Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Potęgowa: ABP dostarczy autobus szkolny

przetargi
19.02.2021 17:17

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Przedmiot zamówienia oznacza zakup fabrycznie nowego autobusu, wyprodukowanego nie wcześniej niż w 2020 r.” OPIS TECHNICZNY FABRYCZNIE NOWEGO AUTOBUSU DO PRZEWOZU DZIECI DO SZKÓŁ NA TERENIE GMINY POTĘGOWO: 1) Ilość pasażerów: min. 50 miejsc siedzących plus kierowca z możliwością przewozu osób stojących – wszystkie miejsca pasażerskie umiejscowione za plecami kierowcy (nie dopuszcza się zastosowania miejsca pasażerskiego obok kierowcy) 2) Model pojazdu – Kategoria M3 Klasa pojazdu II (klasa określona w Dyrektywie 2001/85/WE) , który powinien spełniać wszystkie wymagania określone w: a) Dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r. poz. 110) oraz odpowiadać warunkom technicznym określonym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zmianami). b) Dyrektywie 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów („dyrektywa ramowa”) – Dz.U.UE.L.2007.263.1 z dnia 2007.10.09. c) Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 661/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie wymagań technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego, ich przyczep oraz przeznaczonych dla nich układów, części i oddzielnych zespołów technicznych (Dz.U.UE.L.2009.200.1 z dnia 2009.07.31). d) Regulaminie nr 107 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 lub M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz. U. UE. L. 2015.153.1 z dnia 2015.06.18), dotyczącej pojazdów wykorzystywanych do przewozu pasażerów i mających więcej niż osiem siedzeń poza siedzeniem kierowcy, dla pojazdu klasy II. Pojazd musi posiadać aktualne (ważne) „Świadectwo Homologacji Typu Pojazdu” lub „Świadectwo Homologacji Typu WE Pojazdu” wraz z załącznikami (opisem technicznym) wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami a w szczególności na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 128) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części ( Dz. U. z 2015 r. poz. 1475)” 3) Wymiary – maksymalna długość do 13 m – maksymalna wysokość autobusu do 3,46 m (z urządzeniem klimatyzacyjnym). – liczba osi 2 – układ drzwi 1-1-0 lub 1-2 – 0” 4) Silnik – rodzaj paliwa: olej napędowy – pojemność zbiornika paliwa min. 220 dm3 – pojemność zbiornika Ad blue min. 45 litrów – minimalna moc silnika 319,6 KM – minimalna pojemność silnika 6 700 cm3 – silnik spalinowy o zapłonie samoczynnym z turbodoładowaniem spełniający co najmniej normę emisji spalin EURO 6 – maksymalny poziom zużycia energii: 9,72 MJ/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wartości energetycznej oleju napędowego równej 36 MJ/l (na podstawie załącznika nr 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 maja 2011 r. w sprawie innych niż cena obowiązkowych kryteriów oceny ofert w odniesieniu do niektórych rodzajów zamówień publicznych (Dz.U. z 2011 nr 96 poz. 559) – maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla: 713 g/km, obliczony jako iloczyn średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym (bez obciążenia, według danych eksploatacyjnych określonych w dokumentach producenta pojazdu) i wielkości emisji dwutlenku węgla ze spalania 1 l oleju napędowego równej 2,64 kg/l) – skrzynia biegów manualna min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź manualna ze sterowaniem manualny/automatyczny min. 6 biegów + bieg wsteczny bądź w pełni automatyczna min. 6 biegów + wsteczny.” – system ostrzegający o przekroczeniu linii LDW – fakultatywnie – system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania – system kontroli trakcji – elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy osią przednią a tylną – układ stabilizacji toru jazdy TC – czujnik przeciwpożarowy z przewodem detekcyjnym do monitorowania komory silnika 5) Zawieszenie – oś przednia na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym – oś napędowa na zawieszeniu pneumatycznym niezależnym 6) Układ kierowniczy i hamulcowy – hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego – kierownica umieszczona z lewej strony – wielofunkcyjna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach z blokadą koła kierownicy – pneumatyczne hamulce tarczowe na wszystkich osiach. Wymagane oddzielne obwody dla kół przedniej i tylnej osi – zintegrowany ze skrzynią biegów retarder sterowany ręcznie lub automatycznie pedałem hamulca – tempomat adaptacyjny lub dopuszcza się tempomat tradycyjny – układ kontroli prędkości zjazdu ze wzniesienia, sterowanie przełącznikiem na kole kierownicy lub dopuszcza się autobus bez tej funkcji 7) Nadwozie – szkielet nadwozia wykonany z aluminium lub ze stali nierdzewnej lub ze stali konstrukcyjnej o zwiększonej wytrzymałości i zabezpieczonej dodatkowo przed korozją poprzez zanurzenie w kąpieli kataforetycznej oraz wykonanie warstwy nawierzchniowej przy użyciu lakieru poliuretanowego. Poszycie zewnętrzne wykonane z materiałów odpornych na korozję, np. blachy stalowe nierdzewne lub specjalnego przeznaczenia, tworzywa sztuczne, blachy aluminiowe. – izolacja dźwiękowo – termiczna wnętrza całego pojazdu. – lakierowane wg wzoru Zamawiającego, lakierowane przy użyciu lakierów o podwyższonej odporności na ścieranie przy myciu. Lakier powinien charakteryzować się dużą odpornością na : działanie światła, oleju, czynników chemicznych, podwyższonej temperatury, działanie udarowe oraz kleje folii reklamowych. 8) Podłoga – wykonana ze sklejki pokryta wykładziną antypoślizgową. 9) Okna – szyby boczne i tylna podwójne, przyciemniane. Dopuszcza się zamontowanie pojedynczej szyby tylnej przyciemnionej – podwójna szyba w drzwiach przednich zapobiegająca zaparowywaniu – podgrzewane lusterka zewnętrzne i sterowane elektrycznie w kolorze nadwozia – dodatkowe lusterka szerokokątne i krawężnikowe – nagrzewnica szyby przedniej – materiałowe zasłonki w oknach bocznych – szyba po lewej stronie kierowcy opuszczana i podnoszona elektrycznie oraz ogrzewana lub otwierana (przesuwana) w sposób mechaniczny. 10) Drzwi pasażerskie – drzwi otwierane i zamykane siłownikami pneumatycznymi, sterowanie z miejsca kierowcy lub zdalnie – drzwi zabezpieczone przed otwarciem przez dzieci – uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie – poręcz zabezpieczająca pasażera przed pierwszym fotelem przy drzwiach wejściowych – sterowanie drzwiami przez kierowcę na desce rozdzielczej umieszczone po prawej stronie. – pierwsze drzwi przednie otwierane niezależnie od pozostałych. – pierwsze drzwi wyposażone w zamek patentowy otwierany z zewnątrz autobusu. – oświetlenie obszaru drzwi zewnętrznych włączane automatycznie w momencie otwierania drzwi, świecące w sposób ciągły aż do momentu całkowitego zamknięcia, dopuszcza się rozwiązanie polegające na oświetleniu tego obszaru poprzez lampy schodowe – oświetlenie schodów w drzwiach wejściowych autobusu 11) Klimatyzacja i ogrzewanie – klimatyzacja i ogrzewanie sterowane wspólnym sterownikiem – dwustrefowa klimatyzacja sterowana elektronicznie dla kierowcy oraz przedziału pasażerskiego – ogrzewanie konwektorowe oraz nagrzewnice sufitowe – ogrzewanie postojowe min. 30 KW – grzejniki z nadmuchem ciepłego powietrza na schody w drzwiach przednich i środkowych – grzejnik z nadmuchem w miejscu pracy kierowcy 12) Fotele w przestrzeni pasażerskiej: komfortowe, miękkie tapicerowane, z regulacją oparcia i podłokietnikami od strony przejścia. Tapicerka wszystkich foteli łatwa do utrzymania w czystości, w ciemnym, stonowanym kolorze z oferty handlowej producenta. 13) Fotel kierowcy na zawieszeniu pneumatycznym, z pełną regulacją, podgrzewany z podłokietnikiem z prawej strony, z trzypunktowym pasem bezpieczeństwa 14) Komplet fabrycznie nowych i homologowanych opon bezdętkowych 295/ 80R22.5. Nie dopuszcza się opon bieżnikowanych. Koła jezdne wyposażone w dedykowane kołpaki. 15) Opony na osi przedniej kierunkowe a na osi napędowej tylnej opony dedykowane do osi napędowej 16) Opony nie mogą być starsze niż 48 tygodni licząc od terminu odbioru autobusu 17) Oś tylna z kołami w układzie bliźniaczym 18) Kolor nadwozia do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty. Wykonawca przedstawi propozycję min. 4 stonowanych kolorów lakierów z oficjalnej oferty handlowej producenta. Zamawiający dokona wyboru lakierów spośród zaoferowanych przez Wykonawcę na etapie podpisywania umowy. 19) Produkcja, wydruk i umieszczenie kolorowej grafiki na autobusie (logo, nazwa, dane itp.), której projekt zostanie przedstawiony Wykonawcy po wyborze oferty. 20) Przegroda za siedzeniem kierowcy na całej wysokości autobusu z szybą – górna część przeźroczysta 21) Lustro wewnętrzne umożliwiające obserwację maksymalnie dużej części wnętrza autobusu 22) Autobus musi być wyposażony w światła przeciwmgłowe przednie z oferty producenta pojazdów, posiadające homologację, wbudowane w zderzak, spojler lub światła zintegrowane z lampami zespolonymi 23) Napięcie znamionowe instalacji elektrycznej 24V 24) Wyposażenie – tachograf cyfrowy spięty z licznikiem dla 2 kierowców – pasy bezpieczeństwa na miejscach eksponowanych trzypunktowe a na pozostałych miejscach dwupunktowe lub trzypunktowe pasy bezpieczeństwa – minimum dwa komplety kluczyków do autobusu – koło zapasowe z zestawem do montażu (klucz do kół, podnośnik pojazdu dostosowany do masy pojazdu 2 szt.) – kliny pod koła 2 szt. – klucz umożliwiający odłączenie biegunów akumulatora – skrzynka narzędziowa – apteczki 2 szt. – gaśnice dedykowane do autobusów posiadające odpowiednie certyfikaty – 2 szt. – trójkąty ostrzegawcze 2 szt. – młotki bezpieczeństwa – oznaczenie wyjść awaryjnych – autoalarm + immobilaizer – radioodtwarzacz CD/MP3 – oświetlenie komory silnika – oświetlenie sufitowe miejsca kierowcy – zamontowane 2 luki dachowe spełniające również rolę wyjścia awaryjnego otwierane ręcznie lub automatycznie – kamera drzwi środkowych lub dopuszcza się autobus bez kamery – kamera cofania z sygnałem dźwiękowym – luki bagażowe oświetlone oraz otwierane i zamykane manualnie – komputer pokładowy przedstawiający parametry autobusu – półki na bagaż podręczny umieszczone nad fotelami pasażerów – uchwyty na kubek kierowcy – oznaczenie autobusu z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy żółtej z symbolem dzieci barwy czarnej; – pojemność luków bagażowych min. 5 m3 – pokrywy luków bagażowych otwierane i zamykane manualnie. 25) Warunki i okres gwarancji, serwis – Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na przedmiot dostawy (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem), bez limitu kilometrów wraz z bezpłatnym serwisem w okresie gwarancji. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na pojazd (podwozie, nadwozie, zabudowa wraz z wyposażeniem) bez limitu przebiegu kilometrów – min. 24 miesiące; podczas okresu gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatny serwis pojazdu, świadczony przez autoryzowany serwis producenta w zakresie naprawy autobusów, położoną w odległości nie większej niż 120 km od siedziby Zamawiającego; – Zamawiający wymaga gwarancji na perforację poszyć zewnętrznych oraz szkieletu podwozia i nadwozia min. 10 lat; – Zamawiający wymaga gwarancji na powłoki lakiernicze min. 5 lat. Bieg terminu gwarancji rozpocznie się w dniu odbioru faktycznego przedmiotu zamówienia bez uwag. Dostarczony pojazd winien mieć wykonany przez Dostawcę i na jego koszt przegląd zerowy potwierdzony w książce gwarancyjnej pojazdu oraz świadectwo homologacji, kartę pojazdu. Pojazd po przekazaniu Zamawiającemu musi być gotowy do użycia. 26) Wykonawca dostarczy autobus do miejsca wskazanego przez Zamawiającego, na swój koszt, z niezbędnym kompletem dokumentów do rejestracji pojazdu oraz instrukcją obsługi w języku polskim. Autobus w chwili przekazania nie może mieć przebiegu większego niż 3500 km.
Wynik przetargu
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11/02/2021
IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 826238.21 Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 3
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: ABP BUS & COACH sp. z o.o.sp.k.
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Kowalska 1
Kod pocztowy: 76-200
Miejscowość: Słupsk
Kraj/woj.: pomorskie