MPK Poznań kupuje 20 tramwajów z opcją na 10 kolejnych

przetargi
16.09.2015 07:37

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o.ogłosiło przetarg na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym 20 tramwajówjednokierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28?32 m iszerokości 2,35?2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z opcją na 10 kolejnych o parametrachi wyposażeniu identycznym, jak tramwaje, objęte zamówieniem podstawowym.Zamawiający będzie uprawniony do skorzystania z prawa opcji wówczas, gdy uzyskaśrodki finansowe, które umożliwią mu zakup kolejnych pojazdów. Terminrealizacji zamówienia to 24 miesiące od daty udzielenia zamówienia.

Przewoźnik wymaga także: dostawy niezbędnego do eksploatacjitych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni przy ul. Głogowskiej(innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przez zamawiającego),oprzyrządowania, narzędzi i pakietu naprawczego, przeprowadzenia szkoleniapracowników zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacjidostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej doeksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Zamawiający wymaga złożenia wykazu wykonanych dostaw, w okresieostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, oraz dowody,potwierdzające, że dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie conajmniej 1 dostawę fabrycznie nowych wieloczłonowych wagonów tramwajowych o długościod 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m, tożsamych z zaoferowanym modelemtramwaju w zakresie układu napędowego, konstrukcji pudła i podłogi oraz wózkówwagonowych, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniamipomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prąduprzemiennego, z minimum 20 % udziałem niskiej podłogi, o łącznej liczbie niemniejszej niż 10 sztuk. Wykonawcy muszą wykazać, że na wyprodukowane tramwaje,o których mowa w zdaniu poprzednim, uzyskali homologację w co najmniej jednympaństwie członkowskim Unii Europejskiej i tramwaje te są eksploatowane dochwili obecnej przez podmiot na rzecz którego zrealizowano te dostawy.

Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie zuwzględnieniem kryteriów określonych w specyfikacjach, w zaproszeniu doskładania ofert lub do negocjacji. Kryteria stanowią:

1) Cena oferty 75 %,

2) Udział niskiej podłogi 20 %,

3) Pojemność tramwaju 5 %.

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału wpostępowaniu mija 22 października 2015 roku. Przystępujący do przetarguWykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w wysokości 2.500.000,00 zł.

Jakie tramwaje chce MPK?

Jak wspomnieliśmy na wstępie MPK chce kupić wagony jednokierunkowe,niskopodłogowe, wieloczłonowe o długości od 28?32 m iszerokości 2,35?2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Tramwaj musi posiadaćmin. 20% niskiej podłogi, z wózkami skrętnymi. Podłoga w przedzialepasażerskim w części niskopodłogowej przeznaczona na miejsca stojące musiznajdować się na wysokości od 290 do 480 mm. Nie przewiduje sięłączenia wagonów w pociągi. Tramwaje muszą miećbudowę modułową. Zarówno moduły pojazdów jak i ich podzespoły, muszą byćwymienne w obrębie oferowanego typu pojazdów.

Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązaniamuszą gwarantować długość okresu eksploatacji minimum 30 lat przy założeniurocznego przebiegu około 75 000 km. Zastosowane rozwiązaniakonstrukcyjne muszą być sprawdzone w eksploatacji, np. w tramwajach innychprzewoźników.

Wykonawca musi zagwarantować, w okresie gwarancji ogólnej, utrzymaniewskaźnika gotowości technicznej każdego z dostarczonych tramwajów, na poziomie 95%. Wskaźnik gotowościtechnicznej będzie rozliczany dla każdego tramwaju oddzielnie w okresiekwartalnym.

Tramwajemuszą być ponadto przystosowane do polskich warunków, a zatem do kursowania wtemperaturach od +40 do ? 25 stopni, a także przy padającym deszczu i śniegu.

Wnętrze tramwaju musi charakteryzować sięwysoką odpornością na akty wandalizmu i możliwością łatwego usuwania zabrudzeń,w tym także napisów wykonanych farbami i innymi środkami barwiącymi. Materiałyużyte do wyłożenia wnętrza, muszą być odporne na zarysowania, działanie światłai wahania temperatur. Elementy wyposażenia wnętrza nie mogą posiadać ostrychkrawędzi i nie mogą być wykonane w sposób zagrażający uszkodzeniem ciała lubodzieży pasażerów.

Pojemność tramwaju musiwynosić, co najmniej 200 miejsc, z czego 30nierozkładanych miejsc siedzących.

Wprzedziale pasażerskim, należy zainstalować min. 3 zespoły podwójnych gniazdUSB oraz systemliczenia pasażerów. W wagonach pojawi sięsystem informacjipasażerskiej, lokalizacji, łączności, biletowy i sterowania ruchem. Będzieteż klimatyzacja, zarówno w przedziale pasażerskim, jak i w kabiniemotorniczego.

Prędkość maksymalna tramwaju musi wynosićminimum 70 km/h.

Oferenci muszą przedstawić dokumenty zawierające:

1. wymiary zewnętrzne, masę własną i całkowitą oraz maksymalnenaciski na osie;

2. opis techniczny (podstawowe parametry techniczne) podzespołówstosowanych w pojeździe wraz z podaniem ich producentów;

3. rysunki techniczne: gabaryty zewnętrzne we wszystkich rzutachz precyzyjnym zwymiarowaniem przekroju poprzecznego tramwaju i skosów w częściczołowej tramwaju oraz rzuty z rozplanowaniem wnętrza oferowanego pojazdu izaznaczonym przebiegiem podłogi;

4. sposób wyliczenia i dokładne wymiary przestrzeniprzeznaczonej dla pasażerów stojących (przy złożonych fotelach rozkładanych);

5. dokładne zwymiarowanie wszystkich przejść dla pasażerówwewnątrz wagonu;

6. dokładne wymiary wszystkich drzwi z zaznaczeniem ichprześwitu w stanie otwartym;

7. wykaz materiałów, z podaniem ich gatunków, stosowanych wbudowie nadwozia i podwozia;

8. technologię wykonywania zabezpieczenia antykorozyjnego;

9. wielkość przebiegów między-obsługowych, oraz ogólny opistechnologii i zakresu poszczególnych obsług i ich pracochłonność;

10. charakterystyki mechaniczne silnika trakcyjnego oraz jegodane techniczne;

11. rysunek koła biegowego;

12. rysunek osadzenia koła biegowego na osi;

13. rysunek zawieszenia silnika trakcyjnego oraz przekładninapędowej;

14. schemat obwodu głównego (ideowy i blokowy);

15. schemat blokowy obwodów sterowania;

16. rysunek złożeniowy każdego typu wózka jezdnego zastosowanegow tramwaju z wymiarami gabarytowymi;

17. rysunek połączenie pudło-wózek (dla każdego typu wózkazastosowanego elementów tramwaju);

18. rysunek rozmieszczenia elementów sterowania tramwajem w kabiniemotorniczego;

19. rysunek przekroju poprzecznego tramwaju wraz z wymiaramiprzedstawiającymi prześwit pod pojazdem.