Toruń: Dostawa wraz z montażem i posadowieniem 6 szt. kontenerów z toaletami

przetargi
25.06.2022 12:08
Przetargi
BranżaPojemniki, kosze, opakowania:
      kontenery mieszkalne, biurowe, magazynowe
Forma przetarguzapytanie o cenę
Dane organizatoraMIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACJI W TORUNIU
87-100 TORUŃ
HENRYKA SIENKIEWICZA 24/26
Tel. 56 655 52 02
Fax. 56 655 53 39
E-mail [email protected]
WWW mzk-torun.pl
Województwokujawsko-pomorskie
PowiatToruń
Treść zamówieniaDostawa wraz z montażem i posadowieniem 6 szt. kontenerów z toaletami dla kierowców komunikacji miejskiej w Toruniu…

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaDostawa wraz z montażem i posadowieniem 6 szt. kontenerów z toaletami dla kierowców komunikacji miejskiej w Toruniu
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=mzk-torun.ezamawiajacy.pl_1654756461628
LINK do SIWZhttp://mzk-torun.ezamawiajacy.pl/pn/mzk-torun/demand/notice/public/63188/details
CPV44.21.11.00
Osoba do kontaktuw sprawach merytorycznych: Bartłomiej Drużyński, tel. 505 498 662, Maciej Ekwiński, tel. 783 828 451;
w sprawach formalnych: Wioleta Sikorska, Mikołaj Stefański, tel. 56 622 55 04.
Wymagany termin realizacji zamówieniado 90 dni od daty podpisania umowy.
Miejsce i termin składania ofertMIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACJI W TORUNIU
87-100 TORUŃ
HENRYKA SIENKIEWICZA 24/26

2022-06-23
Sposób składania ofertMIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACJI W TORUNIU, HENRYKA SIENKIEWICZA 24/26, 87-100 TORUŃ Godzina: 11:30
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą
Składanie ofert wariantowych/częściowych
UwagiMiejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o., ul. Sienkiewicza 24/26, 87-100 Toruń, tel. +48 56 612 18 00 fax +48 56 655 5339 [email protected]
Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS 0000406721 kapitał zakładowy 42 967 000,00 zł-opłacony w całości REGON 341227892 NIP 8790177233
Bank PEKAO S.A. 85 1240 4009 1111 0010 4319 5292, BDO: 000061452
www.mzk.torun.pl
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
(SIWZ MZK.PZ-251-10/22)
Dostawa wraz z montażem i posadowieniem 6 szt. kontenerów z toaletami dla kierowców komunikacji miejskiej w Toruniu
CPV:
44211100-3 – budynki modułowe i przenośne
Toruń, dnia 08.06.2022 roku
Strona 2 z 12
1. Do postępowania nie stosuje się na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 1129, ze zm.) – dalej ustawa Pzp. Postępowanie prowadzone jest w celu udzielenia zamówienia sektorowego o wartości poniżej progów unijnych,
2. W zakresie nieuregulowanym w niniejszej specyfikacji do postępowania zastosowanie mają postanowienia Regulaminu udzielania zamówień, do których spółka nie jest obowiązana stosować przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – zwanego dalej Regulaminem, odnoszące się do zamówień sektorowych, do których na postawie art. 133 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) nie znajdowała zastosowania ta ustawa. Regulamin dostępny jest na stronie www: http://bip.mzk.torun.pl/ w zakładce Zamówienia publiczne/ Przepisy wewnętrzne,
3. Wymóg / obowiązek określony w którymkolwiek dokumencie postępowania jest wiążący dla stron,
4. Dostawca będzie na bieżąco śledził zmiany wymogów ustawowych w zakresie przedmiotu umowy oraz wprowadzał konieczne zmiany,
5. Zamawiający posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 424 ze zm.),
I. Zamawiający:
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Sienkiewicza 24/26, 87 – 100 Toruń
tel./ fax 56 612 18 00 / 56 655 53 39
NIP: 879 017 72 33 REGON: 341227892 BDO: 000061452
Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS 0000406721
kapitał zakładowy 42 967 000,00 zł opłacony w całości
II. Tryb postępowania:
przetarg otwarty
III. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa wraz z montażem i posadowieniem 6 szt. kontenerów z toaletami dla kierowców komunikacji miejskiej w Toruniu.
Zakres prac obejmuje:
Dostawę z montażem i posadowieniem kontenerów z toaletami dla kierowców komunikacji miejskiej w Toruniu w rejonie pętli autobusowych w n/w lokalizacjach:
− Kolankowskiego
− Wrzosy I
− Nad Strugą
− Okólna
− Szubińska
− Poznańska
Strona 3 z 12
UWAGA
1. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
2. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
3. Zamawiający, na uzgodniony czas montażu urządzeń, umożliwi Wykonawcy dostęp do pomieszczeń sanitarnych oraz szatni na terenie zajezdni tramwajowej lub autobusowej a także ewentualne (odpłatne) korzystanie na terenie jednej z zajezdni z energii elektrycznej.
4. Opłaty za uzyskanie ewentualnych decyzji, zezwoleń, uzgodnień oraz wszelkich materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy stanowią koszty Wykonawcy.
5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania firm podwykonawców (o ile dotyczy).
IV. Opis przedmiotu zamówienia
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku numer 1 do SIWZ,
2. Warunki realizacji zamówienia określa załącznik numer 2 do SIWZ (wzór umowy).
V. Termin wykonania zamówienia
Przedmiot zamówienia będzie wykonany do 90 dni od daty podpisania umowy.
VI. Warunki udziału w postępowaniu i przesłanki wykluczenia z postępowania
VI.1. Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia.
Za Wykonawcę spełniającego ten warunek zostanie uznany Dostawcę, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie minimum dwie dostawy wraz montażem oraz posadowieniem kontenerów z funkcją socjalną, wyposażonych w WC, instalację elektryczną i ogrzewanie, z których co najmniej jedna obejmowała dostawę z montażem co najmniej 2 szt. kontenerów.
2) posiadają niezbędny potencjał organizacyjny.
Wymogowi temu odpowiada Wykonawca, który dysponuje lub będzie dysponować kadrą pozwalającą na realizację zadania będącego przedmiotem zamówienia – Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia – Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełniania warunków przez Wykonawców odbywać się będzie na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń.
VI.2. Wykluczeniu z postępowania podlega Wykonawca:
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia określone w Regulaminie oraz Wykonawcę:
1) będący osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
Strona 4 z 12
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych,
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2012 r. poz.769),
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o którym mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
– lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty lub oferty częściowe, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty niezależnie od siebie;
6) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w pkt 3, chyba że Wykonawca odpowiednio przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
7) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on winnej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
8) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie
Strona 5 z 12
wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
9) na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U poz. 835) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:
a) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
b) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24.02.2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy;
c) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24.02.2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.
2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w pkt 1 ppkt 1), 2), 5), 7) i 8), jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
3. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt 2, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w pkt 2, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wyklucza Wykonawcę.
4. Wykluczenie Wykonawcy następuje:
Strona 6 z 12
1) w przypadkach, o których mowa w pkt 1 ppkt 1) lit. a-g i ppkt 2) na okres 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadku, o którym mowa w pkt 1 ppkt 4), na okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienie;
3) w przypadkach, o których mowa w pkt 1 ppkt 5), 7) i 8) na okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia.
Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
VII. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu postawionych przez Zamawiającego Wykonawca (pkt. VI.1, p.pkt 1) SIWZ) przedstawi:
– wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wystawcy, wg załącznika numer 4.
2. Wykonawca przedstawi aktualny odpis właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. Do formularza ofertowego Wykonawca załączy:
a) szczegółowe rysunki oraz schematy instalacji elektrycznej,
b) szczegółowe rysunki oraz schematy instalacji wod.-kan.,
c) szczegółowe rysunki układu konstrukcyjnego kontenera,,
d) schemat instalacji odgromowej proponowanego kontenera z toaletą,
e) wielowidokową (min. 3 perspektywy) wizualizacją z wyeksponowanymi walorami architektonicznymi,
f) szczegółową specyfikację kontenera, zawierającą m.in.: szczegółowy opis przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych, zastosowanych rodzajach ociepleń, opis wszystkich instalacji wewnętrznych (m.in. elektrycznej, wod-kan, grzewczej), instalacji wentylacji, odwodnienia, odgromowej, informację o współczynnikach przenikania cieplnego ścian, dachu i posadzki oraz stolarki, itd.
4. Ponadto Wykonawca złoży wraz z ofertą:
1) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – w treści formularza ofertowego – załącznik numer 3 do niniejszej specyfikacji, z zastrzeżeniem, że w
Strona 7 z 12
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców w formie odrębnego dokumentu,
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia-załącznik numer 6 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się, przy czym:
– oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu potwierdza, że Wykonawcy łącznie spełniają warunki udziału w postepowaniu;
– oświadczenie o braku podstaw wykluczenia potwierdza, że żaden z Wykonawców nie podlega wykluczeniu z postępowania.
5. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia Wykonawcy przedłożą pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia) w postępowaniu i zawarcia Umowy.
VIII. Wymiana informacji
1. W toku postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający i Wykonawcy będą się porozumiewać (przekazywać pytania, informacje, wnioski i oświadczenia) wyłącznie drogą elektroniczną (adres poczty elektronicznej Zamawiającego: [email protected]).
2. Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się za pośrednictwem Platformy Zakupowej znajdującej się pod adresem: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl w zakładce Korespondencja z Wykonawcami.
3. W przypadku skorzystania przez Wykonawcę z porozumiewania się za pośrednictwem Platformy Zakupowej, w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, Wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy pytanie wysłane. Zadawanie pytań do treści SIWZ nie wymaga rejestracji na Platformie.
4. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu sp. z o.o. tel. +48 (22) 257 22 23, e-mail: [email protected].
5. Uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są:
w sprawach merytorycznych: Bartłomiej Drużyński, tel. 505 498 662, Maciej Ekwiński, tel. 783 828 451;
w sprawach formalnych: Wioleta Sikorska, Mikołaj Stefański, tel. 56 622 55 04.
IX. Termin związania ofertą
Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
X. Opis sposobu przygotowania oferty
Oferta musi zostać sporządzona w języku polskim i zawierać:
1) wypełniony formularz ofertowy (załącznik numer 3 do niniejszej specyfikacji),
2) dokumenty wg punktu VII niniejszej specyfikacji,
Strona 8 z 12
3) Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zawartą w załączniki numer 5 do SIWZ.
Zarówno oferta, jak i wszystkie dokumenty będące jej integralną częścią, powinny zostać przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod rygorem nieważności, w postaci skanów dokumentów podpisanych przez właściwych przedstawicieli Wykonawcy wraz z pieczęciami firmowymi i imiennymi lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w ww. terminie za pośrednictwem Platformy zakupowej znajdującej się pod adresem: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl.
Przesłanie oferty w sposób inny niż wskazany powyżej stanowi podstawę odrzucenia oferty, jako niezłożonej prawidłowo.
Oferta musi zostać podpisana przez osobę uprawnioną (osoby uprawnione) do reprezentowania Wykonawcy.
W przypadku, gdy oferta została podpisana przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć skan stosownego pełnomocnictwa lub stosowne pełnomocnictwo w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym
Załączone do oferty dokumenty muszą zostać złożone w postaci skanów oryginałów dokumentów, przy czym dopuszcza się również złożenie oryginałów dokumentów wystawionych w postaci elektronicznej, natomiast oświadczenia w postaci skanów dokumentów podpisanych przez właściwych przedstawicieli Wykonawcy wraz z pieczęciami firmowymi i imiennymi lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
XI. Miejsce i termin złożenia ofert
1. Oferty należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected], w terminie do dnia 23.06.2022 roku do godz. 11.30. w sposób wskazany w pkt X.
2. Zamawiający nie wymaga, ale dopuszcza przesłanie w ww. terminie oferty w postaci zaszyfrowanej i następnie w czasie do 30 minut od upływu terminu składania ofert przesłanie w odrębnej wiadomości danych niezbędnych do odszyfrowania oferty.
3. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w ww. terminie za pośrednictwem Platformy zakupowej znajdującej się pod adresem: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl.
4. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o. o.: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl, lub https://oneplace.marketplanet.pl.
5. Wykonawca po wybraniu opcji przystąp do postępowania zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta (zadawania pytań do treści SIWZ nie wymaga rejestracji na Platformie, złożenie oferty wymaga rejestracji na Platformie). Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie zarejestruj się.
6. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
Strona 9 z 12
7. Po założeniu konta na Platformie Zakupowej, Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu.
8. Dopuszczalne formaty kwalifikowanego podpisu elektronicznego w przypadku złożenia oferty w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym za pośrednictwem Platformy Zakupowej lub poczty elektronicznej to:
1) dokumenty w formacie pdf zaleca się podpisywać formatem PAdES;
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż pdf, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES.
9. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB RAM, procesor Intel IV 2GHz, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os X 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
4) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie.pdf.
6. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie następujących formatów przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB, w formatach: pdf, xls, xslx, ods, doc, docx, odt, zip, 7z, xml, jpg, XAdES.
7. Zastrzeżenie dotyczące informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn. Dz.U. 2020 r., poz. 1913), Wykonawca zobowiązany jest złożyć w ofercie w sposób wyraźnie określający wolę ich utajnienia.
8. W przypadku składania oferty za pośrednictwem Platformy Zakupowej dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa powinny zostać załączone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia Tajne (wybranie oznaczenia z menu). Wczytanie załącznika następuje poprzez polecenie Dodaj.
9. W przypadku składania oferta za pośrednictwem poczty elektronicznej dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa powinny zostać załączone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym uwzględnieniem w nazwie pliku określenia Tajne.
10. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.
XII. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
1. Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert:
Nazwa kryterium
Znaczenie kryterium
Cena
100 %
W kryterium – cena (C) punktacja poszczególnym ofertom zostanie przyznana według wzoru:
cena brutto oferty najtańszej
C =
——————————————-
x 100
cena brutto oferty badanej
Strona 10 z 12
XIII. Formalności, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy
1. Wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
2. W przypadku zadeklarowania w ofercie zamiaru realizacji części zamówienia przy udziale podwykonawców, Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu do akceptacji umowy, które mają zostać zawarte z podwykonawcami.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed podpisaniem umowy zobowiązani są przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą ich wzajemną współpracę i zobowiązania.
4. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę kopię polisę OC, obejmującej przedmiot zamówienia.
XIV. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Zamawiający ustanawia zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
Zabezpieczenie posłuży pokryciu ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Wysokość zabezpieczenia ustala się na 5% łącznej ceny (brutto) podanej w ofercie.
Zabezpieczenie należy wnieść w jednej z form: pieniądzu, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych.
Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy numer:
89 1130 1075 0002 6174 1520 0003
prowadzony przez Bank BKG (w tytule przelewu prosimy wpisać: zabezpieczenie MZK.PZ-251-10/22).
Zabezpieczenie w innej formie należy złożyć u Zamawiającego przed zawarciem umowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi zapewniać wypłatę kwoty gwarantowanej bezwarunkowo i na pierwsze wezwanie uprawnionego z gwarancji (poręczenia). W przypadku, gdy Wykonawca wnosi zabezpieczenie w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia, z treści tych gwarancji (poręczenia) musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
a) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) lub poręczyciela do zapłaty do wysokości określonej w gwarancji (poręczeniu) kwoty, nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy, w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez gwaranta (poręczyciela) wezwania do zapłaty,
b) termin obowiązywania gwarancji (poręczenia),
c) miejsce i termin zwrotu gwarancji (poręczenia) lub zwolnienia gwaranta (poręczyciela) z zobowiązań objętych gwarancyjną.
Strona 11 z 12
Gwarancja (poręczenie) musi być egzekwowalna i wykonalna na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, podlegać prawu polskiemu, a w sporach z gwarancji (poręczenia) wyłącznie właściwy musi być sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego. Treść gwarancji (poręczenia) podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłaszania uwag do treści gwarancji (poręczenia).
Zamawiający zwróci 80% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji kwotę w wysokości 20% zabezpieczenia. Kwota ta zostanie zwrócona nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady i gwarancji.
XV. Istotne postanowienia umowy
Wzór umowy stanowi załącznik numer 2 do niniejszej specyfikacji.
XVI. Odrzucenie oferty
1. Zamawiający odrzuci ofertę lub uzna ofertę za odrzuconą w szczególności w przypadkach, o których mowa w Regulaminie.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty, jeżeli:
1) została złożona po terminie składania ofert;
2) została złożona przez Wykonawcę:
a) podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
b) niespełniającego warunków udziału w postępowania, lub
c) który nie złożył w przewidzianym terminie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu,
3) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
4) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego w pkt X i XI.
XVII. Unieważnienie postępowania
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez dokonywania wyboru którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny na każdym etapie postępowania.
UWAGA!
Wykonawcy są zobowiązani do śledzenia strony Platformy Zamawiającego pod adresem: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl w celu zapoznania się z ewentualnymi zmianami w treści specyfikacji.
XVIII. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. oraz spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Miejski Zakład
Strona 12 z 12
Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://mzk-torun.ezamawiajacy.pl.
2. Klauzula informacyjna stanowi załącznik numer 5 do SIWZ.
XIX. Środki ochrony prawnej
W postępowaniu nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej wskazane w ustawie Prawo zamówień publicznych
XX. Załączniki
1. Załącznik nr 1 – opis przedmiotu zamówienia (zakres dostawy),
2. Załącznik nr 2 – wzór umowy,
3. Załącznik nr 3 – formularz ofertowy,
4. Załącznik nr 4 – wykaz wykonanych dostaw,
5. Załącznik nr 5 – klauzula RODO,
6. Załącznik nr 6 – oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i niepodleganiu wykluczeniu
Zastępca Prezesa Prezes Zarządu
ds. Techniczno-Eksploatacyjnych /
/ Zbigniew Wyszogrodzki
Piotr Rama
Data dodania2022-06-09