Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: Dostawa autobusów elektrycznych

przetargi
26.10.2021 10:06
Przetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraMIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE SP. Z O.O. WE WROCŁAWIU
50-316 WROCŁAW
BOLESŁAWA PRUSA 75/79
Tel. 71 325 08 00
Fax. 71 325 08 02
E-mail [email protected]
WWW www.mpk.wroc.pl/
Województwodolnośląskie
PowiatWrocław
Treść zamówieniaDostawa autobusów elektrycznych wraz z systemami ich ładowana dla MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu.

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaDostawa autobusów elektrycznych wraz z systemami ich ładowana dla MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu. Numer referencyjny: KU.241/pn53_2021/PCPrzedmiotem zamówienia jest:1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, NIEeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z NIEzbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją;2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu;3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu).Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera:1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ);2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ)które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Przedmiotem zamówienia jest: 1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, nieeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z niezbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją; 2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu; 3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu). W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca także m.in.: 1) udzieli na rzecz Zamawiającego uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi, w zakresie obsługi i napraw dostarczonych autobusów EV, zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ); 2) przeprowadzi szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie, o jakim mowa w pkt. 6 Załącznika nr 2.1 do OPZ zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ); 3) przekaże Zamawiającemu niezbędne instrukcje, katalogi, specyfikacje, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu umowy, określone we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ) i dostarczy je wraz z licencjami na korzystanie z tej dokumentacji; 4) dostarczy niezbędne oprogramowania i systemy, o których mowa w Załącznikach do Opisu Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ), wraz z dokumentacją oraz licencjami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera: 1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ); 2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ) które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=mpk-wroclaw.logintrade.net_1634563269812
LINK do SIWZhttp://mpk-wroclaw.logintrade.net/zapytania_email,61458,236967662d22d6d574561f58dc3b8fdc.html
CPV31.00.00.00, 31.15.80.00, 32.44.10.00, 34.12.11.00, 34.12.14.00, 34.14.49.10
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Zamawiający NIE stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów:Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).UWAGA: dla ww. wartości wykazanej przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje zamówienia polegające na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:- co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);- co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy.Warunek zostanie przez Zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy dostawa co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów, nastąpiła w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert:- w ramach zakończonych w tym okresie umów, lub – w ramach trwających umów obejmujących dostawę większej liczby pojazdów, na podstawie których zrealizowano już dostawy określone powyżej, których należyte wykonanie zostanie potwierdzone stosownymi dokumentami zgodnie z zapisami pkt 12.2 ppkt 1 lit b) SWZ.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów: Wykazu wykonanych dostaw – a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem zamówień polegających na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:- co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);- co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy;wraz z podaniem liczby pojazdów, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziałuWykaz i krótki opis zasad i kryteriów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz którzy NIE podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.108 ust .1 i 2 ustawy Pzp z uwzględnieniem zapisów art. 111 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz art. 393 ust. 4 ustawy Pzp. Dodatkowo Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.W celu wstępnego wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ). Przed udzieleniem zamówienia, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych wskazanych przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) do upływu terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.Szczegółowe wymagania dotyczące wnoszenia wadium zostały określone w pkt 14 Specyfikacji Warunków Zamówienia.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Informacje na temat rozliczeń między Wykonawcą a Zamawiającym zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia (Wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ).III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w TAKim przypadku do oferty należy złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
Wadium1000000.00
Osoba do kontaktuMiejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ul. Bolesława Prusa 75-79 Wrocław 50-316 Dział Zamówień +48 713250817 [email protected] +48 713250802 www.mpk.wroc.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaOkres w dniach: 500
Miejsce i termin składania ofert

2021-11-30
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które NIE są ogólnodostępne. NIEograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Godzina: 09:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 25/02/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi2021/S 202-528697
Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/25/UE


Sekcja I: Podmiot zamawiający

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu
Adres pocztowy: ul. Bolesława Prusa 75-79
Miejscowość: Wrocław
Kod NUTS:
PL514 Miasto Wrocław
Kod pocztowy: 50-316
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dział Zamówień
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 713250817
Faks: +48 713250802
Adresy internetowe:
Główny adres:
www.mpk.wroc.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które NIE są ogólnodostępne. NIEograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

I.6) Główny przedmiot działalności
Miejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowy


Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
Dostawa autobusów elektrycznych wraz z systemami ich ładowana dla MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu.
Numer referencyjny: KU.241/pn53_2021/PC

II.1.2) Główny kod CPV
34121100 Autobusy transportu publicznego

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy

II.1.4) Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest:
1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, NIEeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z NIEzbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją;
2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu;
3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera:
1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ);
2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ)
które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: NIE

II.2) Opis

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
31000000 Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
31158000 Ładowarki
34121400 Autobusy niskopodłogowe
34144910 Autobusy elektryczne
32441000 Sprzęt telemetryczny

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL514 Miasto Wrocław

II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
1) dostawa 11 sztuk fabrycznie nowych, NIEeksploatowanych, całkowicie niskopodłogowych, przegubowych autobusów EV komunikacji miejskiej wraz z NIEzbędnym i dodatkowym wyposażeniem, oprogramowaniem i dokumentacją;
2) dostawa, montaż, instalacja i uruchomienie stanowiska szybkiego ładowania autobusów elektrycznych typu pantograf o mocy 400 kW na terenie pętli autobusowej przy ul. Kamieńskiego we Wrocławiu;
3) dostawa, montaż, instalację i uruchomienie systemu szybkiego i wolnego ładowania dla 11 autobusów EV na terenie Zajezdni Autobusowej (ul. Obornicka 131 we Wrocławiu).
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca TAKże m.in.:
1) udzieli na rzecz Zamawiającego uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi, w zakresie obsługi i napraw dostarczonych autobusów EV, zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ);
2) przeprowadzi szkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie, o jakim mowa w pkt. 6 Załącznika nr 2.1 do OPZ zgodnie z warunkami określonymi we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ);
3) przekaże Zamawiającemu NIEzbędne instrukcje, katalogi, specyfikacje, dokumentacje techniczne oraz inne wymagane opracowania odnoszące się do przedmiotu umowy, określone we Wzorze umowy (Załącznik nr 1 do SWZ) i w Opisie przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ) i dostarczy je wraz z licencjami na korzystanie z tej dokumentacji;
4) dostarczy NIEzbędne oprogramowania i systemy, o których mowa w Załącznikach do Opisu Przedmiotu Zamówienia (Załącznik nr 2 do SWZ), wraz z dokumentacją oraz licencjami.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagania i oczekiwania Zamawiającego zawiera:
1) Wzór Umowy – WU (Załącznik nr 1 do SWZ);
2) Opis Przedmiotu Zamówienia – OPZ (Załącznik nr 2 do SWZ)
które stanowią integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji i rękojmi na magazyny energii elektrycznej w oferowanych autobusach. / Waga: 10%
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji i rękojmi oferowanych autobusów z wyłączeniem magazynów energii elektrycznej. / Waga: 10%
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji i rękojmi na Stanowisko szybkiego ładowania oraz System szybkiego i wolnego ładowania. / Waga: 10%
Kryterium jakości – Nazwa: Poszycie boczne w panelach z podziałem poziomym i pionowym. / Waga: 7%
Kryterium jakości – Nazwa: Bezpieczeństwo – Systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy. / Waga: 5%
Kryterium jakości – Nazwa: Rozwiązanie techniczne umieszczenia silnika/silników trakcyjnych. / Waga: 4%
Kryterium jakości – Nazwa: Zastosowanie automatycznego systemu detekcji i gaszenia pożarów magazynu energii. / Waga: 4%
Cena – Waga: 50%

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w dniach: 500
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: NIE

II.2.14) Informacje dodatkowe
Przedmiotowe zamówienie jest dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego: „Zielony transport publiczny (Faza I)”.


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający NIE stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).
UWAGA: dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów:
Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100).
UWAGA: dla ww. wartości wykazanej przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu NBP z dnia wszczęcia niniejszego postępowania. Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje zamówienia polegające na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:
– co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);
– co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy.
Warunek zostanie przez Zamawiającego uznany za spełniony w przypadku, gdy dostawa co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych elektrycznych autobusów, nastąpiła w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert:
– w ramach zakończonych w tym okresie umów,
lub
– w ramach trwających umów obejmujących dostawę większej liczby pojazdów, na podstawie których zrealizowano już dostawy określone powyżej, których należyte wykonanie zostanie potwierdzone stosownymi dokumentami zgodnie z zapisami pkt 12.2 ppkt 1 lit b) SWZ.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Warunek zostanie wstępnie zweryfikowany na podstawie przedłożonego Jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia. Dodatkowo Wykonawca, którego oferta będzie najwyżej oceniona zostanie wezwany do złożenia nw. dokumentów:
Wykazu wykonanych dostaw – a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem zamówień polegających na dostawie co najmniej 5-ciu sztuk fabrycznie nowych przegubowych autobusów elektrycznych, z których:
– co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju należy rozumieć autobus elektryczny całkowicie uzyskany, tj. wyprodukowany, w danym kraju);
– co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy;
wraz z podaniem liczby pojazdów, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.

III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału
Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz którzy NIE podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.108 ust .1 i 2 ustawy Pzp z uwzględnieniem zapisów art. 111 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 oraz art. 393 ust. 4 ustawy Pzp. Dodatkowo Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
W celu wstępnego wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ). Przed udzieleniem zamówienia, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych wskazanych przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:
1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) do upływu terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Szczegółowe wymagania dotyczące wnoszenia wadium zostały określone w pkt 14 Specyfikacji Warunków Zamówienia.

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Informacje na temat rozliczeń między Wykonawcą a Zamawiającym zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia (Wzór umowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ).

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w TAKim przypadku do oferty należy złożyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Warunki realizacji umowy zostały określone we Wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.


Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAK

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 30/11/2021
Czas lokalny: 09:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 25/02/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 30/11/2021
Czas lokalny: 09:30
Miejsce:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością we Wrocławiu, ul. Bolesława Prusa 75-79, 50-316 Wrocław, POLSKA, za pośrednictwem Platformy Przetargowej MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu poprzez odszyfrowanie ofert przez Zamawiającego.
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
Otwarcie ofert będzie transmitowane on-line zgodnie z zapisami punktu 17 SWZ.


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:
Zamawiający, na podstawie art. 393 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, odrzuci ofertę, w której udział produktów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE, NIE przekracza 50 %. Szczegółowe wymagania dotyczące weryfikacji powyższego warunku, w tym wykaz wymaganych do złożenia dokumentów, zostały określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Całość dokumentacji zamówienia została zamieszczona na Platformie Przetargowej Zamawiającego:
https://mpk-wroclaw.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Wykonawcy, a TAKże innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej, określone w dziale IX ustawy Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz rzecznikowi małych i średnich przedsiębiorców.
3. Odwołanie przysługuje na:
1) NIEzgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się NIEzgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym.
6. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego
terminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektroniczne, albo w terminie 15 dni – jeżeli informacja została przekazana w inny sposób.
8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.
9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
10. Jeżeli Zamawiający mimo TAKiego obowiązku NIE przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, odwołanie wnosi się NIE później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający NIE opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
11. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art.519 ust.1 ustawy Pzp stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO, lub postanowienia Prezesa Izby, przysyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Założenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
13/10/2021
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
202
2021
Następna aktualizacja:
19/10/2021
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD
European Single Procurement Document
Data dodania2021-10-18