PKP Intercity zmodernizują lokomotywy (aktualizacja)
PKP Intercity zmodernizują nie tylko wagony, ale równieżlokomotywy. Przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanienapraw okresowych na 5 ? tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 7lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07.
Przewoźnik chce także conajmniej 24-miesięcznej gwarancji.
Zamówienie zostało podzielonena dwie części, obejmujące modernizację czterech (część 1) oraz trzech (część2) lokomotyw.
Wykonawca obowiązany jest downiesienia wadium w kwocie:
1) dla części 1 przedmiotuzamówienia ? 68 000 PLN;
2) dla części 2 przedmiotuzamówienia ? 51 000 PLN.
O zamówienie mogą ubiegać sięwykonawcy, którzyw okresieostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzonej działalności jest krótszy ? w tym okresie, należycie wykonalinaprawę (naprawy) lub dostawę (dostawy) nie mniej niż:
1) dla części 1 przedmiotuzamówienia ? 2 lokomotyw elektrycznych;
2) dla części 2 przedmiotuzamówienia ? 2 lokomotyw elektrycznych.
Oferty można składać do 16lutego 2016 roku.
Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie zuwzględnieniem kryteriów:
1. Cena ? 80%,
2. Gwarancja ? 20%.
Zmodernizowane lokomotywy mają być gotowe do końca 2016 rokulub do wyczerpania maksymalnego wynagrodzenia, przeznaczonego przez zamawiającegona realizację przedmiotu umowy, w zależności od tego, które z powyższychzdarzeń nastąpi wcześniej. Czas, w jakim należy wykonać modernizację jednejmaszyny to 55 dni roboczych.
Zakres prac w ramach zamówienia podstawowego obejmuje zmianę przekładni głównej celem podwyższenia prędkości do 140 km/h oraz zabudowę łożysk tocznych zawieszenia silników trakcyjnych. A ponadto:
1. Montaż ergonomicznego fotela po stronie maszynisty ipomocnika maszynisty w dwóch kabinach lokomotywy z zapewnieniem pełnego zakresuregulacji foteli;
2. Montaż izolacji cieplnej i akustycznej;
3. Montaż klimatyzatorów;
4. Wymiana szyb czołowych lokomotywy na szyby klejone zogrzewaniem elektrycznym;
5. Montaż rolet przeciwsłonecznych na szybach czołowych ibocznych;
6. Montaż nowych osłon przewodów elektrycznych silnikówtrakcyjnych i mieszków wentylacyjnych silników trakcyjnych;
7. Montaż elektronicznego stabilizatora napięciaszybkościomierza;
8. Montaż elektronicznego stabilizatora napięcia obwoduczuwaka aktywnego;
9. Montaż elektronicznego stabilizatora napięcia obwodu SHP;
10. Montaż elektronicznych regulatorów temperatury kabinmaszynisty;
11. Zabudowa projektorów halogenowych w miejsce tradycyjnychprojektorów czołowych (białych) oraz światła sygnałowe w technologii LED (czerwone);
Ponadto należy: obrócić boczniki silników trakcyjnych o 180stopni, zabudować drugi kanał pneumatyczny Radio Stop, wymienić wszelkieelementy i urządzenia lokomotywy, w których budowie stosowane są materiałyzawierające azbest, rozdzielić obwody ogrzewania tj. wtyków i gniazd, zabudowaćwycieraczki elektryczne szyb czołowych sterowane jednym włącznikiem ispryskiwacze szyb, zabudować szyby stałej w drzwiach wejściowych do kabinymaszynisty, zabudować nowe uchylne okna boczne, zmodyfikować drzwi pomiędzykabiną maszynisty z korytarzem przejściowym oraz zlikwidować gniazda sterowaniawielokrotnego wraz z instalacją.
Zamówienie przewiduje prawo opcji, polegające na rozszerzeniu zakresu modernizacji w szczególności o następujące elementy:
? radiotelefon analogowo-cyfrowy GSM/GSM-R,
? szybkościomierz elektroniczny,
? smarowanie olejowe obrzeży kół,
? modernizacja silników trakcyjnych,
? zabudowa łożysk tocznych w układzie zawieszenia silników trakcyjnych,
? zabudowa licznika zużycia energii elektrycznej z układem pomiarowym,
? przebudowa czoła lokomotywy.
„