Koszalin: Kontrola biletów w pojazdach MZK

przetargi
31.03.2021 17:06

Przetargi
Branża Finanse:
windykacja wierzytelności
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACJI SP. Z O.O. W KOSZALINIE
75-736 KOSZALIN
GNIEŹNIEŃSKA 9
Tel. 94 342 66 84
Fax. 94 342 27 68
E-mail [email protected]
WWW www.mzk.koszalin.pl
Województwo zachodniopomorskie
Powiat koszaliński + Koszalin
Treść zamówienia Kontrola biletów w pojazdach Miejskiego Zakładu Komunikacji

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Kontrola biletów w pojazdach Miejskiego Zakładu Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na: 1) kontroli ważności i dokumentów pasażerów w pojazdach Zamawiającego, obsługujących sieć komunikacji miejskiej w Koszalinie oraz gmin sąsiadujących, które zawarły z Gminą Miasto Koszalin stosowne porozumienie; 2) windykacji nałożonych opłat dodatkowych. 2. Ustalona minimalna ilość kontroli w miesiącu wynosi – 2.500.3. Kontrola będzie się odbywać we wszystkie dni robocze, soboty, niedziele i dni świąteczne z uwzględnieniem godzin szczytu przewozowego, godzin wczesno porannych i wieczornych. Wykonawca wykona w każdym miesiącu co najmniej 100 kontroli przed godz. 06:00 i 200 kontroli po godz. 20:00. 4. Wykonawca do celów związanych z kontrolą biletów będzie używał własnych druków. Wzory druków przed zastosowaniem, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do akceptacji.5. Wykonawca musi dysponować urządzeniami do kontroli biletów elektronicznych.6. Wykonawca będzie prowadził dokumentację każdej kontroli oraz przekazywał Zamawiającemu jeden raz w miesiącu, do 10-tego dnia każdego miesiąca, zestawienie ilości dokonanych kontroli oraz nałożonych mandatów i zwindykowanych należności z tytułu opłat dodatkowych, za miesiąc miniony. 7. Wykonawca ma obowiązek:1) prowadzić dokładną dokumentację, łącznie z ewidencją osób spisanych za jazdę bez ważnego biletu;2) niezwłocznie przedstawić Zamawiającemu pisemne raporty z ujawnienia biletów fałszywych lub innych podrobionych dokumentów związanych z przejazdami.8. Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do 100% wpływów z opłat dodatkowych bez względu na sposób ich uiszczania. 9. Wykonawca będzie prowadził postępowania odwoławcze od nałożonych opłat dodatkowych oraz właściwej należności za przejazd.10. Wykonawca na własny koszt, zapewni kandydatom na kontrolerów szkolenie teoretyczne i praktyczne w przedmiotowym zakresie.11. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną za dobór osób zatrudnianych do przeprowadzania kontroli i ich działania.12. Zamawiający ma prawo wnoszenia zastrzeżeń personalnych wobec pracy kontrolerów biletów, włącznie z wydaniem zakazu prowadzenia kontroli.13. Wykonywanie czynności kontrolnych może się odbywać tylko wówczas, jeżeli kontroler posiada identyfikator w widocznym dla pasażera miejscu. Umieszczenie identyfikatora musi umożliwiać identyfikację kontrolera w czasie trwania całego procesu kontroli. Wzór identyfikatora oraz jego treść zostanie uzgodniona z Zamawiającym po podpisaniu umowy.14. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, ma obowiązek zapewnić na terenie miasta Koszalin lokal do prowadzenia Biura Obsługi Pasażera, do przyjmowania interesantów w sprawach związanych z przedmiotem niniejszego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji lokalizacji biura.15. Przyjmowanie interesantów będzie się odbywało co najmniej 3 razy w tygodniu w godzinach ustalonych z Zamawiającym po zawarciu umowy.16. Wykonawca zapewni:1) dobór osób prowadzących Biuro Obsługi Pasażera oraz wykonujących kontrolę;2) materiały, sprzęt i wszelkie urządzenia niezbędne do prawidłowego wykonywania usługi.Przez „kontrolę biletów” rozumie się wejście do autobusu komunikacji miejskiej kontrolera lub grupy kontrolerów i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd, dokumenty stwierdzające uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych oraz odnotowanie tej kontroli w karcie drogowej pojazdu.17. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonywał usługi, o których mowa w ust. 1.:1) kontroli ważności biletów i dokumentów przewożonych osób i rzeczy w pojazdach Zamawiającego wraz z windykacją i egzekucją należności z tytułu opłat dodatkowych tj.: a) za jazdę bez ważnego biletu za przejazd;b) za brak dokumentu poświadczającego uprawnienia do korzystania z ulgowych i bezpłatnych przejazdów podczas kontroli;c) za brak biletu okresowego oraz brak wpisu numeru dokumentu na bilecie okresowym;d) opłatę manipulacyjną za umorzenie lub zwrot należności za przejazd i opłaty dodatkowej w przypadku udokumentowania w terminie 7 dni od dnia przejazdu uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu oraz przedłożenia w terminie 7 dni biletu okresowego oraz wpisu numeru dokumentu na bilecie okresowym.2) w sposób ciągły i systematyczny, we wszystkie dni robocze, soboty, niedziele i dni świąteczne, z uwzględnieniem godzin szczytu przewozowego, godzin wczesno porannych i wieczornych.18. Wykonawcy powierzone zostaje również:1) pobieranie opłat od pasażerów, u których stwierdzono w trakcie kontroli brak ważnego biletu; 2) prowadzenie czynności przewidzianych przepisami prawa zmierzających do uzyskania od dłużników zapłaty należności wraz z ustawowymi odsetkami za zwłokę i kosztami wezwań do zapłaty z tytułu nałożonych, a nie zapłaconych opłat dodatkowych za jazdę bez ważnego biletu środkami komunikacji miejskiej;3) rozpatrywanie odwołań i skarg pasażerów od nałożonej opłaty dodatkowej oraz skarg dotyczących czynności kontrolnych.19. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kontroli biletów zgodnie z:1) przepisami Ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku Prawo przewozowe (Dz. U. z 2020 roku poz. 8 – tekst jednolity);2) Uchwałą Nr XI/133/2015 Rady Miejskiej w Koszalinie z 25.06.2015 roku w sprawie ustalenia opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej w Koszalinie oraz określenia osób uprawnionych do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów, wraz z późniejszymi zmianami, obowiązującymi taryfami opłat oraz w oparciu o wewnętrzne wytyczne Zamawiającego. Wszelkie inne przepisy wewnętrzne dotyczące kontroli biletów Wykonawca może stosować po akceptacji przez Zamawiającego;3) przepisami porządkowymi dla pasażerów korzystających z przewozów komunikacją miejską realizowaną przez Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Koszalinie. 20. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać czynności objęte przedmiotem zamówienia w sposób nienarażający dobrego imienia Zamawiającego oraz z poszanowaniem jego interesów.21. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do pobierania:1) właściwej należności za przejazd z uwzględnieniem uprawnień pasażera;2) opłaty dodatkowej. NO-JP-2210-03/2021
Specyfikacja https://mzk-koszalin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
CPV 79.31.30.00, 79.94.00.00
Wymagania 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: Art. 109 ust. 1 pkt 1 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;4) zdolności technicznej lub zawodowej. 2. Określenie warunków udziału w postępowaniu:1) Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1) SWZ;2) Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt. 2) SWZ;3) Wykonawca spełni warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa w ustępie 1 pkt 3) jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 500.000,00 zł.4) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w ust. 1 pkt. 4) jeżeli wykaże, że:a) wykonał należycie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwóch usług odpowiadających swoim rodzajem i zakresem przedmiotowi zamówienia, każda o wartości brutto, co najmniej 150.000,00 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100);b) posiada urządzenia techniczne do kontroli biletów elektronicznych;c) dysponuje co najmniej trzema osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w tym co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za realizację zamówienia na stanowisku kierownika – wymagane doświadczenie kierownika na tym stanowisku minimum 12 miesięcy.3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.5. Zgodnie z art. 118 ust. 3 Pzp wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.7. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 Pzp, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.8. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.10.Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający żąda:1.Informacji z KRK w zakresie: a)art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 Pzp,b)art. 108 ust. 1 pkt 4 Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, c)art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a Pzp, d)art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b Pzp, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu, e)art. 109 ust. 1 pkt 3 Pzp, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu – sporządzonej nie wcześniej niż 6 m-cy przed jej złożeniem;2.Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo ośw. o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej GK. Ośw. stanowi Zał. nr 4 do SWZ.3.Odpisu lub informacji z KRS lub z CEIDG, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;4.Zaśw. właściwego naczelnika US potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;5.Zaśw. albo innego dokumentu ZUS lub KRUS potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 m-ce przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaśw. albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;6.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast:1) informacji z KRK- składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 2) zaśw., o którym mowa w ust. 4, zaśw. albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w ust 5, lub odpisu albo informacji z KRS lub z CEIDG, o których mowa w ust. 3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, b) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.2. W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda:1) Wykazu dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; wzór wykazu stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;2) Zobowiązania w formie pisemnej, iż będzie dysponował zespołem pracowników liczącym minimum trzy osoby (w tym jedna osoba na stanowisku kierownika), które będą świadczyły usługę kontroli biletów. Wykaz osób wraz z określeniem formy zatrudnienia Wykonawca przedłoży Zamawiającemu po wyborze oferty lecz przed zawarciem umowy. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.3) Wykazu urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z opisem ich funkcjonalności oraz podstawią dysponowania tymi zasobami. 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy składają jeden formularz Oferta, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
Wadium 4000.00
Osoba do kontaktu Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie, ul. Gnieźnieńska, 75-736, Koszalin, woj. zachodniopomorskie, państwo PL, tel. 940334285, e-mail [email protected] strony internetowej (URL): www.mzk.koszalin.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia 24 miesiące
Miejsce i termin składania ofert MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACJI SP. Z O.O. W KOSZALINIE
75-736 KOSZALIN
GNIEŹNIEŃSKA 9, Godzina: 15:00

2021-04-08
Sposób składania ofert 1. Oferty wraz z niezbędnymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej Logintarade pod adresem: http://www.mzk-koszalin.logintrade.netGodzina: 15:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

Termin związania ofertą do 2021-05-08
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE