Łomianki: Zakup 2 szt. nowych autobusów do komunikacji miejskiej

przetargi
13.07.2023 11:35
Przetargi
BranżaFinanse:
      kredyty
Forma przetarguzapytanie o cenę
Dane organizatoraKOMUNIKACJA MIEJSKA ŁOMIANKI SP. Z O.O.
05-092 ŁOMIANKI
ROLNICZA 248 KIEŁPIN
Tel. 22 751 33 79
Fax. 22 751 21 75
E-mail [email protected]
WWW kmlomianki.info/
Województwomazowieckie
PowiatWarszawa Zachód
Treść zamówieniaUdzielenie i obsługa złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego na zakup 2 szt. nowych autobusów do komunikacji miejskiej.

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaUdzielenie i obsługa złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego na zakup 2 szt. nowych autobusów do komunikacji miejskiej.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=kmlomianki.info_1688624883086
LINK do SIWZhttp://kmlomianki.info/smodbip/index.php?id=121&p=298
Osoba do kontaktu• Pan Piotr Nowicki – dyrektor ds. technicznych i przewozów w sprawach merytorycznych, odnoszących się do autobusów; e – mail: [email protected] tel.: 22 751-33-79 wew. 3.
• Pani Małgorzata Kobrzyńska – Główna Księgowa w sprawach finansowo -księgowych; e – mail: [email protected] tel.: 22 751-33-79 wew. 6.
Wymagany termin realizacji zamówieniaPostawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi nie później niż 3 dni robocze przed wymaganym terminem płatności wynikającym z dokumentów dostawy autobusów. Planowany termin dostawy autobusów – 30.05.2024 r.
Miejsce i termin składania ofertKOMUNIKACJA MIEJSKA ŁOMIANKI SP. Z O.O.
05-092 ŁOMIANKI
ROLNICZA 248 KIEŁPIN

2023-07-18
Sposób składania ofertKOMUNIKACJA MIEJSKA ŁOMIANKI SP. Z O.O., ROLNICZA 248 KIEŁPIN, 05-092 ŁOMIANKI Godzina: 10:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą
Składanie ofert wariantowych/częściowych
UwagiKOMUNIKACJA MIEJSKA ŁOMIANKI Sp. z 0.0.
Komunikacja Miejska Łomianki Sp. z o.o.
05-092 Łomianki, Kiełpin ul. Rolnicza 248, tel. (22) 751-33-79
Kiełpin, dnia 04.07.2023 r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
(SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA) nr ZW/13/2023
Udzielenie i obsługa złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego na zakup 2 szt. nowych autobusów do komunikacji miejskiej.
1. Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego;
Komunikacja Miejska Łomianki Spółka z o.o.
05-092 Łomianki, Kiełpin, ul. Rolnicza 248,
NIP 118-07-46-143, REGON 01227136200000, KRS 0000099681.
2. Tryb udzielenia zamówienia:
2.1. Postępowanie prowadzone jest na zasadach ogólnych przepisów Kodeksu Cywilnego.
2.2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest bez stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (podstawa prawna art. 2 ust. 1, pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych t. jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.).
2.3. Treść złożonych ofert musi być zgodna z treścią niniejszej SWZ pod rygorem ich odrzucenia.
2.4. Zamawiającemu przysługuje prawo do zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru którejkolwiek z ofert bez podania przyczyny.
3. Opis przedmiotu zamówienia.
3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego zwanego również w treści SWZ Kredytem do wysokości 2 300 000 zł (słownie: dwa miliony trzysta tysięcy złotych) z przeznaczeniem na pokrycie kosztów zakupu dwóch nowych, niskopodłogowych, 12 metrowych autobusów miejskich do obsługi linii których Organizatorem jest ZTM Warszawa.
3.2. Zamawiający nie posiada na obecnym etapie informacji o kosztach autobusów. Dane te będą znane po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego. Planowany termin otwarcia ofert w postępowaniu na zakup autobusów to 05.10.2023 r. Zamawiający ocenia w sposób szacunkowy wartość autobusów na kwotę do 2 800 000 zł netto (dwa miliony osiemset tysięcy).
3.3. Przedmiotowe zamówienie jest częściowo finansowane ze środków własnych Zamawiającego – wkład własny Zamawiającego wynosi 500.000,00 zł. Środki na sfinansowanie wkładu własnego będą z podwyższenia kapitału zakładowego Spółki
1
KMŁ na podstawie uchwały Rady Miejskiej w Łomiankach Nr LXXVII/556/2023 z dnia 25.05.2023 roku
3.4. Zabezpieczenie kredytu:
a) zastaw rejestrowy na zakupionych autobusach,
b) cesja praw z polisy ubezpieczeniowej,
c) weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową,
d) oświadczenie o poddaniu się egzekucji z art. 777,
e) pełnomocnictwo do rachunku bankowego Zamawiającego.
3.5. Wniosek o wpis zastawu do rejestru zastawów zostanie złożony i opłacony w terminie 14 dni od daty uruchomienia kredytu.
3.6. Podatek VAT będzie finansowany ze środków własnych Spółki.
3.7. Z uwagi na konieczność wykazania środków na sfinansowanie zakupu autobusów, po wyborze oferty Banku, zostanie przekazana Spółce przez Bank promesa udzielenia kredytu.
3.8. Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi nie później niż 3 dni robocze przed wymaganym terminem płatności wynikającym z dokumentów dostawy autobusów. Planowany termin dostawy autobusów – maj 2024 r. Ostateczny termin dostawy autobusów ustalony zostanie po podpisaniu umowy dostawy.
3.9. Spłata Kredytu:
a) będzie następowała w ratach miesięcznych ostatniego dnia miesiąca;
b) okres spłaty – do 72 miesięcy tj. splata kredytu nastąpi w następnym miesiącu po uruchomieniu kredytu w 72 ratach miesięcznych ostatniego dnia miesiąca.
3.10. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej. Spłata odsetek będzie następować w okresach miesięcznych.
3.11. Dla potrzeb niniejszego postępowania i porównania ofert w kryterium cenowym Wykonawca zobowiązany jest przyjąć stopę oprocentowania kredytu na dzień 03.07.2023 r. uwzględniającą stawkę WIBOR 3M z tego dnia tj. 6,90%, powiększoną o marżę własną, którą należy umieścić w ofercie.
3.12. Kredyt nie będzie obciążony żadnymi innymi opłatami poza opłatą wstępną i oprocentowaniem zaoferowanym w ofercie przez Wykonawcę. Kredyt będzie oprocentowany według zmiennej stopy procentowej ustalonej na podstawie stawki WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych (WIBOR 3M) opublikowanej w na stronie internetowej GPW Benchmark S.A. na pierwszy dzień roboczy miesiąca poprzedzającego kwartał kalendarzowy uruchomienia kredytu oraz marży zaoferowanej przez Wykonawcę.
3.13. Stawka bazowa będzie ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości stawki WIBOR 3M z 1-go dnia roboczego kwartału i mająca zastosowanie do określania wysokości oprocentowania począwszy od 1-go dnia roboczego kwartału.
3.14. Wykonawca którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przedstawi Zamawiającemu umowę, na warunkach zgodnych ze złożoną ofertą.
4. Podstawowe informacje o działalności Spółki:
4.1. Spółka zgodnie z Uchwałą Nr XXII/150/2008 Rady Miejskiej w Łomiankach z dnia 27 marca 2008 roku prowadzona jest w celu wykonania zadania własnego Gminy Łomianki w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Powyższe reguluje umowa wykonawcza z Gminą Łomianki zawarta na lata 2016-2024.
4.2. Od 1 stycznia 2018 r. w ramach porozumienia Gminy Łomianki z miastem stołecznym Warszawa, Komunikacja Miejska Łomianki Sp. z o.o. stała się Operatorem wykonującym usługę publicznego transportu miejskiego, którego Organizatorem jest
2
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie. Umowa o świadczenie usług przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym na liniach autobusowych została zawarta na lata 2018-2025.
4.3. W celu zbadania zdolności kredytowej Zamawiający na wniosek Wykonawcy przekaże dokumenty (skany) potwierdzające jego zdolność kredytową:
1) Umowa Spółki, potwierdzającej umocowanie Prezesa Zarządu do zaciągania zobowiązania do wartości 3 000 000,00 zł,
2) Sprawozdanie F01 za 1 kwartał 2023,
3) Sprawozdanie finansowe Spółki za rok 2022 dostępne jest na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/pd/search_df (nr KRS Spółki 0000099681).
4) Umowa z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie, w sprawie obsługi regularnych linii w komunikacji miejskiej, dla których organizatorem jest ZTM,
5) Umowa z Gminą Łomianki w sprawie obsługi regularnych linii w komunikacji gminnej, dla których organizatorem jest Gmina Łomianki.
6) Aktualne zaświadczenia o niezaleganiu z Urzędu Skarbowego oraz ZUS,
7) Strategia Rozwoju Gminy Łomianki na lata 2016-2030 potwierdzająca, że komunikacja publiczna opierać się będzie na działającej od 1991 r. Komunikacji Miejskiej Łomianki Sp. z o.o.
5. Termin wykonania zamówienia i sposób zapłaty.
Termin wykonania zamówienia lub obowiązywania umowy: Postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi nie później niż 3 dni robocze przed wymaganym terminem płatności wynikającym z dokumentów dostawy autobusów. Planowany termin dostawy autobusów – 30.05.2024 r.
6. Kryteria oceny oferty.
Całkowity koszt kredytu – 100 %.
Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta będzie najtańsza.
7. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Wykonawca wraz z ofertą złoży oświadczenie wg wzoru załącznika nr 2 do SWZ.
8. Sposób przygotowania oferty oraz osoby do kontaktu:
8.1.Oferta powinna zawierać wypełniony i podpisany formularz ofertowy zgodny ze wzorem formularza ofertowego stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej SWZ oraz oświadczenie Wykonawcy zgodnie ze wzorem załącznika nr 2 do SWZ.
8.2. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty.
8.3. Zamawiający dopuszcza następujące formy złożenia oferty:
8.3.1. W formie papierowej w zamkniętej, nieprzezroczystej kopercie. Na kopercie należy umieścić nazwę oraz adres Zamawiającego, nazwę (firmę) i siedzibę (adres) Wykonawcy wraz z dopiskiem Oferta na Udzielenie i obsługa złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego na zakup 2 szt. nowych autobusów. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego lub
3
wysłać na adres: Komunikacja Miejska Łomianki Sp. z o.o. Kiełpin ul. Rolnicza 248, 05-092 Łomianki;
albo
8.3.2. W formie elektronicznej w postaci skanu. Ofertę należy przesłać na adres e mail: [email protected] oraz [email protected] w tytule widomości umieścić informację Oferta na Udzielenie i obsługa złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego na zakup 2 szt. nowych autobusów.
8.4. Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
8.5. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty.
8.6. Osoby do kontaktu ze strony Zamawiającego:
• Pan Piotr Nowicki – dyrektor ds. technicznych i przewozów w sprawach merytorycznych, odnoszących się do autobusów; e – mail: [email protected] tel.: 22 751-33-79 wew. 3.
• Pani Małgorzata Kobrzyńska – Główna Księgowa w sprawach finansowo -księgowych; e – mail: [email protected] tel.: 22 751-33-79 wew. 6.
9. Termin złożenia oferty:
9.1. Ofertę należy złożyć do dnia 18.07.2023 r. do godziny 10.00.
9.2. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania i nie będzie podlegała ocenie. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert.
10. Okres związania ofertą – 90 dni od terminu składania ofert.
11. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej RODO, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komunikacja Miejska
Łomianki Sp. z o.o., Kiełpin ul Rolnicza 248, 05-092 Łomianki.
Z administratorem można skontaktować się poprzez adres email [email protected] lub pisemnie na adres siedziby administratora.
2) Wraz ze złożeniem oferty wyraża Pani/Pan zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b i f RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zapytania ofertowego;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w celu wyłonienia najlepszej oferty;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
4
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
6) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
7) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.
12. Załączniki:
1) formularz ofertowy,
2) oświadczenie Wykonawcy.
Piotr
Nowicki
Elektronicznie podpisany przez Piotr Nowicki
Data: 2023.07.05
08.25:41 +02’00’
5