Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty w dużym przetargu na modernizacje EN57 Kolei Mazowieckich

przetargi
10.11.2015 16:56

Trzy oferty wpłynęły w przetargu na wykonanie napraw imodernizacji ezt-ów serii EN57 Kolei Mazowieckich. Najtańsze, we wszystkichzadaniach są te, złożone przez konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i PESABydgoszcz. Ponadto przetargiem zainteresowane były Przewozy Regionalne i Newag.

A jak to wyglądało szczegółowo?

Zadanie nr 1 ?wykonanie napraw poziomu P4 z modyfikacją 19 ezt-ów EN57

Oferta nr 1 Przewozy Regionalne Zakład Napraw Taboru wKruszewcu, cena ? 18765000,00 zł netto/23 080950,00 złbrutto, termin wykonania prac 31 grudnia 2017 r., termin wykonania naprawyjednego ezt-a ? 40 dni, gwarancja ? 24 miesięcy na cały ezt, malaturę,przyzwojone maszyny ezt oraz 36 miesięcy na podzespoły i zespoły zamontowane podczas modernizacji.

Oferta nr 2 Newag SA, cena ? 30368000,00 złnetto/37 352640,00 zł brutto, termin wykonania prac 31 grudnia 2017 r.,termin wykonania naprawy jednego ezt-a ? 40 dni, gwarancja ? 18 miesięcy na całyezt, 24 miesiące na malaturę, przyzwojone maszyny ezt oraz 36 miesięcy napodzespoły i zespoły zamontowane podczasmodernizacji.

Oferta nr 3 ZNTK Mińsk Mazowiecki SA oraz PESA Bydgoszcz SA ?cena 16567991,00 zł netto/20 378628,93 zł brutto, terminwykonania prac 31 grudnia 2017 r., termin wykonania naprawy jednego ezt-a ? 40 dni,gwarancja ? 28 miesięcy na cały ezt, 24 miesiące na malaturę, przyzwojonemaszyny ezt oraz 36 miesięcy na podzespołyi zespoły zamontowane podczas modernizacji.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie 13379000,00zł netto/16 456170,00 zł brutto. Kryteria wyboru ofert to: cena ? 85%,okres udzielonej gwarancji jakości na cały ezt ? 15%.

Zadanie nr 2 ?wykonanie 20 napraw w poziomie P5 z modernizacją ezt-ów EN57 z możliwością rozszerzeniazamówienia o 19 dodatkowych składów

Oferta nr 1 ZNTK Mińsk Mazowiecki SA oraz PESA SA ? cena 214110000,00zł netto/263 355300,00 zł brutto, termin wykonania prac 31 grudnia 2017r., termin wykonania naprawy pierwszego i drugiego ezt-a ? 120 dni, pozostałych,również tych z opcji ? 50 dni, gwarancjana każdy ezt ? 60 miesięcy.

Oferta nr 2 Newag SA ? cena 255840000,00 złnetto/314 683200,00 zł brutto, termin wykonania prac 31 grudnia 2017 r., terminwykonania naprawy pierwszego i drugiego ezt-a ? 120 dni, pozostałych, równieżtych z opcji ? 50 dni, gwarancja na każdyezt ? 60 miesięcy.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie 253500000,00zł netto/311 805000,00 zł brutto. Kryteria wyboru to: cena ? 70%, okresudzielonej gwarancji ? 10%, termin naprawy pierwszego i drugiego ezt-a ? 10%,termin naprawy trzeciego i kolejnych ezt-ów ? 10%.

Zadanie nr 3 ?wykonanie 33 napraw P4 ezt-ów serii EN57.

Oferta nr 1 Newag SA ? cena 66000000,00 złnetto/81 180000,00 zł brutto, termin realizacji zadania 30 września 2018r., termin wykonania naprawy każdego ezt-a ? 60 dni, gwarancja na ezt ? 18 miesięcy.

Oferta nr 2 ZNTK Mińsk Mazowiecki SA oraz PESA SA ? cena 37950000,00zł netto/46 678500,00 zł brutto, termin realizacji zadania 30 września2018 r., termin wykonania naprawy każdego ezt-a ? 60 dni, gwarancja na ezt ? 18miesięcy.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na to zadanie 44715000,00zł netto/54 999450,00 zł brutto. Kryteria wyboru stanowią: cena ? 85%,okres udzielonej gwarancji na cały ezt ? 15%.

Jak widać z powyższego zestawienia konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowieckioraz PESA zaproponowało najlepsze warunki i może być niemal pewne wygranej wkażdym z trzech zadań. Czekamy na werdykt komisji przetargowej. O wynikachbędziemy informować na łamach InfoRail.

W obliczu słabszego pod względem zamówień na nowe pojazdy2016 roku wygrana w przetargu na modernizacje ezt-ów może być dla bydgoskiejfirmy istotna. Jak mówił nam Maciej Maciejewski, szef marketingu pojazdów kolejowychw PESIE to właśnie remonty i modernizacje mają pozwolić utrzymać ciągłość pracyfirmy w obliczu mniejszej pracy produkcyjnej w roku przyszłym. Zamówienie KoleiMazowieckich jest spore, jest więc o co się bić. Tym bardziej dziwią aż takduże różnice cenowe między ofertami. Wygranie kolejnych przetargów namodernizacje pozwoli także na utrzymanie zatrudnienia w PESIE. Zwracał na touwagę Prezes firmy Tomasz Zaboklicki.

Przed nami kolejne przetargi, tym razem z PrzewozówRegionalnych. Przewoźnik zapowiedział modernizacje kilkudziesięciu składów. Totakże będzie łakomy kąsek. Przypomnijmy, że to właśnie ZNTK Mińsk Mazowiecki modernizują21 jednostek dla tego przewoźnika.