Łódź: DOSTAWA 20 SZTUK AUTOBUSÓW O NAPĘDZIE HYBRYDOWYM

przetargi
12.01.2022 12:13
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
90-051 ŁÓDŹ
AL. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 8
Tel. 42 663 30 00
Fax. 42 663 33 80
E-mail [email protected]
WWW www.lodzkie.pl
Województwołódzkie
PowiatŁódź
Treść zamówieniaDOSTAWA 20 SZTUK AUTOBUSÓW O NAPĘDZIE HYBRYDOWYM WRAZ Z SYSTEMEM BILETOWYM

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaDOSTAWA 20 SZTUK AUTOBUSÓW O NAPĘDZIE HYBRYDOWYM WRAZ Z SYSTEMEM BILETOWYMPrzedmiotem Zamówienia jest dostawa 20 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów hybrydowych, przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów na terenie województwa łódzkiego w ruchu miejskim i podmiejskim wraz z systemem biletowym oraz przeszkoleniem wskazanych osób z zakresu ich obsługi i napraw.1. Przedmiotem Zamówienia jest dostawa 20 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów hybrydowych, przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów na terenie województwa łódzkiego w ruchu miejskim i podmiejskim wraz z systemem biletowym oraz przeszkoleniem wskazanych osób z zakresu ich obsługi i napraw. 2. Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia, w tym wymagania techniczne i eksploatacyjne autobusów przedstawione zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia (dalej: „OPZ”) stanowiącym część II Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej: „SWZ”).
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=bip.lka.lodzkie.pl_1640705566516
LINK do SIWZhttp://bip.lka.lodzkie.pl/Dostawa-20-sztuk-autobusow-z-napedem-hybrydowym-wraz-z-systemem-biletowym-1/
CPV34.12.11.00
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy NIE podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 Pzp oraz w okolicznościach wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1) 4), 8)-10) Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w pkt. III.1.2 oraz pkt. III.1.3. ogłoszenia.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie następujących podmiotowych środków dowodowych:a. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:i. art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp, ii. art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,- sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.b. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu Ustawy OchrKonk z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty NIEzależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – według wzoru z Zał. nr 4 do IDW.c. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ, w zakresie podstaw wykluczenia z Postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:• art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp,• art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,• art. 108 ust.1 pkt 5 Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,• art. 108 ust.1 pkt 6 Pzp,• art. 109 ust. 1 pkt 1) Pzp, odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.),• art. 109 ust. 1 pkt 8)-10) Pzp,- według wzoru z Zał. nr 5 do IDW.d. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) Pzp, sporządzonych NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności tych dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty;e. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) Pzp, wystawionego NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;f. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) Pzp, wystawione NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem dotyczącym złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie następujących podmiotowych środków dowodowych:b. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem; W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia – dokument składa ten lub ci z Wykonawców występujących wspólnie, który sam lub którzy łącznie wykazują spełnianie warunku.c. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem Zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia – dokument składa ten lub ci z Wykonawców występujących wspólnie, który sam lub którzy łącznie wykazują spełnianie warunku.Jeżeli do potwierdzenia posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej NIEzbędne jest opłacenie składek ubezpieczeniowych, Wykonawca/ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia winni przedłożyć dokumenty potwierdzające opłacenie wymagalnych składek.2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie warunku udziału w Postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.3. Wartości podane w walutach innych niż PLN zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu danej waluty, opublikowanego przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o Zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (wg tabeli A kursów średnich walut obcych). Jeżeli publikacja ogłoszenia o Zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nastąpi w dniu, w którym Narodowy Bank Polski NIE publikuje tabeli kursów średnich, Zamawiający przyjmie jako podstawę kurs z tabeli kursów średnich opublikowany w dniu najbliższym po dniu publikacji ogłoszenia o Zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:a. środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000 PLN, b. aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem Zamówienia na sumę ubezpieczeniową NIE mniejszą niż 10.000.000 PLN.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie następujących podmiotowych środków dowodowych:a. dowody określające, że dostawy, o których mowa w Rozdziale 6.2.2. IDW zostały wykonane należycie;W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia – dowody składa ten z Wykonawców, który wykazuje spełnianie warunku. 2. Dowodami, o których mowa w pkt. 1 powyżej są:a. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, b. oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z przyczyn od NIEgo NIEzależnych NIE jest w stanie uzyskać dokumentów, o którym mowa w lit. a powyżej.3. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 127 ust. 1 pkt 2) Pzp odstępuje od żądania złożenia wykazu obejmującego dostawy, o których mowa poniżej, ponieważ zakres informacji objętych wykazem odpowiada treści informacji wymaganych do wskazania przez Wykonawcę w oświadczeniu Jednolitym Europejskim Dokumencie Zamówienia.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedno zamówienie, w ramach którego zrealizował dostawę co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów hybrydowych.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:1. Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do umowy stanowią Istotne Postanowienia Umowy (dalej: „IPU”) – Część III SWZ.2. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że akceptuje IPU.3. Zamawiający NIE przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Wadium850000.00
Osoba do kontaktuWojewództwo Łódzkie 7251739344 al. Piłsudskiego 8 Łódź 90-051 +48 422361700 [email protected] +48 422350205 www.lka.lodzkie.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaOkres w miesiącach: 13
Miejsce i termin składania ofert

2022-01-28
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://bip.lka.lodzkie.pl/zamowienia-w-trybie-ustawy Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: www.epuap.gov.pl Godzina: 10:30
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 27/04/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi2021/S 252-669439
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE


Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Województwo Łódzkie
Krajowy numer identyfikacyjny: 7251739344
Adres pocztowy: al. Piłsudskiego 8
Miejscowość: Łódź
Kod NUTS:
PL711 Miasto Łódź
Kod pocztowy: 90-051
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 422361700
Faks: +48 422350205
Adresy internetowe:
Główny adres:
www.lka.lodzkie.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://bip.lka.lodzkie.pl/zamowienia-w-trybie-ustawy
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem:
www.epuap.gov.pl

I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5) Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne


Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
DOSTAWA 20 SZTUK AUTOBUSÓW O NAPĘDZIE HYBRYDOWYM WRAZ Z SYSTEMEM BILETOWYM

II.1.2) Główny kod CPV
34121100 Autobusy transportu publicznego

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy

II.1.4) Krótki opis:
Przedmiotem Zamówienia jest dostawa 20 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów hybrydowych, przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów na terenie województwa łódzkiego w ruchu miejskim i podmiejskim wraz z systemem biletowym oraz przeszkoleniem wskazanych osób z zakresu ich obsługi i napraw.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: NIE

II.2) Opis

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL711 Miasto Łódź
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Łódź

II.2.4) Opis zamówienia:
1. Przedmiotem Zamówienia jest dostawa 20 sztuk fabrycznie nowych, niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów hybrydowych, przeznaczonych do wykonywania pasażerskich przewozów na terenie województwa łódzkiego w ruchu miejskim i podmiejskim wraz z systemem biletowym oraz przeszkoleniem wskazanych osób z zakresu ich obsługi i napraw.
2. Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia, w tym wymagania techniczne i eksploatacyjne autobusów przedstawione zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia (dalej: „OPZ”) stanowiącym część II Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej: „SWZ”).

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Parametry techniczno-eksploatacyjne / Waga: 20%
Kryterium jakości – Nazwa: Gwarancja / Waga: 20%
Cena – Waga: 60%

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w miesiącach: 13
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: NIE

II.2.14) Informacje dodatkowe
1. Szczegółowe informacje dotyczące kryteriów oceny ofert oraz punktacji zawarte zostały w Rozdziale 17 Instrukcji Dla Wykonawców (dalej: „IDW”) – „Kryteria Oceny Ofert”.
2. Szczegółowe informacje dotyczące terminów realizacji zamówienia określone zostały w Rozdziale 5 IDW
3. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 850 000,00 zł.
4. Zamawiający zastosuje art. 139 ust. 1 Pzp.


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy NIE podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 Pzp oraz w okolicznościach wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1) 4), 8)-10) Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w pkt. III.1.2 oraz pkt. III.1.3. ogłoszenia.
2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie następujących podmiotowych środków dowodowych:
a. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
i. art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp,
ii. art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
– sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
b. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu Ustawy OchrKonk z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty NIEzależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – według wzoru z Zał. nr 4 do IDW.
c. oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ, w zakresie podstaw wykluczenia z Postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
• art. 108 ust. 1 pkt 3 Pzp,
• art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
• art. 108 ust.1 pkt 5 Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
• art. 108 ust.1 pkt 6 Pzp,
• art. 109 ust. 1 pkt 1) Pzp, odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.),
• art. 109 ust. 1 pkt 8)-10) Pzp,
– według wzoru z Zał. nr 5 do IDW.
d. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) Pzp, sporządzonych NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności tych dokumentów w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty;
e. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) Pzp, wystawionego NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
f. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) Pzp, wystawione NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem dotyczącym złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie następujących podmiotowych środków dowodowych:
b. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia – dokument składa ten lub ci z Wykonawców występujących wspólnie, który sam lub którzy łącznie wykazują spełnianie warunku.
c. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem Zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia – dokument składa ten lub ci z Wykonawców występujących wspólnie, który sam lub którzy łącznie wykazują spełnianie warunku.
Jeżeli do potwierdzenia posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej NIEzbędne jest opłacenie składek ubezpieczeniowych, Wykonawca/ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie Zamówienia winni przedłożyć dokumenty potwierdzające opłacenie wymagalnych składek.
2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie warunku udziału w Postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3. Wartości podane w walutach innych niż PLN zostaną przeliczone na PLN według średniego kursu danej waluty, opublikowanego przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia o Zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (wg tabeli A kursów średnich walut obcych). Jeżeli publikacja ogłoszenia o Zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nastąpi w dniu, w którym Narodowy Bank Polski NIE publikuje tabeli kursów średnich, Zamawiający przyjmie jako podstawę kurs z tabeli kursów średnich opublikowany w dniu najbliższym po dniu publikacji ogłoszenia o Zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
a. środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości NIE mniejszej niż 20.000.000 PLN,
b. aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem Zamówienia na sumę ubezpieczeniową NIE mniejszą niż 10.000.000 PLN.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie następujących podmiotowych środków dowodowych:
a. dowody określające, że dostawy, o których mowa w Rozdziale 6.2.2. IDW zostały wykonane należycie;
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie Zamówienia – dowody składa ten z Wykonawców, który wykazuje spełnianie warunku.
2. Dowodami, o których mowa w pkt. 1 powyżej są:
a. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane,
b. oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z przyczyn od NIEgo NIEzależnych NIE jest w stanie uzyskać dokumentów, o którym mowa w lit. a powyżej.
3. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 127 ust. 1 pkt 2) Pzp odstępuje od żądania złożenia wykazu obejmującego dostawy, o których mowa poniżej, ponieważ zakres informacji objętych wykazem odpowiada treści informacji wymaganych do wskazania przez Wykonawcę w oświadczeniu Jednolitym Europejskim Dokumencie Zamówienia.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia przedmiotowy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej jedno zamówienie, w ramach którego zrealizował dostawę co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów hybrydowych.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:
1. Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do umowy stanowią Istotne Postanowienia Umowy (dalej: „IPU”) – Część III SWZ.
2. Wykonawca składając ofertę oświadcza, że akceptuje IPU.
3. Zamawiający NIE przewiduje zawarcia umowy ramowej.


Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIE

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 28/01/2022
Czas lokalny: 10:30

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 27/04/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 28/01/2022
Czas lokalny: 12:00
Miejsce:
Siedziba Pełnomocnika Zamawiającego: Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o., Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:
1. W celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w Postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z Postępowania, Wykonawca obowiązany jest złożyć wraz z ofertą, aktualne na dzień składania ofert, oświadczenie w formie JEDZ, sporządzone zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w Rozporządzeniu JEDZ.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie, oświadczenie w formie JEDZ składa w oryginale każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o Zamówienie.
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w Postępowaniu, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, zobowiązany jest złożyć JEDZ w odniesieniu do każdego z TAKich podmiotów.
4. W celu potwierdzenia, że oferowane w ramach Zamówienia Pojazdy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
a. świadectwa homologacji typu Pojazdu lub świadectwa homologacji typu WE bądź innego dokumentu równoważnego wraz z załącznikami, dopuszczającego do poruszania się i rejestracji Pojazdu na terenie Polski dla oferowanych Pojazdów; jeżeli zaistnieje konieczność aktualizacji posiadanego przez Wykonawcę dokumentu homologacji dla konkretnego oferowanego Pojazdu, Wykonawca załącza do oferty dokument posiadany na dzień składania ofert, z obowiązkiem dostarczenia właściwego dokumentu, NIEzwłocznie po jego otrzymaniu, NIE później jednak niż 14 dni przed terminem dostawy pierwszego Pojazdu,
b. certyfikatu lub innego dokumentu, potwierdzającego, że silnik spalinowy zastosowany w oferowanych Pojazdach spełnia normę czystości, dopuszczającego do poruszania się i rejestracji Pojazdów w Polsce zgodnie z obowiązującymi przepisami, wydanych przez certyfikowaną jednostkę badawczą,
c. raportu technicznego drogowego zużycia paliwa (test SORT-2) przez oferowany Pojazd, wykonanego zgodnie z wytycznymi UITP2,
d. certyfikatów, wydanych przez upoważnioną do tego typu badań jednostkę, potwierdzających, że wszystkie elementy nadwozia stanowiące wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy oferowanych Pojazdów spełniają warunek NIEpalności na podstawie Rozporządzenia 661/2009 lub Regulaminu 118 EKG/ONZ, wydanych przez certyfikowaną jednostkę badawczą,
e. zwymiarowanego rysunku zarysu zewnętrznego Pojazdu,
f. zwymiarowanego przekroju nadwozia Pojazdu,
g. wizualizacji zewnętrznej Pojazdu,
h. zwymiarowanego układu ogólnego Pojazdu wraz z rozmieszczeniem poszczególnych urządzeń i siedzeń (ze szczególnym uwzględnieniem podziałki),
i. rysunku wraz z wizualizacją lokalizacji oraz montażu na Pojeździe silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego wraz z jego charakterystyką mocy w funkcji prędkości obrotowej,
j. schematu układu spalinowego wraz z wizualizacją lokalizacji wyprowadzenia spalin na zewnątrz,
k. zwymiarowanego rysunku drzwi wejściowych,
l. wizualizacji wnętrza Pojazdu,
m. wizualizacji wnętrza kabiny maszynisty i rysunku pulpitu maszynisty wraz z rozmieszczeniem urządzeń sterowania i sygnalizacji.
6. Szczegółowe informacje dot. oświadczeń i dokumentów jakie musi złożyć Wykonawca, sposobu i formy ich złożenia, sposobu przygotowania oferty oraz załączników jak również wymagania techniczne i organizacyjne sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej oraz szyfrowania i składania oferty opisane zostały w Rozdziale 7, 10, 11, 14 SWZ, Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Instrukcji Użytkownika Systemu miniPortal ePuap, dostępnych na stronie
https://miniportal.uzp.gov.pl/
oraz Regulaminie ePuap, dostępnym na stronie
https://epuap.gov.pl/wps/portal
.
7. Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia Postępowania, jeżeli środki, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, NIE zostaną mu przyznane.
8. Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp.z z o.o. działa w niniejszym Postępowaniu jako pełnomocnik Zamawiającego.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:
http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Wykonawcom, a TAKże innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu Zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Pzp, przysługują środki ochrony prawnej (odwołanie, skarga) na zasadach określonych w Dziale IX Pzp.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o Zamówieniu oraz SWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
3. Odwołanie
3.1. Odwołanie przysługuje na NIEzgodną z przepisami Pzp czynność Zamawiającego podjętą w postępowaniu o udzielenie Zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy lub zaniechanie przez Zamawiającego czynności, do której podjęcia był zobowiązany na podstawie Pzp.
3.2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której Wykonawca zarzuca NIEzgodność z przepisami Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie co do sposobu rozstrzygnięcia odwołania, wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania oraz dowody na poparcie przytoczonych okoliczności.
3.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa KIO w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo w formie pisemnej, opatrzone odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo własnoręcznym podpisem.
3.4. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.5. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacje te zostały przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo w terminie 15 dni – jeżeli informacje zostały przesłane w inny sposób.
3.6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o Zamówieniu oraz treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SWZ na stronie internetowej.
3.7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 25.3.5 i 25.3.6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4. Skarga do sądu
4.1. Na orzeczenie KIO oraz postanowienie Prezesa KIO, o którym mowa w art. 519 ust. 1 Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych.
4.2. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, ze wskazaniem, czy jest ono zaskarżone w całości czy w części, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a TAKże wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części, z zaznaczeniem zakresu żądanej zmiany.
4.3. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 14 dni od doręczenia orzeczenia KIO lub postanowienia Prezesa KIO, o którym mowa wart. 519 ust. 1 Pzp, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U z 2020 r. poz. 1041) albo wysłanie na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320 z późn. zm.), jest równoznaczne z jej wniesieniem.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
23/12/2021
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
252
2021
Następna aktualizacja:
29/12/2021
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD
European Single Procurement Document
Data dodania2021-12-28