Warszawa: usługi publiczne w zakresie międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich
Wyniki przetargów
Branża Transport:
kolejowy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Minister Infrastruktury
00-928 Warszawa
Chałubińskiego 4/6
Tel. 48 226301300
Fax. +48 226301930
Województwo mazowieckie
Powiat warszawski
Treść zamówienia Umowa roczna o świadczenie usług publicznych w zakresie międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich w okresie 1.1.2020-31.12.2020
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Przedmiotem umowy jest świadczenie usług publicznych w zakresie międzynarodowego pasażerskiego transportu kolejowego na liniach kolejowych na terenie Polski, określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 9 października 2012 r. w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 874) w części 3.8 „Planowana docelowa sieć kolejowych pasażerskich przewozów międzynarodowych i międzywojewódzkich objętych planem”.(charakter i ilość usług lub określenie potrzeb i wymogów)
Wynik przetargu V.2) Udzielenie zamówienia V.2.1) Data zawarcia umowy: 01/04/2020V.2.3) Nazwa i adres wykonawcy Oficjalna nazwa: PKP Intercity SAAdres pocztowy: Al. Jerozolimskie 142 AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-305Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 223919757Faks: +48 224742581Adres internetowy: www.intercity.plV.2.4) Informacje na temat wartości zamówienia (bez VAT) Wartość bez VAT: 21 000 000.00 PLNkm usług publicznych w zakresie transportu pasażerskiego: 3 569 730
CPV 60210000-3 [1]: Usługi publicznego transportu kolejowego
Wymagania III.1) Warunki dotyczące zamówienia III.1.1) Parametry kosztów w celu obliczenia rekompensaty: Na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług publicznych przewoźnik otrzymuje rekompensatę w formie pieniężnej. Elementami bazowymi, niezbędnymi do wyliczenia wysokości rekompensaty są koszty, przychody i rozsądny zysk. Rekompensata obliczana jest według wzoru: koszty – przychody + rozsądny zysk. Na podstawie comiesięcznego rozliczania faktycznie poniesionych kosztów i uzyskanych przychodów oraz wysokości rozsądnego zysku ustala się wysokość rekompensaty w danym miesiącu z tytułu realizacji zadania.III.1.2) Przyznano wyłączne prawa: nie III.1.5) Zobowiązania do świadczenia usług publicznych: Przedmiotem zamówienia są połączenia międzynarodowe, tj. połączenia, w trakcie których pasażer ma możliwość: a. rozpoczęcia i zakończenia podróży na obszarze RP; b. rozpoczęcia podróży na obszarze RP i zakończenia jej w innym kraju na trasie objętej rozkładem jazdy pociągów bez konieczności dokonywania przesiadek; c. rozpoczęcia podróży w innym kraju na trasie objętej rozkładem jazdy i zakończenia jej na obszarze RP bez konieczności dokonywania przesiadki.III.2) Cele jakościowe III.2.1) Opis Informacje i bilety: 1. System dystrybucji biletów. Przewoźnik zapewni szeroką dostępność oferty poprzez zapewnienie zdywersyfikowanych kanałów dystrybucji biletów obejmujących kanały bezpośrednie i kanały elektroniczne. Do kanałów bezpośrednich należą: a) kasy biletowe; b) Centra Obsługi Klienta; c) Biuro Sprzedaży i Obsługi Klientów, w zakresie sprzedaży dla przedsiębiorców; d) drużyny konduktorskie; e) sprzedaż mobilna na wybranych dworcach w okresach szczytów przewozowych. 3. Do kanałów elektronicznych należą: a) Internet; b) automaty biletowe; c) aplikacje mobilne. W celu poprawy efektywności funkcjonowania przewoźnik będzie rozwijał elektroniczne kanały dystrybucji. Struktura kanałów dystrybucji i dostępności ofert w poszczególnych kanałach będzie dostosowywana do zapotrzebowania rynkowego oraz rozwoju elektronicznych form sprzedaży z uwzględnieniem sytuacji finansowej, organizacyjnej i technicznej przewoźnika. Szczegółowe zasady korzystania z poszczególnych kanałów dystrybucji określają wewnętrzne regulaminy przewoźnika. Sprzedaż biletów może odbywać się przez przewoźnika bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z podmiotami trzecimi. 2. Informacja. Przewoźnik zapewni podróżnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego, informacje o: a) rozkładzie jazdy; b) taryfach i cennikach; c) warunkach dostępu i dostosowania pociągu dla potrzeb osób z niepełnosprawnością oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, d) dostępności miejsc w poszczególnych rodzajach wagonów; e) działaniach mogących przerwać lub opóźnić połączenia; f) warunkach odbycia najszybszej podróży; g) warunkach najniższych opłat; h) możliwości i warunkach przewozu rowerów; i) usługach dostępnych w pociągu; j) procedurach odbioru zaginionego bagażu; k) procedurach wnoszenia skarg; l) trybie wnoszenia i rozpatrywania reklamacji; m) zaprzestaniu obsługi połączeń. Minimalny zakres informacji dostarczanych w pociągu obejmuje: a) rodzaj usług świadczonych w pociągu; b) informacje o następnej stacji; c) informacje o opóźnieniach; d) informacje o głównych możliwościach przesiadek; e) kwestie bezpieczeństwa i ochrony. Informacje w poszczególnych kanałach informacyjnych mogą być udzielane przez przewoźnika bezpośrednio lub na podstawie umów zawartych z podmiotami trzecimi.Punktualność i niezawodność: Przewoźnik zobowiązany jest do zachowania dbałości o punktualność wykonywania przewozów objętych umową. Za punktualność uważa się kursowanie pociągu zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy pociągów. Każde odchylenie na ostatniej stacji handlowej większe niż 10 min od obowiązującego czasu w rozkładzie jazdy jest opóźnieniem pociągu. Odpowiedzialność przewoźnika w zakresie osiąganej punktualności ograniczona jest do przypadków opóźnień, które wystąpiły z winy przewoźnika (tzw. punktualność kwalifikowana). Wyłączenie odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie musi być odpowiednio udokumentowane. Przewoźnik zobowiązany jest do zachowania „punktualności kwalifikowanej” rozliczanej miesięcznie na poziomie co najmniej 85 % dla wszystkich przewozów i na poziomie co najmniej 75 % dla każdego pociągu. Przewoźnik jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu sprawozdania z osiągniętego poziomu punktualności i „punktualności kwalifikowanej” (przy uwzględnieniu danych udostępnianych przez Zarządcę Infrastruktury).Odwoływanie połączeń: Przewoźnik zwolniony jest od obowiązku przewozu w przypadkach określonych w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe. W granicach określonych ustawą, przewoźnik może przewozy zawiesić lub w inny sposób je ograniczyć. Ograniczenia przewozów mogą polegać na: a. całkowitym lub częściowym zawieszeniu kursowania określonych lub wszystkich pociągów objętych umową; b. wyłączeniu z przewozu określonych relacji objętych umową; c. wyłączeniu z przewozu określonych dworców lub przystanków ujętych w aktualnym rozkładzie jazdy. Przewoźnik niezwłocznie pisemnie zawiadamia Zamawiającego o wprowadzonym ograniczeniu przewozów, określając przy tym na czym polega ograniczenie, termin jego stosowania oraz uzasadnienie wprowadzonego ograniczenia przewozów. Informację o ograniczeniu przewozów przewoźnik podaje do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty.Czystość taboru i obiektów stacyjnych: 1) Czystość taboru. Przewoźnik zapewnia utrzymanie czystości, samodzielnie lub poprzez osoby trzecie na podstawie zawartych z nimi umów, poprzez: a) Czyszczenie okresowe, najszersze w swoim zakresie, obejmujące m. in. pudło wagonów/członów EZT. Częstotliwość wykonywania czyszczenia okresowego jest różna i zależy od potrzeb i rodzaju taboru, jednak nie rzadziej niż dwa raz w miesiącu. b) Czyszczenie codzienne w stosunku do czyszczenia okresowego ma nieznacznie mniejszy zakres. Nie obejmuje pudła wagonu, lamp oświetleniowych i sufitów. Stosuje się je do usuwania bieżących zabrudzeń i utrzymywania pociągów w stanie zapewniającym należyty komfort podróży. Czyszczenie codzienne jest podstawą utrzymania należytego stanu sanitarnego i powinno być realizowane minimum raz na dobę. c) Czyszczenie pobieżne posiada najmniejszy zakres. Wykonywane jest, gdy stan taboru nie powoduje konieczności wykonywania czyszczenia codziennego oraz w sytuacjach: braku możliwości wykonania czyszczenia o szerszym zakresie np. krótki okres postoju pociągu na stacji, przyjazd pociągu na stację zwrotną z opóźnieniem, konieczność wykonania czyszczenia na torach przyperonowych, ograniczony dostęp do urządzeń i wyposażenia w infrastrukturę. 2) Jakość powietrza. Przewoźnik dokłada wszelkich starań, aby temperatura w wagonach klimatyzowanych utrzymywana była w granicach 18–25 stopni Celsjusza, a w okresie letnim około 7 stopni Celsjusza niższa od temperatury zewnętrznej. Przewoźnik zobowiązany jest do podstawienia pociągu do realizacji przewozów w stanie czystym, zgodnie z przepisami umowy RIC (umowa o wymianie i użytkowaniu wagonów pasażerskich w komunikacji międzynarodowej), z pełnym wyposażeniem węzłów sanitarnych, a w przypadkach szczególnych przewoźnik zobowiązuje się do dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji składu pociągu.Badanie opinii klientów: Badania marketingowe mogą być przeprowadzane we wszystkich pociągach objętych umową i uruchamianych na terenie Polski przez przewoźnika dwa razy w roku: a. w okresie przeciętnych przewozów (np. marzec/kwiecień); b. w okresie wzmożonych przewozów letnich. Wyniki badań przedstawiane są Zamawiającemu w formie raportu, z zachowaniem poufności.Obsługa skarg: Przewoźnik rozpatruje skargi i reklamacje wniesione przez użytkowników usług świadczonych przez przewoźnika w ramach Zadania na zasadach określonych w obowiązującym u przewoźnika Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt, zgodnie z przepisami ustawy „Prawo przewozowe”, rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego oraz rozporządzenia (WE) 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.Pomoc świadczona osobom o ograniczonej sprawności ruchowej: Przewoźnik dąży do zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa organizacji podróży i jej odbycia przez osoby z niepełnosprawnościami. Przewoźnik zapewnia: a. możliwość zgłaszania przez osoby z niepełnosprawnościami lub osoby o ograniczonej sprawności ruchowej potrzeby zorganizowania pomocy w podróży z wykorzystaniem narzędzi dostępnych dla takich osób (telefon, Internet) lub osobiście w centrach obsługi klienta (COK), w godzinach ich pracy; b. pomoc w ustaleniu połączenia obsługiwanego przez pociąg posiadający udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej sprawności ruchowej – za pośrednictwem infolinii, strony internetowej, w COK, w kasie biletowej lub w pociągu; c. dedykowane miejsce w przedziale/wagonie; d. pomoc personelu pokładowego podczas podróży w pociągu oraz podczas wsiadania i wysiadania do/z pociągu. W celu realizacji powyższego, przewoźnik opracował i wdrożył Procedurę organizacji pomocy/asysty osobom z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej (OzN) w podróży koleją. Przewoźnik prowadzi elektroniczny rejestr zgłoszeń PRM dotyczący pomocy osobom z niepełnosprawnością i o ograniczonej sprawności ruchowej.III.2.2) Informacja na temat nagród i kar: Za naruszenie parametrów jakościowych, nieterminowe przekazywanie dokumentów oraz niedotrzymanie innych warunków umowy, Zamawiający nakłada na przewoźnika kary umowne, zgodnie z taryfikatorem określonym w umowie. Kary umowne nakładane są przede wszystkim za brak Punktualności Kwalifikowanej, za odwołanie pociągu z przyczyn leżących po stronie przewoźnika bez zapewnienie komunikacji zastępczej, za zestawienie składu pociągu niezgodnie z postanowieniami umowy. Umowa nie przewiduje nagród dla przewoźnika.
Miejsce i termin składania ofert
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą
Składanie ofert wariantowych/częściowych
Uwagi Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:153124-2021:TEXT:PL:HTML&src=0
Data dodania 2021-03-26