autobusów elektrycznych i systemu ładowania

przetargi
30.12.2020 18:30

Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:
autobusy
samochody:
części i akcesoria do autobusów
Dane organizatora Miasto Żyrardów
96-300 Żyrardów
pl. Jana Pawła II nr 1
Tel. +48 468581560
Fax. +48 468581511
E-mail [email protected]
Województwo mazowieckie
Powiat żyrardowski
Treść zamówienia Dostawa autobusów elektrycznych i systemu ładowania

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Część nr 1 – Dostawa 6 szt. autobusów elektrycznych wraz z dodatkowym wyposażeniem, usługami serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego i usługą szkolenia z obsługi oraz naprawy pojazdu. Część nr 2 – Dostawa stacji ładowania autobusów elektrycznych.
Specyfikacja Oficjalna nazwa: Miasto ŻyrardówKrajowy numer identyfikacyjny: 8381464722Adres pocztowy: pl. Jana Pawła II nr 1Miejscowość: ŻyrardówKod NUTS: PL926 Żyrardowski Kod pocztowy: 96-300Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Jacek MitrowskiE-mail: [email protected].: +48 468581560Faks: +48 468581511Adresy internetowe: Główny adres: http://www.zyrardow.pl1. Obligatoryjne przesłanki wykluczenia określa art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp. 2. Na podst. art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 Pzp wyklucza się Wykonawcę: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postęp. restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z 15.5.2015 – Prawo restrukturyzacyjne lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z 28.2.2003 – Prawo upadłościowe; 2) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezp. społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w spr. spłaty tych należności. 3. Oświadczenia i dokumenty składane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potw. dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 3) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. 4. W celu potw. braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy Pzp: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potw., że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potw., że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
CPV 34144910-0: Autobusy elektryczne
34140000-0: Wysokowydajne pojazdy silnikowe
31000000-6: Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne
Wymagania III.1) Warunki udziału III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Część nr 1: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych); b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych); Część nr 2: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych); b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych); W celu potwierdzenia spełniania warunków Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia: 1) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego; 2) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Uwaga: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Część nr 1: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) co najmniej 2 zamówienia (umowy), polegające na dostawie fabrycznie nowych autobusów elektrycznych o wartości każdego zamówienia nie mniejszej niż 10 000 000 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych); Część nr 2: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) co najmniej 2 zamówienia (umowy), polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu stacji ładowania autobusów elektrycznych o mocy wyjściowej min. 80 kW każda o wartości każdego zamówienia nie mniejszej niż 500 000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych). W przypadku, gdy wartość wskazanych dostaw realizowanych przez Wykonawcę, wykazanych na spełnienie warunku będzie określona w innej walucie niż w PLN, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na PLN – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień przesłania do opublikowania Ogłoszenia o niniejszym zamówieniu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej (Dz.U. UE). W celu potwierdzenia spełniania warunków Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów: Na podstawie art. 138 c ustawy Pzp Zamawiający odrzuci ofertę, w której udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorstw nie przekroczy 50 %. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o udziale towarów pochodzących z państw członkowskich – wg załącznika nr 10 do SIWZ.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert do wniesienia wadium: — część 1: 200.000,00 PLN, słownie: dwieście tysięcy złotych, — część 2: 10.000,00 PLN, słownie: dziesięć tysięcy złotych. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 poz. 310). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Miasta Żyrardów, pl. Jana Pawła II nr 1, 96-300 Żyrardów, nr rachunku 57 1020 1026 0000 1502 0274 1171 w banku PKO BP.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: 1. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy dostawy w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń Zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy dostawy przez Wykonawcę.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: 1. W przypadku wyboru jako oferty najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, należy przed podpisaniem umowy o zamówienie publiczne przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców. 2. Zaleca się, aby umowa konsorcjum regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w szczególności zawierała postanowienia wynikające z charakteru konsorcjum: — określenie stron umowy z oznaczeniem lidera konsorcjum, — cel zawarcia umowy, — czas trwania konsorcjum (obejmujący okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), — zapis o solidarnej odpowiedzialności każdego członka konsorcjum wobec Zamawiającego za wykonanie umowy, — wyłączenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania przedmiotu zamówienia.III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: Projekt umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowi Załącznik nr 11 do SIWZ.
Wadium 200.000,00 PLN, tysięcy zł, 10.000,00 PLN, tysięcy zł
Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Miasto Żyrardów
Krajowy numer identyfikacyjny: 8381464722
Adres pocztowy: pl. Jana Pawła II nr 1
Miejscowość: Żyrardów
Kod NUTS: PL926 Żyrardowski
Kod pocztowy: 96-300
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Jacek Mitrowski
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 468581560
Faks: +48 468581511
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.zyrardow.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:
Okres w miesiącach: 12
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Miejsce i termin składania ofert

2021-01-29
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

2021-01-29
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 29/03/2021
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: TAK
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Kryterium techniczne / Waga: 40Cena – Waga: 60
Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nieVI.3) Informacje dodatkowe: 1. Obligatoryjne przesłanki wykluczenia określa art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp. 2. Na podst. art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 Pzp wyklucza się Wykonawcę: 1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postęp. restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z 15.5.2015 – Prawo restrukturyzacyjne lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z 28.2.2003 – Prawo upadłościowe; 2) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezp. społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w spr. spłaty tych należności. 3. Oświadczenia i dokumenty składane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potw. dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 3) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne. 4. W celu potw. braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy Pzp: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potw., że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potw., że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnychVI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej: 1. na treść ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień SIWZ – w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym UE lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego; 2. w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie ustawy albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób; 3. wobec czynności innych niż określone w pkt 1 i 2 – w terminie 10 dni od dnia, w którym powieto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587801Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 22/12/2020Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:633406-2020:TEXT:PL:HTML&src=0
Data dodania 2020-12-24
Przejdź na początek ogłoszenia