Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piła: Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania

przetargi
06.07.2020 15:49

Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia Przedmiot zamówienia stanowi dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania pojazdów; stanowiących element rodziny autobusów miejskich o wysokim stopniu unifikacji, jednego producenta (marki), o długości całkowitej od 11 500 mm do 12 200 mm; szerokości i wysokości całkowitej zgodnej z warunkami dopuszczenia do ruchu.

Numer referencyjny: 2020/1/PN/UE.

Specyfikacja Oficjalna nazwa: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile

Krajowy numer identyfikacyjny: 764-23-04-076

Adres pocztowy: ul. Łączna 4

Miejscowość: Piła

Kod NUTS: PL411 Pilski

Kod pocztowy: 64-920

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Tomasz Domagalski

E-mail: [email protected] internetowe:

Główny adres: https://mzkpila.ezamawiajacy.pl

I.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: [email protected]

Tel.: +48 224587801

Faks: +48 224587803Adres internetowy: www.uzp.gov/kio

LINK do SIWZ http://mzkpila.ezamawiajacy.pl/pn/mzkpila/demand/notice/public/15553/details

CPV 34144910-0: Autobusy elektryczne

Wymagania III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków:

Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:

a) dysponuje środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych) lub równowartością tej kwoty w przypadku walut innych, niż złoty polski;

b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000 PLN (słownie: jeden milion złotych) lub równowartością tej kwoty w przypadku walut innych, niż złoty polski;

Uwaga 1:

W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie – ww. warunek podmioty mogą spełniać wspólnie.

Uwaga 2: W przypadku złożenia przez wykonawcę dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy przyjmie:

— średni kurs danej waluty opublikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia

O zamówieniu w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej,

— jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej Narodowy Bank Polski nie opublikuje średniego kursu waluty, za podstawę przeliczenia przyjmie się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

1. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawcę w okolicznościach wskazanych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp, z wyłączeniem art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d (na podstawie art. 133 ust. 4 ustawy Pzp).

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie:

2.1 art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp – wykluczy wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 243 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 498 ze zm.);

2.2 art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp – wykluczy wykonawcę, który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami, lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.

3. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

4. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16–20 lub ust. 5 pkt, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy.

5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na ww. podstawie.

6. W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy Pzp, przed wykluczeniem wykonawcy zamawiający zapewni temu wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania:

Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:

a) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną dostawę min. 3 sztuk fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym wraz z załączeniem dowodów określających, czy dostawa ta zostały wykonane w sposób należyty i terminowy.

Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.

b) posiada Raport Techniczny drogowego zużycia energii elektrycznej wg testu SORT 2 wykonany wg wytycznych UITP przez niezależną, certyfikowaną jednostkę badawczą.

Zgodne z procedurą e-SORT – zgodnie z wymaganiami określonymi przez UITP (Znormalizowany Test Jezdny, Standarised On-Road Test, wyd. 2014r,: UITP Project E-Sort, Cycles for electric vehicles, wyd. 2017 r.). Wskazana w Raporcie wartość zużycia energii elektrycznej nie może być wyższa niż 100 kWh/100 km.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających:

1.1 spełnianie warunków udziału w postępowaniu:

a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej, wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w sposób wystarczający potwierdza spełnienie opisanych przez zamawiającego warunków udziału w postępowaniu;

b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego;

c) wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich o napędzie elektrycznym, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączenie dowodów, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wzór Załącznik nr 3 do SIWZ).

1.2 potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania:

a) informacja z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składnia ofert,

b) aktualny na dzień złożenia odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji

O działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę),

c) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

d) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument stwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

e) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności,

f) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne,

g) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1445 ze zm.).

2. Oświadczenie o grupie kapitałowej (wzór – Załącznik nr 7 do SIWZ)

Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na Platformie informacji z otwarcia ofert, zobowiązany jest przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu. W stosownej sytuacji, wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą, który złożył ofertę lub ofertę częściową w tym samym postępowaniu, nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

W przypadku konsorcjum, oświadczenie składa oddzielnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

3. W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu z postępowania wykonawca zobowiązany jest przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty i oświadczenia wymienione powyżej w pkt. 1.2, lit. a) – g). 1.

Wykonawcy zagraniczni:

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w § 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (dalej jako rozporządzenie”);

a) pkt 1 rozporządzenia – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21;

b) pkt 2-4 rozporządzenia – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

— nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, W szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.

3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 2 rozporządzenia stosuje się.

4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy.

Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze stosuje się.

6. Art. 26 ust. 3 i 4 ustawy ma również zastosowanie w odniesieniu do listy podmiotów należącej do tej samej grupy kapitałowej lub do informacji o należeniu do niej (załącznik nr 7 do SIWZ).

III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:

Klauzula informacyjna

1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UEL 127 z 23.05.2018, str. 2), dalej RODO, Zamawiający informuje, że:

1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile, reprezentowana przez Prezesa Zarządu, z siedzibą ul. Łączna 4, 64-920 Piła;

2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym w przypadku pytań o swoje dane osobowe można kontaktować się pod adresem e-mail: [email protected];

3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:

a) przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania”, nr 2020/1/PN/UE, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, w tym wyboru Wykonawcy, zawarcia i realizacji umowy, prowadzenia rozliczeń finansowych;

b) realizacji przez Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile obowiązku przechowywania dokumentacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

4) Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit e RODO oraz art. 10 RODO i wynika w szczególności z następujących przepisów prawa:

a) ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp”,

b) aktów wykonawczych do ustawy Pzp, w tym w szczególności z rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakie może żądać Zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

c) ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych,

d) Kodeksu cywilnego,

e) ustawy z dnia 06.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej,

f) ustawy z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.

5) Pani/Pana dane osobowe pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne, chyba że będą miały zastosowanie przesłanki ograniczające jawność postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (w tym dostępu do Pani/Pana danych osobowych) wynikające z:

a) art. 8 ust. 3 ustawy Pzp (jeżeli Pani/Pana dane osobowe objęte będą tajemnicą przedsiębiorstwa),

b) art. 8 ust. 4 pkt 1 i 2 ustawy Pzp (jeżeli będzie to uzasadnione ochroną prywatności lub interesem publicznym, Administrator/Zamawiający może nie ujawniać danych osobowych, w przypadku zamówienia udzielonego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Pzp i wysokości wynagrodzenia, w przypadku zamówienia udzielonego na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 a ustawy Pzp),

c) art. 96 ust. 3b ustawy Pzp (od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku, gdy Pani/Pan wniesie żądanie, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, powodujące ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Administrator/Zamawiający nie udostępnia tych danych (może je tylko przechowywać), chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (czyli: osoba, której dane dotyczą wyrazi zgodę lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w celu ochrony prawnej innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego).

6) Ww. zasady ograniczające jawność postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie mają zastosowania do podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów prawa do wykonywania czynności kontrolnych u Administratora/Zamawiającego (np. Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, NIK, KAS),

7) Podmioty uprawnione do obsługi doręczeń przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,

8) Operator pocztowy lub firma kurierska (tylko w zakresie nazwy Wykonawcy i danych adresowych),

9) Podmioty przetwarzające – czyli podmioty, którym Administrator/Zamawiający powierzył lub powierzy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych na zasadach określonych w art. 28 RODO, w związku z umową na świadczenie usług w zakresie:

a) obsługi systemów informatycznych Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile,

b) ochrony mienia i osób (tylko w zakresie Pani/Pana wizerunku, jeżeli będzie Pani przebywała/będzie Pan przebywał na terenie siedziby Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Pile,

c) brakowania dokumentacji niearchiwalnej stanowiącej akta sprawy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie uzyskanej zgody dyrektora właściwego Archiwum Państwowego, po upływie okresu jej przechowywania wynikającego z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. Zakres danych przekazany podmiotom przetwarzającym, ograniczony jest wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczonymi usługami. Odbiorców tych danych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.

10) Pani/Pana dane osobowe:

a) zawarte w dokumentacji papierowej – będą przechowywane przez okresy wskazane w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt, który Administrator/Zamawiający zobowiązany jest stosować na mocy ustawy z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz zgodnie z odpowiednimi wytycznymi w zakresie zamówień współfinansowanych z funduszy pomocowych Unii Europejskiej,

b) będą zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych przez okres wskazany przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz udostępniane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Administratora/Zamawiającego,

c) będą zamieszczane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

11) Przysługuje Pani/Panu prawo wnioskowania do Administratora Zamawiającego o realizację następujących praw wynikających z RODO:

a) prawa dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO); w przypadku, gdy wykonanie tego prawa przez Administratora/Zamawiającego wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, możemy od Pani/Pana zażądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu lub daty zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,

b) prawa do sprostowania (poprawiania) swoich danych (art. 16 RODO), z tym że skorzystanie przez Panią/Pana z tego prawa:

• nie będzie skutkowało zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp,

• nie może naruszać integralności protokołu i jego załączników,

c) prawa do ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO), przy czym przepisy prawa mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa (zgodnie z art. 8a ust. 4 ustawy Pzp wystąpienie przez Panią/Pana z żądaniem, o którym mowa w art. 18 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu),

d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

12) W trakcie przetwarzania Pani/Pana danych osobowych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, ani do profilowania.

13) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z ww. przepisów prawa. Konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i brak możliwości realizacji przez Administratora/Zamawiającego ciążących na nim obowiązków prawnych.

III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:

1. Wykonawca przystępujący do postępowania zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zł).

2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert – na cały okres związania ofertą.

3. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

4. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno wpłynąć na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wpłaty pieniężnej należy dokonać przelewem na konto zamawiającego:

58 1020 4027 0000 1402 1373 5651

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA

Z adnotacją: „Wadium w przetargu nieograniczonym na „Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania”.

5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 4, przed upływem terminu składania ofert.

6. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 3 pkt 2-5, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, przy czym:

6.1 w przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań;

6.2 dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie;

6.3 dokumenty te zostaną złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego.

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

1. Zamawiający dokona płatności należności za wykonanie przedmiotu zamówienia na rachunek bankowy wykonawcy wskazany na fakturze.

2. Podstawą dokonania płatności będzie końcowy protokół odbioru przedmiotu zamówienia wraz z oddzielnymi protokołami przekazania dla każdego autobusu, podpisany przez uprawnionych przedstawicieli zamawiającego, wykonawcy i użytkownika oraz wystawienie przez wykonawcę faktur VAT oddzielnie dla każdego autobusu. Płatność nastąpi w terminie do 21 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionych faktur VAT wraz z wymaganymi, poprawnymi załącznikami.

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:

Wzór umowy (zał. nr 6 do SIWZ) zawiera wszystkie istotne postanowienia, które zostaną uwzględnione w umowie.

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy w zakresie przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie umowy w terminie. W takim wypadku termin wykonania umowy może ulec przedłużeniu o czas trwania przeszkody spowodowanej siłą wyższą. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działanie przyrody, takie jak np.: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, stan epidemii oraz inne zdarzenia takie jak np.: wojna, zamieszki, strajk generalny (z wyjątkiem strajków u Wykonawcy), działania legislacyjne władz powodujące niemożność wykonania umowy.

2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na której podstawie dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących wypadkach i zakresie:

2.1 wprowadzenie uzasadnionych zmian w dokumentacji technicznej, projektach oraz konstrukcji autobusów, jeżeli będzie to wynikało z:

a) pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technicznych lub technologicznych, pozwalających na zmianę czasu realizacji zamówienia, lub kosztów eksploatacji autobusów lub uzyskanie korzystniejszych parametrów technicznych,

b) wycofania z produkcji określonych materiałów lub elementów wskazanych w ofercie lub dokumentacji technicznej,

c) pojawienia się na rynku elementów lub materiałów nowszej generacji, pozwalających na zmianę czasu realizacji zamówienia lub jego kosztów, jak również kosztów eksploatacji autobusów, lub uzyskanie korzystniejszych parametrów technicznych,

d) zmiany obowiązujących przepisów lub norm, zmiany w wymaganych parametrach elementów autobusów w związku z pojawiającymi się rozwojowymi zmianami techniczno-technologicznymi, wynikami prowadzonych badań i analiz oraz doświadczeniami eksploatacyjnymi Zamawiającego, Wykonawcy lub innych zakładów komunikacyjnych,

e) zmian teleadresowych stron umowy,

f) zmian danych osób reprezentujących strony umowy,

g) zmiany przepisów prawa, jeżeli zmiana ta wpływa na zakres lub warunki wykonania przez Strony świadczeń wynikających z umowy, przy czym umowa podlegać będzie zmianie w zakresie, w jakim zmiany będą niezbędne dla jej dostosowania do zmienionych przepisów.

2.2 Zmiany, o których mowa w pkt 2.1, nie mogą powodować wzrostu wynagrodzenia umownego – obniżenie wynagrodzenia z tego powodu jest dopuszczalne.

2.3 Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w następujących przypadkach:

a) zmiany przez władzę ustawodawczą stawki podatku VAT w trakcie realizacji umowy. Podatek VAT będzie naliczany w wartościach wynikających z przepisów obowiązujących w dniu wystawienia faktury. Jednocześnie kwota brutto wynagrodzenia umownego, określona w umowie zostanie aneksem do umowy odpowiednio zmieniona;

b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości zmienionego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia; W przypadku zmiany wskazanej w niniejszym punkcie Wykonawca przedkłada Zamawiającemu wykaz zatrudnionych do realizacji umowy pracowników, dla których ma zastosowanie zmiana, wraz z kalkulacją kosztów wynikającą z przedmiotowej zmiany.

c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na te ubezpieczenia – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.

d) zmiany przez władzę ustawodawczą zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. 2018, poz. 2215 z późn. zm.).

III.2.3) Informacje na t”