Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakopane: Dostawa autobusów elekterycznych

przetargi
26.01.2022 12:27
Przetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraURZĄD GMINY I MIASTA ZAKOPANE
34-500 ZAKOPANE
TADEUSZA KOŚCIUSZKI 13
Tel. 18 202 04 00
Fax. 18 20 20 444
E-mail [email protected]
WWW www.zakopane.eu/
Województwomałopolskie
PowiatTatrzański-Zakopane
Treść zamówieniaDOSTAWA AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH WRAZ Z SYSTEMEM ICH ŁADOWANIA DLA MIASTA ZAKOPANE

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaDOSTAWA AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH WRAZ Z SYSTEMEM ICH ŁADOWANIA DLA MIASTA ZAKOPANE Numer referencyjny: BZP.271.72.2021Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru zeroemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów elektrycznych wraz z rozbudowaną infrastrukturą do ich ładowania.Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru zeroemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów elektrycznych wraz z rozbudowaną infrastrukturą do ich ładowania. 1. Zakres zamówienia obejmuje dostawę wraz z rozmieszczeniem i instalacją na terenie miasta Zakopane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego: a) 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 11,80 do 12,20 m., zasilanych energią elektryczną, identycznych, tej samej marki, rok produkcji 2022 r., wyprodukowanych seryjnie tj. muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży Wykonawcy, skompletowanych zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, przystosowanych do przewozu osób z ograniczoną sprawnością ruchową wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją, b) punktów ładowania w postaci: 2 sztuk stacjonarnych elektrycznych ładowarek dwustanowiskowych typu Plug-In o mocy nie mniejszej niż 80 kW (2x40kW), wyposażonych w dwa wyjścia do ładowania autobusów umożliwiające w zależności od potrzeb ładowanie dwóch autobusów jednocześnie mocą nie mniejszą niż 40 kW, bądź jednego autobusu mocą nie mniejszą niż 80 kW. c) punktów ładowania w postaci: 2 sztuk ładowarek pantografowych o mocy nie mniejszej niż 200 kW), typu zintegrowanego tzn. że ładowarki posiadają daszek współpracujący z pantografem podnoszonym z autobusu. Ładowarki wyposażone w awaryjne źródło ładowania autobusów, dostosowane do pracy ciągłej. d) 1 sztuki ładowarki mobilnej typu Plug – In o mocy nie mniejszej niż 40 kW, dostosowana do pracy ciągłej. 2. Wykonawca zainstaluje ładowarki w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, przyłączy je do sieci elektroenergetycznej oraz uruchomi (w tym przeprowadzi pełną integrację systemów komunikacji ładowarek z Autobusami), 3. W ramach dostawy punktów ładowania Wykonawca: a) wykona wszelkie prace projektowe, budowlano – montażowe i instalacyjne zgodnie ze specyfikacją techniczną wraz z załącznikami (m.in. dokumentacja projektowa i warunkami przyłączenia do sieci dystrybucyjnej oraz wymaganiami Zamawiającego) we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach, b) uzyska wszelkie niezbędne pozwolenia, uzgodnienia, opinie lub zgody wymagane przepisami prawa w tym m.in. na wykonanie punktów ładowania, ich przyłączenie do sieci dystrybucyjnej i uruchomienie, c) będzie uczestniczyć w imieniu Zamawiającego we wszelkich odbiorach przeprowadzonych przez operatora sieci dystrybucyjnej koniecznych do przyłączenia punktów ładowania do sieci dystrybucyjnej oraz ich uruchomienia, d) uruchomi punkty ładowania i przeprowadzi pełną integrację systemów komunikacji ładowarek wchodzących w skład punktów ładowania z Autobusami i ładowarkami, zgodnie z normami obowiązującymi w tym zakresie, e) dostarczy i uruchomi kompletny system określony w specyfikacji warunków zamówienia, obejmujący punkty ładowania, ładowarki i Autobusy stanowiące przedmiot niniejszej Umowy, f) dostarczy dodatkowe wyposażenie, oprogramowanie i dokumentację wyszczególnione Umowy i SWZ.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1641307308622
LINK do SIWZhttp://platformazakupowa.pl/transakcja/559188
CPV31.15.81.00, 32.44.10.00, 34.12.11.00, 34.12.14.00, 34.14.49.10
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Zamawiający NIE określa warunku w powyższym zakresie,III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości NIE mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych 00/100),III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W zakresie posiadania NIEzbędnej wiedzy i doświadczenia, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie:1) dostawę co najmniej 3 (trzech) fabrycznie nowych autobusów elektrycznych, niskopodłogowych o długości 11,80 do 12,20.2) dostawę co najmniej 2 ładowarek o mocy NIE mniejszej niż 200 kW każda do autobusów elektrycznych łączących się z ładowanym autobusem za pomocą łącza pantografowego. Warunek uważa się za spełniony, kiedy Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje wyżej wymienione dostawy z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorów z załączeniem dowodów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Wykonawca wykaże wykonanie wyżej wymienionych dostaw:- łącznie w jednym zamówieniu lub w kilku odrębnych zamówieniach.- w ramach zakończonych w tym okresie umów, lub w ramach trwających umów obejmujących dostawę większej liczby pojazdów.2. W zakresie potencjału kadrowego o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponowali osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Wskazana osoba musi legitymować się aktualną przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2017 r. poz.1332 z późn.zm.) oraz rozporządzenia w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278). lub inne ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w odpowiednim zakresie.Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity – (Dz.U. poz. 290 z 2016r.) oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394)III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówieniaObowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia
Osoba do kontaktuGmina Miasto Zakopane 000654948 ul. Kościuszki 13 Zakopane 34-500 Ewa Stasik Biuro Zamówien Publicznych +48 182020448 [email protected] www.zakopane.pl www.zakopane.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaOkres w dniach: 365
Miejsce i termin składania ofert

2022-02-04
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings Godzina: 11:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 04/05/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi2022/S 002-002416
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE


Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Miasto Zakopane
Krajowy numer identyfikacyjny: 000654948
Adres pocztowy: ul. Kościuszki 13
Miejscowość: Zakopane
Kod NUTS:
PL218 Nowosądecki
Kod pocztowy: 34-500
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Ewa Stasik Biuro Zamówien Publicznych
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 182020448
Adresy internetowe:
Główny adres:
www.zakopane.pl
Adres profilu nabywcy:
www.zakopane.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem:
https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings

I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5) Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne


Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
DOSTAWA AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH WRAZ Z SYSTEMEM ICH ŁADOWANIA DLA MIASTA ZAKOPANE
Numer referencyjny: BZP.271.72.2021

II.1.2) Główny kod CPV
34144910 Autobusy elektryczne

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy

II.1.4) Krótki opis:
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru zeroemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów elektrycznych wraz z rozbudowaną infrastrukturą do ich ładowania.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: NIE

II.2) Opis

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
31158100 Ładowarki do baterii
34121100 Autobusy transportu publicznego
34121400 Autobusy niskopodłogowe
32441000 Sprzęt telemetryczny

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL Polska
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Miasto Zakopane

II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup taboru zeroemisyjnego do obsługi linii komunikacji miejskiej – 3 szt. autobusów elektrycznych wraz z rozbudowaną infrastrukturą do ich ładowania.
1. Zakres zamówienia obejmuje dostawę wraz z rozmieszczeniem i instalacją na terenie miasta Zakopane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego:
a) 3 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 11,80 do 12,20 m., zasilanych energią elektryczną, identycznych, tej samej marki, rok produkcji 2022 r., wyprodukowanych seryjnie tj. muszą znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży Wykonawcy, skompletowanych zgodnie ze specyfikacją warunków zamówienia, przystosowanych do przewozu osób z ograniczoną sprawnością ruchową wraz z dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją,
b) punktów ładowania w postaci: 2 sztuk stacjonarnych elektrycznych ładowarek dwustanowiskowych typu Plug-In o mocy NIE mniejszej niż 80 kW (2x40kW), wyposażonych w dwa wyjścia do ładowania autobusów umożliwiające w zależności od potrzeb ładowanie dwóch autobusów jednocześnie mocą NIE mniejszą niż 40 kW, bądź jednego autobusu mocą NIE mniejszą niż 80 kW.
c) punktów ładowania w postaci: 2 sztuk ładowarek pantografowych o mocy NIE mniejszej niż 200 kW), typu zintegrowanego tzn. że ładowarki posiadają daszek współpracujący z pantografem podnoszonym z autobusu. Ładowarki wyposażone w awaryjne źródło ładowania autobusów, dostosowane do pracy ciągłej.
d) 1 sztuki ładowarki mobilnej typu Plug – In o mocy NIE mniejszej niż 40 kW, dostosowana do pracy ciągłej.
2. Wykonawca zainstaluje ładowarki w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, przyłączy je do sieci elektroenergetycznej oraz uruchomi (w tym przeprowadzi pełną integrację systemów komunikacji ładowarek z Autobusami),
3. W ramach dostawy punktów ładowania Wykonawca:
a) wykona wszelkie prace projektowe, budowlano – montażowe i instalacyjne zgodnie ze specyfikacją techniczną wraz z załącznikami (m.in. dokumentacja projektowa i warunkami przyłączenia do sieci dystrybucyjnej oraz wymaganiami Zamawiającego) we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach,
b) uzyska wszelkie NIEzbędne pozwolenia, uzgodnienia, opinie lub zgody wymagane przepisami prawa w tym m.in. na wykonanie punktów ładowania, ich przyłączenie do sieci dystrybucyjnej i uruchomienie,
c) będzie uczestniczyć w imieniu Zamawiającego we wszelkich odbiorach przeprowadzonych przez operatora sieci dystrybucyjnej koniecznych do przyłączenia punktów ładowania do sieci dystrybucyjnej oraz ich uruchomienia,
d) uruchomi punkty ładowania i przeprowadzi pełną integrację systemów komunikacji ładowarek wchodzących w skład punktów ładowania z Autobusami i ładowarkami, zgodnie z normami obowiązującymi w tym zakresie,
e) dostarczy i uruchomi kompletny system określony w specyfikacji warunków zamówienia, obejmujący punkty ładowania, ładowarki i Autobusy stanowiące przedmiot niniejszej Umowy,
f) dostarczy dodatkowe wyposażenie, oprogramowanie i dokumentację wyszczególnione Umowy i SWZ.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji / Waga: 24
Kryterium jakości – Nazwa: Pojemnośc akumulatorów trakcyjnych / Waga: 16
Cena – Waga: 60

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w dniach: 365
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK
Numer identyfikacyjny projektu:
Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny (Faza I)” w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu publicznego w Zakopanem poprzez zakup taboru elektrycznego wraz z rozbudową infrastruktury ładowania”.

II.2.14) Informacje dodatkowe


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający NIE określa warunku w powyższym zakresie,

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości NIE mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych 00/100),

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. W zakresie posiadania NIEzbędnej wiedzy i doświadczenia, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali lub wykonują należycie:
1) dostawę co najmniej 3 (trzech) fabrycznie nowych autobusów elektrycznych, niskopodłogowych o długości 11,80 do 12,20.
2) dostawę co najmniej 2 ładowarek o mocy NIE mniejszej niż 200 kW każda do autobusów elektrycznych łączących się z ładowanym autobusem za pomocą łącza pantografowego.
Warunek uważa się za spełniony, kiedy Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje wyżej wymienione dostawy z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorów z załączeniem dowodów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Wykonawca wykaże wykonanie wyżej wymienionych dostaw:
– łącznie w jednym zamówieniu lub w kilku odrębnych zamówieniach.
– w ramach zakończonych w tym okresie umów, lub w ramach trwających umów obejmujących dostawę większej liczby pojazdów.
2. W zakresie potencjału kadrowego o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują lub będą dysponowali osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wskazana osoba musi legitymować się aktualną przynależnością do właściwej Izby Samorządu Zawodowego.
Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2017 r. poz.1332 z późn.zm.) oraz rozporządzenia w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278). lub inne ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w odpowiednim zakresie.
Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity – (Dz.U. poz. 290 z 2016r.) oraz przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394)

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia


Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIE

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 04/02/2022
Czas lokalny: 11:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 04/05/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 04/02/2022
Czas lokalny: 11:05
Miejsce:
Zakopane, ul. Kościuszki 13, sala 13


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.3) Informacje dodatkowe:

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 p.z.p. oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.
6. Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1).
7. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
8. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
9. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału NIE stanowią inaczej.
10. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych”.
11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.
12. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587801
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
30/12/2021
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
002
2022
Następna aktualizacja:
05/01/2022
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD
European Single Procurement Document
Data dodania2022-01-04
Ostatnia modyfikacja2022-01-04