Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Słupsk: Dostawa pięciu fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów

przetargi
21.04.2020 13:05

Miejski Zakład Komunikacji sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku

76-200 Słupsk

Bitwy Warszawskiej 1

Tel. +48 609819575

Fax. +48 598415403

E-mail [email protected]

WWW www.mzk.slupsk.pl

Województwo pomorskie

Powiat słupski + Słupsk

Treść zamówienia Dostawa pięciu fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich typu Maxi zasilanych olejem napędowym

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych autobusów miejskich typu Maxi zasilanych olejem napędowym. Oferowane autobusy muszą spełniać wszystkie wymagania określone w załączniku nr 1 do SIWZ (specyfikacja techniczna autobusu). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SIWZ.

Numer referencyjny: 2/NR/2020

Specyfikacja Oficjalna nazwa: Miejski Zakład Komunikacji sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku

Adres pocztowy: Bitwy Warszawskiej 1

Miejscowość: Słupsk

Kod NUTS: PL636

Kod pocztowy: 76-200

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Krzysztof Janczuk

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 609819575

Faks: +48 598415403Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.mzk.slupsk.pl

Informacje dotyczące prawidłowej formy składania dokumentów zawarte są w SIWZ.

Zamawiający, mając na uwadze treść rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 491) oraz stanowisko Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 20 marca 2020 r. dopuszczające w czasie sytuacji zagrożenia epidemiologicznego transmisję on-line z otwarcia ofert, w celu zapewnienia realizacji zasady, o której mowa w art. 86 ust. 2 Pzp, informuje, że zapewnia transmisję on-line z otwarcia ofert poprzez swoją stronę internetową (http://www.mzk.slupsk.pl/pl)

LINK do SIWZ http://www.mzk.slupsk.pl/pl/page/przetargi/aktualne/dostawa-5-fabrycznie-nowych-niskopodlogowych-autobusow-miejskich-typu-maxi-zasilanych-olejem-napedowym.html

CPV 34121100-2: Autobusy transportu publicznego

34121400-5: Autobusy niskopodłogowe

Wymagania III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że spełnia poniższe warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, tj. że:

a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 3 000 000,00 PLN (słownie trzy miliony złotych i 00/100);

b) potwierdzi, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 PLN (słownie: jeden milion złotych i 00/100).

Wykonawca w celu potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zasady na jakich Wykonawca może polegać na owych zdolnościach zostały opisane w rozdziale V pkt 5 SIWZ.

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W powyższym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Jeżeli Zamawiający wybierze ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie żądał przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

a) każdy pojedynczy warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony przynajmniej przez jednego Wykonawcę;

b) każdy z Wykonawców musi oddzielnie wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (zwanego dalej JEDZ). Informacje zawarte w powyższym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Opis sposobu wypełniania JEDZ znajduje się w rozdziale VII pkt 4 SIWZ. Poza ww. oświadczeniem, w przypadku wybrania oferty Wykonawcy jako oferty najkorzystniejszej, Zamawiający w odniesieniu do przedmiotowego warunku, wymaga przedłożenia:

— informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w kwocie nie mniejszej niż 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych i 00/.100) w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,

— dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna nie mniejszą niż 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion złotych i 00/100).

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego powyżej warunku udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 26 ust. 2c ustawy Prawo zamówień publicznych). Dokumenty powinny być złożone w formie elektronicznej (oryginał lub kopia elektroniczna poświadczona za zgodność z oryginałem), opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy, w tym okresie, dostarczył przynajmniej 3 fabrycznie nowe niskopodłogowe autobusy miejskie typu Maxi zasilane olejem napędowym.

Wykonawca w celu potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zasady na jakich Wykonawca może polegać na owych zdolnościach zostały opisane w rozdziale V pkt 5 SIWZ.

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W powyższym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Jeżeli Zamawiający wybierze ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie żądał przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

a) każdy pojedynczy warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony przynajmniej przez jednego Wykonawcę;

b) każdy z Wykonawców musi oddzielnie wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (zwanego dalej JEDZ). Informacje zawarte w powyższym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Opis sposobu wypełniania JEDZ znajduje się w rozdziale VII pkt 4 SIWZ. Poza ww. oświadczeniem, w przypadku wybrania oferty Wykonawcy jako oferty najkorzystniejszej, Zamawiający w odniesieniu do przedmiotowego warunku, wymaga przedłożenia:

— wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lata przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie potwierdzający, że Wykonawca dostarczył przynajmniej 3 fabrycznie nowe niskopodłogowe autobusy miejskie oferowanej marki typu Maxi zasilane olejem napędowym wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

— wzór wykazu dostaw stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

Dokument powinien być złożony w formie elektronicznej (wykaz dostaw w formie oryginału, dowody w formie oryginału lub kopii elektronicznej poświadczonej za zgodność z oryginałem), opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:

W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ). Informacje zawarte tym oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Opis sposobu wypełniania JEDZ znajduje się w rozdziale VII pkt 4 SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia składa także JEDZ dotyczący tych podmiotów w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SIWZ.

Poza ww. oświadczeniem, w przypadku wybrania oferty Wykonawcy jako oferty najkorzystniejszej, Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentów wskazanych w rozdziale VII pkt 6 ppkt 2 SIWZ.

III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający wskazuje, że wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego i musi obejmować cały okres związania ofertą. Oryginał wadium sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.

Szczegółowe zasady wymagań dotyczących wadium zostały opisane w rozdziale IX SIWZ.

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia zostanie przekazane na konto Wykonawcy wskazane w fakturze wystawionej po protokolarnym odbiorze autobusów (w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury).

Szczegółowe zasady dot. warunków płatności zostały opisane w załączniku nr 4 do SIWZ – umowie dostawy.

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:

1. Warunki realizacji umowy zostały określone w załączniku nr 4 do SIWZ – umowie dostawy.

2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w wypadkach opisanych w rozdziale XVII pkt 2 SIWZ.

3. W przypadkach wybrania jego oferty, jako najkorzystniejszej, Zamawiający wymaga od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % wartości ceny brutto wskazanej w ofercie. Szczegółowe wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawarte są w rozdziale XVI SIWZ.

III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Wadium 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)

Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Miejski Zakład Komunikacji sp. z o.o. z siedzibą w Słupsku

Adres pocztowy: Bitwy Warszawskiej 1

Miejscowość: Słupsk

Kod NUTS: PL636

Kod pocztowy: 76-200

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Krzysztof Janczuk

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 609819575

Faks: +48 598415403Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.mzk.slupsk.pl

Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:

Okres w dniach: 180

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

Miejsce i termin składania ofert

76-200 Słupsk

Bitwy Warszawskiej 1

2020-05-25

Sposób składania ofert

Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

76-200 Słupsk

Bitwy Warszawskiej 1

2020-05-25

Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 23/07/2020

Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE

oferty częściowe: NIE

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości – Nazwa: Parametry techniczne i funkcjonalno-użytkowe / Waga: 20 %

Kryterium jakości – Nazwa: Zużycie energii i emisja CO2 / Waga: 5 %

Cena – Waga: 75 %

Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3) Informacje dodatkowe:

Informacje dotyczące prawidłowej formy składania dokumentów zawarte są w SIWZ.

Zamawiający, mając na uwadze treść rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 491) oraz stanowisko Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 20 marca 2020 r. dopuszczające w czasie sytuacji zagrożenia epidemiologicznego transmisję on-line z otwarcia ofert, w celu zapewnienia realizacji zasady, o której mowa w art. 86 ust. 2 Pzp, informuje, że zapewnia transmisję on-line z otwarcia ofert poprzez swoją stronę internetową (http://www.mzk.slupsk.pl/pl)

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

Adres pocztowy: Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 224587801

Faks: +48 224587800Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Środki ochrony prawnej przysługuję Wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 Pzp.

3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

6. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł się on zapoznać z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

7. Odwołanie wnosi się w następujących terminach:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia;

2) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej;

3) odwołanie wobec innych czynności niż wymienione w pkt 1 i 2 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

8. Odwołanie rozpoznaje Krajowa Izba Odwoławcza w terminie 15 dni od dnia jego doręczenia Prezesowi Izby.

9. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe jest równoznaczne z jego wniesieniem.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

Adres pocztowy: Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 224587801

Faks: +48 224587800Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 16/04/2020

Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:182899-2020:TEXT:PL:HTML&tabId=0

Data dodania 2020-04-20