Suwałki: Zakup autobusu do przewozu dzieci z gminy

przetargi
08.05.2022 12:04
Przetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraURZĄD GMINY SUWAŁKI
16-400 SUWAŁKI
ŚWIERKOWA 45
Tel. 87 566 21 36
Fax. 87 566 21 36
E-mail [email protected]
WWW www.gmina.suwalki.pl
Województwopodlaskie
PowiatSuwałki
Treść zamówieniaZakup autobusu do przewozu dzieci z gminy

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia3.1. Przedmiotem zamówienia jest zakup nowego autobusu szkolnego z minimum 31 miejscami siedzącymi (+ kierowca) wraz z dostawą na potrzeby Gminy Suwałki.3.2. Autobus nie może posiadać napisów reklamowych, czy też oznaczenia innej firmy z wyłączeniem oznaczeń producenta.3.3. Urządzenia i podzespoły zamontowane w pojeździe powinny spełniać wymagania odrębnych przepisów krajowych i/lub międzynarodowych.3.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia faktycznego stanu technicznego pojazdu. Sprawdzenie stanu technicznego nastąpi w stacji kontroli Pojazdów na koszt Wykonawcy. W przypadku wykrycia wad dotyczących stanu technicznego pojazdu Zamawiający odmówi przyjęci przedmiotu zamówienia oraz zapłaty wynagrodzenia do czasu usunięcia ewentualnych wad. Wykonywana jest zobowiązany do usunięcia wykrytych wad w terminie do 14 dni kalendarzowych. Po tym czasie Zamawiający może odstąpić od umowy z winy wykonawcy ze skutkiem natychmiastowym.3.5. Wykonawca we własnym zakresie dostarczy pojazd do siedziby Zamawiającego, tj. do Urzędu Gminy Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki. Autobus w momencie odbioru musi być w pełni zatankowany płynami eksploatacyjnymi (w tym pełny zbiornik paliwa).3.6. Zakupiony autobus będzie przeznaczony na cele związane z realizacją zadań własnych Gminy Suwałki w zakresie przewozu dzieci szkolnych.3.7. Formalności dotyczące rejestracji autobusu ponosi Zamawiający.3.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (minimalne wymagania dla autobusu szkolnego), SWZ i jej załączniki.3.9. Określone w Załączniku Nr 1 – Opisie przedmiotu zamówienia wymagania (minimalne wymagania dla autobusu szkolnego) dotyczące przedmiotu zamówienia są wymaganiami minimalnymi. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie przedmiotu zamówienia o lepszych parametrach, które Wykonawca winien przedstawić na Załączniku nr 3a do SWZ i złożyć wraz z ofertą. Zaoferowane lepsze parametry nie mogą doprowadzić do tego, aby autobus zmienił na większe swoje wymiary.3.10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podział na części spowodowałby nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz poważne trudności w skoordynowaniu działań różnych Wykonawców co skutkowałoby nieprawidłową realizacją zamówienia. Dzielenie zamówienia na części mogłoby skutkować zwiększeniem nakładów finansowych po stronie Zamawiającego w celu realizacji zadania. Dostawa obejmuje zakup pojedynczego autobusu wraz z dostawą. Poszczególne części autobusu muszą być właściwie i dobrze ze sobą dopasowane tak aby pojazd mógł spełniać swoje funkcje oraz Wykonawca odpowiadał za ewentualne usterki w okresie gwarancji.3.11. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści opisu przedmiotu zamówienia, stanowiącego opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy je traktować wyłącznie jako propozycje. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć wszystkie założenia techniczne dla przedmiotu zamówienia, biorąc pod uwagę całość zadania, a nie wybrany fragment zadania. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub/i urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadająca treści SWZ. W przypadku zaś opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwiązań równoważnych opisywanym. W takim wypadku, procedurę opisaną na wstępie niniejszego punktu stosuje się odpowiednio.3.12. W przypadku przyjętych przez Wykonawcę do wyceny technologii, systemów, materiałów lub urządzeń równoważnych, do oferty musi być dołączony wykaz tych technologii, systemów, urządzeń lub materiałów, który będzie w swej treści zawierał podanie: rodzaj i opis zastosowanej technologii lub systemu, nazwy zastosowanego urządzenia/materiału, nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału.3.13. Ponadto dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający wymaga udokumentowania równoważności, m.in. za pomocą załączonych do wykazu technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych; obliczeń, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności przepisami i normami oraz kart katalogowych producentów urządzeń/materiałów równoważnych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów.3.14. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych, Zamawiający na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. W szczególności w tym celu może żądać przedstawienia przez Wykonawcę katalogów producenta danej technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych. W szczególności technologia/systemy/urządzenia/materiały równoważne oceniane będą pod względem możliwości uzyskania określonych dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów poziomu funkcjonalności, kosztów eksploatacji, niezawodności działania.3.15. Mając na uwadze treść art. 105 ustawy Pzp, Zamawiający podkreśla, iż nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równoważności, winien przedłożyć w ofercie.3.16. Jeżeli do oferty Wykonawcy nie zostanie załączony wykaz proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca odstępuje od oferowania tego rodzaju technologii, systemów, urządzeń lub materiałów.3.17. Kody CPV: Główny:34121000-1 – autobusy i autokary3.18. Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane. 3.19. Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy, Zamawiający szczegółowo opisał w opisie przedmiotu zamówienia i załącznikach do SWZ.3.20. Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp w przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników zamawiającego, opis przedmiotu zamówienia sporządza się z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. W niniejszym zamówieniu należy autobus dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie wskazanym w Załączniku Nr 1 – Opisie przedmiotu zamówienia wymagania (minimalne parametry techniczno-użytkowe). 3.21. Zamówienie pn. Zakup autobusu do przewozu dzieci z gminy” dofinansowane przez Fundusz Wsparcia Gmin i Powiatów w formie dotacji celowej. ZP.271.7.2022.KS
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=miniportal.uzp.gov.pl_1649677987610
LINK do SIWZhttp://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/fceab6e4-ad59-4054-841d-8f31063c5173
CPV34.12.10.00
Wymagania5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 4 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: 8.7. Zamawiający wymaga złożenia następujących przedmiotowych środków dowodowych: 8.7.1. Wypełnionego przez Wykonawcę Załącznika Nr 3a do SWZ – potwierdzający spełnianie minimalnych wymagań stawianych przez Zamawiającego dla autobusu szkolnego; 8.8. Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą. 8.9. Zamawiający przewiduje możliwość wezwania Wykonawcy do złożenia lub uzupełnienia przedmiotowych środków dowodowych w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie. 8.10. Pkt. 8.9. nie ma zastosowania w przypadku gdy przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak 5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: Załącznika Nr 3a do SWZ – potwierdzający spełnianie minimalnych wymagań stawianych przez Zamawiającego dla autobusu szkolnego; 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 10.2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 10.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10.5. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać: 1) wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; 2) Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia; 3) ustanowionego pełnomocnika oraz 4) zakres jego umocowania. 10.6. Pełnomocnictwo, sporządza się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Jeżeli Pełnomocnictwo, zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – mocodawcy, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. 10.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp. 10.8. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, składa każdy z Wykonawców. 10.9. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
Wadium3000.00
Osoba do kontaktuGMINA SUWAŁKI, ul. ul. Świerkowa 45, 16-400, Suwałki, woj. podlaskie, państwo PL, tel. 875659300, e-mail [email protected]
Adres strony internetowej (URL): http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/
Wymagany termin realizacji zamówienia6 miesiące
Miejsce i termin składania ofertURZĄD GMINY SUWAŁKI
16-400 SUWAŁKI
ŚWIERKOWA 45

2022-04-20
Sposób składania ofertWykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na mini Portalu Godzina: 08:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertądo 2022-05-19
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczeniecena 100