Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź: Najem 52 sztuk autobusów przegubowych niskopodłogowych

przetargi
17.04.2022 13:01
rzetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraMIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W ŁODZI SP. Z O.O.
90-132 ŁÓDŹ
TRAMWAJOWA 6
Tel. 42 672 11 11
Fax. 42 672 12 09
E-mail [email protected]
WWW www.mpk.lodz.pl
Województwołódzkie
PowiatŁódź
Treść zamówieniaNajem 52 sztuk autobusów przegubowych niskopodłogowych wraz z serwisem

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaNajem 52 sztuk autobusów przegubowych niskopodłogowych wraz z serwisem Numer referencyjny: WZ-091-124/21Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dokonanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego dostawy w formie najmu na okres 10 lat 52 sztuk fabrycznie nowych, miejskich autobusów przegubowych niskopodłogowych, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach), spełniających wymagania określone w rozdziale IV ust. 2 SWZ oraz w załącznikach nr 11A i 11B do SWZ,1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: 1) dokonanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego dostawy w formie najmu na okres 10 lat 52 sztuk fabrycznie nowych, miejskich autobusów przegubowych niskopodłogowych, bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach), spełniających wymagania określone w rozdziale IV ust. 2 SWZ oraz w załącznikach nr 11A i 11B do SWZ, 2) udzielenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego uprawnień Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) w zakresie obsługi i napraw dostarczonych autobusów przez okres równy okresowi najmu, tj. 10 lat, zgodnie z warunkami określonymi w umowie serwisowania przedmiotu najmu, stanowiącej załącznik nr 10B do SWZ, 3) utrzymywanie przez Wykonawcę przedmiotu najmu w stanie przydatności do użytkowania przez cały okres najmu, które Wykonawca zlecać będzie Zamawiającemu na zasadach określonych w umowie serwisowania przedmiotu najmu, stanowiącej załącznik nr 10B do SWZ, 4) dokonanie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego odpłatnej dostawy wyposażenia warsztatowego, na które Wykonawca udzieli gwarancji, zgodnej z gwarancją Producenta/Wykonawcy, ale nie mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru, 5) przeszkolenie przez Wykonawcę pracowników Zamawiającego w zakresie wskazanym w umowie najmu autobusów, stanowiącej załącznik nr 10A do SWZ, 6) przekazanie przez Wykonawcę Zamawiającemu dokumentacji technicznej opisanej w umowie najmu autobusów, stanowiącej załącznik nr 10A do SWZ, 7) przekazanie oprogramowania wraz z licencjami, w ilości pozwalającej na swobodne korzystanie z wszystkich pozwalającej na swobodne korzystanie z wszystkich funkcjonalności autobusów.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1648471886282
LINK do SIWZhttp://www.platformazakupowa.pl/transakcja/590828
CPV34.12.14.00
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 3) Pzp., tj. posiadają zdolność kredytową lub środki finansowe o minimalnej wartości 15 000 000,00 PLN.W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający, jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Narodowy Bank Polski NIE publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, w którym zostanie on opublikowany. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 3) Pzp.,Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą JEDZ, aktualny na dzień składania ofert stanowiący oświadczenie na potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, w tym JEDZ dotyczący podmiotów trzecich w przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na ich zasoby, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 125 ust. 5 Pzp. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona jest zobowiązany złożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed dniem jej złożenia.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 4) Pzp., tj. wykażą, że wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują: a) dostawy obejmujące co najmniej 20 sztuk fabrycznie nowych miejskich przegubowych autobusów niskopodłogowych (bez stopni pośrednich przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach), które zostały wyprodukowane i wprowadzone do obrotu na rynek dowolnego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Królestwa Norwegii lub Konfederacji Szwajcarskiej, w ramach jednego kontraktu, z tym, że warunek zostanie uznany za spełniony, gdy wykazane przez Wyk. dostawy objęte są kontraktami: a)1 które zostały przez NIEgo zawarte przed trzyletnim okresem, branym pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk., jednakże ich realizacja wygasła w trakcie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, lub (alternatywnie) a)2 których realizacja została rozpoczęta i zakończona w trakcie trzyletniego okresu, branego pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk.,lub (alternatywnie) a)3 których realizacja została rozpoczęta w trakcie trzyletniego okresu, branego pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk. i trwa w dniu składania ofert, jednakże do upływu wyznaczonego terminu składania ofert na ich podstawie zrealizowano już dostawy, o których mowa w pkt. a), lub (alternatywnie) a)4 które zostały przez NIEgo zawarte przed trzyletnim okresem, branym pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk., i trwają w dniu składania ofert, jednakże do upływu wyznaczonego terminu składania ofert na ich podstawie zrealizowano już dostawy, o których mowa w pkt. a);b) prowadzili NIEprzerwanie przez okres 24 miesięcy – samodzielnie lub zlecając odbiorcy dostawy, w ramach udzielonej mu autoryzacji, serwis gwarancyjny dla co najmniej 20 sztuk fabrycznie nowych miejskich przegubowych autobusów niskopodłogowych (bez stopni pośrednich w przejściu środkowym oraz bez stopni we wszystkich drzwiach), w ramach jednego kontraktu – wykazany serwis gwarancyjny NIE musi (ale może) dotyczyć tych samych pojazdów, których dostawy Wykonawca przedstawił w ramach wymogu opisanego w lit. a) niniejszego punktu,z tym, że warunek zostanie uznany za spełniony, gdy wykazany przez Wyk. serwis gwarancyjny objęty jest kontraktami: b)1 które zostały przez NIEgo zawarte przed trzyletnim okresem, branym pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk., jednakże ich realizacja wygasła w trakcie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, lub (alternatywnie) b)2 których realizacja została rozpoczęta i zakończona w trakcie trzyletniego okresu, branego pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk. lub (alternatywnie), b)3 których realizacja została rozpoczęta w trakcie trzyletniego okresu, branego pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk., i trwa w dniu składania ofert, jednakże do upływu wyznaczonego terminu składania ofert na ich podstawie zrealizowano już serwis gwarancyjny, o którym mowa w pkt. b), lub (alternatywnie) b)4 które zostały przez NIEgo zawarte przed trzyletnim okresem, branym pod uwagę przez Zam. przy badaniu zd. tech. lub zawod. Wyk. i trwają w dniu składania ofert, jednakże do upływu wyznaczonego terminu składania ofert na ich podstawie zrealizowano już serwis gwarancyjny, o którym mowa w pkt. b).Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 4) Pzp.,Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą JEDZ, aktualny na dzień składania ofert stanowiący oświadczenie na potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, w tym JEDZ dotyczący podmiotów trzecich w przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na ich zasoby, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 125 ust. 5 Pzp. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona jest zobowiązany złożyć:a) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw (zdefiniowanych przez Zamawiającego w rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 SWZ), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane (wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ);b) dowody na potwierdzenie, że dostawy, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 niniejszej SWZ, zostały wykonane lub są wykonywane należycie, z zastrzeżeniem, że dowodami są:i. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonywane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,ii. oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z przyczyn NIEzależnych od Wykonawcy, Wykonawca NIE jest w stanie uzyskać referencji bądź innych dokumentów, o których mowa w lit. c)i. niniejszego pkt, z tym, że w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości stanowiącej równowartość 3 000 000,00 PLN.2.Termin wniesienia wadium upływa w dniu 26 – 04 – 2022 r. o godz. 11:00.3. Wykonawca wnosi wadium w jednej z poniższych form: 1) w pieniądzu (w PLN) przelewem na prowadzony w PLN rachunek bankowy Zamawiającego nr nr 35 1020 3352 0000 1502 0266 9232, 2) w gwarancjach bankowych, 3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). Szerzej w rozdziale XXV SWZ pn.: „WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM”.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:Warunki realizacji umowy, w tym warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze, zostały opisane w umowach, których projekty stanowią załączniki nr 10A i 10B do SWZ.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:1. Zgodnie z art. ust. 58 ust. 2 Pzp., Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa złożonego w formie wskazanej w rozdziale X ust. 18 niniejszej SWZ. Pełnomocnictwo powinno jednoznacznie określać postępowanie i precyzować zakres umocowania, musi też wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie, a każdy z tych Wykonawców musi podpisać się na dokumencie pełnomocnictwa.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.3. Jeżeli oferta Wykon. wspólnie ubieg. się o udz. zam. zostanie wybrana, zobowiązani są oni przedst. Zamawiającemu na 3 dni przed podpisaniem umowy o udz. zam. pub., NIE później jednak niż w dniu jejzawarcia, umowę reg. ich współpracę.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Warunki realizacji umowy, w tym warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze, zostały opisane w umowach, których projekty stanowią załączniki nr 10A i 10B do SWZ.
Wadium3000000.00
Osoba do kontaktuMiejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Spółka z o.o. Tramwajowa 6 Łódź 90-132 Monika Bogacka +48 426721120 [email protected] +48 426721229 www.mpk.lodz.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaOkres w miesiącach: 120
Miejsce i termin składania ofert

2022-04-26
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/mpk_lodz Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/mpk_lodz Godzina: 11:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 23/08/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE