PKP Intercity zmodernizują 20 wagonów 141A
PKP Intercity modernizują kolejne wagony. Przewoźnik ogłosiłprzetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na5 ? tym poziomie utrzymania 20 wagonów osobowych typu 141A.
Przewoźnik chce także36-miesięcznej gwarancji.
Wykonawca obowiązany jest downiesienia wadium w kwocie 500000 PLN.
O zamówienie mogą ubiegać sięwykonawcy, którzyw okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy ? w tymokresie, należycie wykonali dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy) nie mniejniż 10 pojazdów kolejowych.
Oferty można składać do 11lutego 2016 roku.
Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie zuwzględnieniem kryteriów:
1. Cena ? 70%,
2. Gwarancja ? 15%,
3. Termin wykonania naprawypierwszego wagonu ? 3% oraz
4. Termin wykonania naprawy każdegoz kolejnych wagonów ? 12%.
Po wykonanej modernizacji wagony osobowe będą wagonamiprzedziałowymi 2 klasy. Wymagany termin wykonania zamówienia: od dnia zawarciado dnia 31 grudnia 2016 roku. Jeden wagon nie może być naprawiany dłużej niż 70dni kalendarzowych.
Przygotowanie do i modernizacja wagonu osobowego obejmuje:
1. demontaż wszystkich maszyn, urządzeń, podzespołów,zespołów i elementów,
2. oczyszczenie z brudu, smaru, usunięcie starych powłokmalarskich i korozji,
3. weryfikację elementów, podzespołów i zespołów,
4. naprawę ostoi, szkieletu pudła, podłogi metalowej iposzycia pudła i dachu,
5. wykonanie prac modernizacyjnych szkieletu i poszyciapudła
6. zabezpieczenie antykorozyjne i wygłuszenie,
7. wykonanie malatury zewnętrznej chemoutwardzalnej,
8. wykonanie izolacji cieplnej i akustycznej o wysokiejskuteczności,
9. montaż nowej podłogi, ścian i ścianek zgodnie z zakresemmodernizacji,
10. naprawę względnie wymianę elementów, podzespołów i zespołównie spełniających kryteriów określonych w warunkach technicznych odbioru, dokumentacjitechniczno – ruchowej, normach (EN, PN, ZN , TSI), instrukcjach i przepisach,
11. montaż nowych elementów i części zgodnie z zakresemmodernizacji,
12. montaż poszczególnych instalacji,
13. kontrolę jakości prac wykonanych w zakładzienaprawiającego wagon,
14. próby stanowiskowe,
15. próbną jazdę po wykonanej naprawie,
16. wykonanie koniecznych prób , badań i uzyskaniezezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji tupu pojazdu kolejowego.
Modernizacja wagonów obejmuje m.in.: montaż nowych foteli,nowych, modułowych kabin WC, montaż nowych drzwi czołowych, zabudowę nowychokien, montaż elektronicznego licznika kilometrów, nowej instalacjirozgłoszeniowej, półek wraz z lampkami do czytania, nowych śmietniczek, gniazd230V, rolet nocnych, nowych tablic świetlnych, kierunkowych, klimatyzacji,oświetlenia LED, urządzeń wspomagania sygnału telefonii komórkowej czy wreszciesystem diagnostyki pokładowej. Będzie też Wi-Fi.
„