Szczecin: Wykonywanie usług przewozowych

przetargi
22.11.2021 13:14
Przetargi
BranżaTransport:
      autobusy, busy, przewoźnicy (osobowy)
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraZARZĄD DRÓG I TRANSPORTU MIEJSKIEGO
71-241 SZCZECIN
SEBASTIANA KLONOWICA 5
Tel. 91 480 05 10
Fax. 91 439 30 03
E-mail [email protected]
WWW www.zditm.szczecin.pl
Województwozachodniopomorskie
PowiatSzczecin
Treść zamówieniaWykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” (…)

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaWykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” (…) Numer referencyjny: DZP/42/PN/2021Wykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” na obszarze działania Zamawiającego oraz świadczenie usług wynikających z realizacji umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 5 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” na obszarze działania Zamawiającego oraz świadczenie usług wynikających z realizacji umowy. 2. Zamawiający zleca, a Wykonawca wykonuje przewozy pasażerskie na liniach autobusowych dziennych, nocnych oraz transporcie na żądanie zgodnie z rozkładem jazdy w okresie jego obowiązywania oraz świadczy usługi wynikające z realizacji tych zadań. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian: – w rozkładach jazdy (likwidacja linii, uruchamianie nowych linii oraz wszelkich zmian parametrów linii); – zlecania wykonywania dodatkowej pracy przewozowej wynikającej z obsługi imprez masowych, w tym sportowych, Dni Morza i obsługi cmentarzy itp.; – organizacji komunikacji zastępczej w związku z prowadzonymi robotami inwestycyjnymi, drogowymi i torowymi; – uruchamianiu rezerwy wraz z obsługą do zabezpieczania komunikacji na obszarze działania Zamawiającego; – dokonywania alokacji taboru Wykonawcy zgodnie z zapotrzebowaniem. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w funkcjonowaniu transportu na żądanie poprzez: – jego uruchomienie lub likwidację, – rozszerzenie i zmianę formuły funkcjonowania w zakresie: dni i godzin funkcjonowania, obszaru działania oraz relacji, – zmiany tras przejazdu linii przez poszczególne ulice oraz możliwość wprowadzenia stałych kursów w obszarze jego działania. 5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie realizacji usług „Transportu na żądanie” na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ. Z uwagi na limit znaków szczegółowy opis zamówienia został opisany w załączniku nr 4 do SWZ – wzorze umowy oraz załączniku nr 5 do SWZ – opisie przedmiotu zamówienia.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=portal.smartpzp.pl_1637049306608
LINK do SIWZhttp://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl/public/postepowanie?postepowanie=21786673
CPV60.11.20.00
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej jeżeli wykonawca wykaże, że: a) posiada licencję, o której mowa w art. 5 ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.) udzieloną na okres obejmujący termin wykonania zamówienia tj. co najmniej do 31.12.2022 r.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) w przypadku zamówienia na usługi lub dostawy:w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie przynajmniej 1 (jedną) usługę przewozu regularnego lub okazjonalnego (TnŻ) w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym świadczoną taborem – w liczbie minimum:• 600 000 wozokilometrów;• 2 000 wozogodzin;przy czym powyższa liczba wozokilometrów/wozogodzin musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie 1 roku świadczenia usługi,lubw okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie przynajmniej 1 (jedną) usługę przewozu regularnego lub okazjonalnego (TnŻ) w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym świadczoną taborem o wartości co najmniej:• 2 000 000 zł bruttoprzy czym powyższa wartość usługi musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie 1 roku świadczenia usługi. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu na Platformie). Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.b) dysponuje lub będzie dysponować na obszarze działania Zamawiającego (tj. gmin: Szczecin, Kołbaskowo, Police, Dobra) bazą transportową wraz z NIEzbędnym wyposażeniem dla dokonywania bieżących napraw i codziennych kontroli stanu sprawności technicznej taboru, którym realizowane będzie zamówienie.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.c) dysponuje lub będzie dysponować ruchomym serwisem technicznym.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.d) dysponuje lub będzie dysponował minimalną ilością autobusów określonych w Opisie przedmiotu Zamówienia (pkt III ust. 6), który stanowi załącznik nr 5 do SWZWykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Warunki realizacji umowy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
Wadium400000.00
Osoba do kontaktuGmina Miasto Szczecin – Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ul. S.Klonowica 5 Szczecin 71-241 Łukasz Kumor +48 914800479 [email protected] +48 914393003 www.zditm.szczecin.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaKoniec: 31/12/2022
Miejsce i termin składania ofert

2021-12-13
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej Godzina: 09:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 12/03/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi2021/S 221-582760
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE


Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Miasto Szczecin – Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego
Adres pocztowy: ul. S.Klonowica 5
Miejscowość: Szczecin
Kod NUTS:
PL424 Miasto Szczecin
Kod pocztowy: 71-241
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Łukasz Kumor
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 914800479
Faks: +48 914393003
Adresy internetowe:
Główny adres:
www.zditm.szczecin.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://portal.smartpzp.pl/zditm.szczecin.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5) Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne


Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
Wykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” (…)
Numer referencyjny: DZP/42/PN/2021

II.1.2) Główny kod CPV
60112000 Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Usługi

II.1.4) Krótki opis:
Wykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” na obszarze działania Zamawiającego oraz świadczenie usług wynikających z realizacji umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 5 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: NIE

II.2) Opis

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL424 Miasto Szczecin
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Miasto Szczecin, Kołbaskowo, Dobra, Police, Nowe Warpno, Gryfino.

II.2.4) Opis zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług przewozowych w zakresie przewozu osób na liniach autobusowych w dziennej i nocnej komunikacji miejskiej oraz na telefon „Transport na żądanie” na obszarze działania Zamawiającego oraz świadczenie usług wynikających z realizacji umowy.
2. Zamawiający zleca, a Wykonawca wykonuje przewozy pasażerskie na liniach autobusowych dziennych, nocnych oraz transporcie na żądanie zgodnie z rozkładem jazdy w okresie jego obowiązywania oraz świadczy usługi wynikające z realizacji tych zadań.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian:
– w rozkładach jazdy (likwidacja linii, uruchamianie nowych linii oraz wszelkich zmian parametrów linii);
– zlecania wykonywania dodatkowej pracy przewozowej wynikającej z obsługi imprez masowych, w tym sportowych, Dni Morza i obsługi cmentarzy itp.;
– organizacji komunikacji zastępczej w związku z prowadzonymi robotami inwestycyjnymi, drogowymi i torowymi;
– uruchamianiu rezerwy wraz z obsługą do zabezpieczania komunikacji na obszarze działania Zamawiającego;
– dokonywania alokacji taboru Wykonawcy zgodnie z zapotrzebowaniem.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w funkcjonowaniu transportu na żądanie poprzez:
– jego uruchomienie lub likwidację,
– rozszerzenie i zmianę formuły funkcjonowania w zakresie: dni i godzin funkcjonowania, obszaru działania oraz relacji,
– zmiany tras przejazdu linii przez poszczególne ulice oraz możliwość wprowadzenia stałych kursów w obszarze jego działania.
5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w zakresie realizacji usług „Transportu na żądanie” na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
Z uwagi na limit znaków szczegółowy opis zamówienia został opisany w załączniku nr 4 do SWZ – wzorze umowy oraz załączniku nr 5 do SWZ – opisie przedmiotu zamówienia.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Liczba pojazdów wyposażonych w klimatyzacje przestrzeni pasażerskiej / Waga: 20,00
Kryterium jakości – Nazwa: Średni wiek taboru / Waga: 20,00
Cena – Waga: 60,00

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/12/2022
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: TAK
Opis opcji:
1. W ramach niniejszego zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, w zakresie realizacji usług Transportu na Żądanie, wyrażonego w wozogodzinach.
2. Zamawiający zastrzega, iż część zamówienia określona jako „prawo opcji” jest uprawnieniem, a NIE zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może NIE skorzystać z prawa opcji, skorzystać z NIEgo w mniejszym zakresie aniżeli określony powyżej, w szczególności w przypadku NIEuzyskania środków finansowych na ten cel, a Wykonawcy NIE przysługują z tego tytułu żadne roszczenia, co niniejszym akceptuje poprzez podpisanie niniejszej umowy.
3. Zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać, zawierającego ilość wozogodzin w ramach przedmiotowego uprawnienia Zamawiającego.
4. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji w okresie od dnia rozpoczęcia wykonywania świadczenia usług przewozowych do dnia 31.12.2022 r.
Szczegóły możliwości skorzystania z prawa opcji w zakresie realizacji usług „Transportu na żądanie” określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: NIE

II.2.14) Informacje dodatkowe
Termin realizacji umowy: od dnia jej zawarcia, lecz NIE wcześniej niż od dnia 01.01.2022 r. do dnia 31.12.2022 r. w przypadku wykonywania usług przewozowych w ramach zamówienia podstawowego, natomiast zamówienie objęte prawem opcji obowiązywać będzie po uprzednim otrzymaniu przez Wykonawcę zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza z prawa opcji skorzystać.


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane przepisami prawa uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) posiada licencję, o której mowa w art. 5 ustawy z dnia 06.09.2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 58 z późn. zm.) udzieloną na okres obejmujący termin wykonania zamówienia tj. co najmniej do 31.12.2022 r.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w przypadku zamówienia na usługi lub dostawy:
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie przynajmniej 1 (jedną) usługę przewozu regularnego lub okazjonalnego (TnŻ) w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym świadczoną taborem – w liczbie minimum:
• 600 000 wozokilometrów;
• 2 000 wozogodzin;
przy czym powyższa liczba wozokilometrów/wozogodzin musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie 1 roku świadczenia usługi,
lub
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje należycie przynajmniej 1 (jedną) usługę przewozu regularnego lub okazjonalnego (TnŻ) w rozumieniu ustawy o transporcie drogowym świadczoną taborem o wartości co najmniej:
• 2 000 000 zł brutto
przy czym powyższa wartość usługi musi być osiągnięta w ciągu maksymalnie 1 roku świadczenia usługi.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.
W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu na Platformie). Jeżeli w tym dniu NIE będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
b) dysponuje lub będzie dysponować na obszarze działania Zamawiającego (tj. gmin: Szczecin, Kołbaskowo, Police, Dobra) bazą transportową wraz z NIEzbędnym wyposażeniem dla dokonywania bieżących napraw i codziennych kontroli stanu sprawności technicznej taboru, którym realizowane będzie zamówienie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.
c) dysponuje lub będzie dysponować ruchomym serwisem technicznym.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.
d) dysponuje lub będzie dysponował minimalną ilością autobusów określonych w Opisie przedmiotu Zamówienia (pkt III ust. 6), który stanowi załącznik nr 5 do SWZ
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wspólnie spełniać ten warunek.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Warunki realizacji umowy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.


Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAK

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 13/12/2021
Czas lokalny: 09:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 12/03/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 13/12/2021
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego za pośrednictwem platformy poprzez odszyfrowanie ofert przez Zamawiającego.


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.3) Informacje dodatkowe:
1. Postępowanie odbywa się w języku polskim w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia itp. składane w trakcie postępowania między zamawiającym a wykonawcami muszą być sporządzone w języku polskim.
2. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu NIEograniczonego na podstawie art. 132 i dalsze Ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.).
3. Zamawiający będzie stosował procedurę, o której mowa w art. 139 ust. 1 Ustawy (tj. tzw. procedurę odwróconą).
4. W pierwszej kolejności na podstawie art. 139 ust.1 ustawy Zamawiający dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5. Zamawiający NIE przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
6. Zamawiający NIE przewiduje możliwości wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
7. Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień podobnych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, do 50 % wartości szacunkowej zamówienia podstawowego. Podstawą ustalenia warunków realizacji zamówienia podobnego jest umowa podstawowa oraz przeprowadzone z wykonawcą negocjacje.
8. Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę na podstawie art. 108 ustawy oraz może wykluczyć Wykonawcę na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy.
Z uwagi na limit znaków, szczegółowe podstawy wykluczenia opisane zostały w Rozdziale IV SWZ.
9. Wykaz oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą – z uwagi na limit znaków, wykaz oświadczeń i dokumentów składanych wraz z ofertą opisany został w Rozdziale VI SWZ.
10. Wykaz podmiotowych środków dowodowych składanych na wezwanie – z uwagi na limit znaków, wykaz podmiotowych środków dowodowych składanych na wezwanie opisany został w Rozdziale VII SWZ.
11. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany – przed upływem terminem składania ofert wnieść wadium w wysokości 400 000,00 zł (czterysta tysięcy złotych). Decyduje data i godzina wpływu środków do Zamawiającego.
Z uwagi na limit znaków, szczegółowe informacje dotyczące wadium opisane zostały w Rozdziale IX SWZ.
12. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej polskiej zobowiązany jest złożyć dokumenty zgodnie z Rozdziałem X SWZ.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15) ustawy oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy,
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy,
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, zwanej dalej Izbą.
5. Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej (np. na Platformie), przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
6. Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Odwołanie wnosi się w terminie:
1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w ppkt 1).
8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na Platformie.
9. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
10. Jeżeli zamawiający, mimo TAKiego obowiązku, NIE przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, odwołanie wnosi się NIE później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający NIE opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu postępowania.
11. Odwołanie zawiera elementy wskazane w art. 516 ustawy.
12. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
13. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy Działu IX ustawy NIE stanowią inaczej.
14. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych, zwanego dalej „sądem zamówień publicznych”.
Z uwagi na limit znaków, szczegółowy opis o środkach ochrony prawnej został opisany w Rozdziale XVI SWZ.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587840
Faks: +48 224587800

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
10/11/2021
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
221
2021
Następna aktualizacja:
16/11/2021
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD
European Single Procurement Document
Data dodania2021-11-16
Przejdź na początek ogłoszenia