Katowice: Wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii komunikacji zastępczej nr T-21.
Przetargi
Branża Transport:
autobusy, busy, przewoźnicy (osobowy)
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Zarząd Transportu Metropolitalnego,
, 40-053 Katowice
ul. Barbary 21A
Tel. +48(32)7438401
WWW bip.metropoliaztm.pl/przetarg/501/wykonywanie-uslug-autobusowego-transportu-publicznego-na-linii-komunikacji-zastepczej-nr-t-21
Województwo śląskie
Powiat Katowice
Lokalizacje śląskie / Sosnowiec
Treść zamówienia Wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii komunikacji zastępczej nr T-21.
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIAII.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usług autobusowego transportu
publicznego na linii komunikacji zastępczej nr T-21.
Numer referencyjny: OP/28/ZP/15/20
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu
wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót
budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego
– określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii
komunikacji zastępczej nr T-21 zgodnie z rozkładami jazdy, na zasadach określonych w Załączniku nr 4
do SIWZ – wzór umowy. 2. Wykonywana usługa objęta jest: – systemem kontroli biletowej pasażerów
wsiadających do autobusu. Polega on na wsiadaniu pasażerów do autobusu przednimi drzwiami z
jednoczesnym okazaniem kierowcy biletu lub innego dokumentu uprawniającego do przejazdu bez biletu.
Wysiadanie z autobusu odbywa się drzwiami tylnymi, – systemem Śląskiej Karty Usług Publicznych
(ŚKUP), – systemem dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP) w pojazdach wykonujących usługi na
ww. linii, obejmującym w szczególności wizualne i foniczne zapowiadanie przystanków zlokalizowanych
na trasie linii oraz przekazywanie pasażerom informacji dodatkowych o usługach komunikacji publicznej,
– systemem prowadzenia przez kierujących pojazdami (kierowców) sprzedaży biletów drukowanych z
urządzeń systemu ŚKUP. 3. Parametry linii, na której wykonywane będą usługi objęte przedmiotemzamówienia: – relacja: Osiedle Zamkowe Pętla – Sosnowiec Dworzec PKP – Osiedle Zamkowe Pętla, –
kursuje: w dni robocze w godz. 05:16÷04:45, w soboty w godz. 05:16÷04:45, w niedziele – i święta w w
godz. 05:06÷04:45, – dobowa praca eksploatacyjna: w dni robocze – 1027,45 wzkm, w soboty – 1027,45
wzkm, – w niedziele i święta – 798,60 wzkm, – wozogodziny ogółem: w dni robocze – 55:32 h, w soboty –
55:31 h, w niedziele i święta – 43:18 h, – wozogodziny postoju: w dni robocze – 13:36 h, w soboty – 14:23
h, w niedziele i święta – 11:24 h, – średnia prędkość eksploatacyjna: w dni robocze – 18,50 km/h, w soboty
– 18,51 km/h, w niedziele i święta – 18,44 km/h, – średnia prędkość komunikacyjna: w dni robocze – 24,50
km/h, w soboty – 24,98 km/h, w niedziele i święta – 25,03 km/h, – długość trasy: 18,15 km. Przewidywana
całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na ww. linii wynosi tabor: BN = 15 753
wzkm.. 4. Zamawiający uprawniony będzie do żądania rozszerzenia zakresu przedmiotu zamówienia na
podstawie prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp, na warunkach określonych we
wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Zakres prawa opcji obejmuje do 27 %
przedmiotu zamówienia i obejmuje zwiększenie zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia związanego
z koniecznością wydłużenia czasookresu trwania umowy, tj. ilości wozokilometrów określonej w pkt 3.3
(przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy wraz ze zmianami w ramach
prawa opcji wynosi tabor: BN = 19 863 wzkm). 6. Prawo opcji będzie realizowane po cenie za
wozokilometr nie wyższej niż wynikająca z umowy, z uwzględnieniem wskaźnika waloryzacji (§ 5 ust. 9
wzoru umowy). 7. Zamawiający udostępnia do wglądu Wykonawcom, nie służące do opisu przedmiotu
zamówienia, rozkłady jazdy na ww. linii w Wydziale Organizacji Przewozów Zamawiającego.
Wykonawcy, któremu udzielone zostanie zamówienie, Zamawiający przekaże komplet rozkładów jazdy
przed zawarciem umowy. 8. Zamawiający wdrożył system Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP),
której funkcja elektronicznej portmonetki zastosowana jest w transporcie publicznym jako elektroniczny
bilet. Bezpośrednia łączność z pojazdami jest realizowana poprzez GPRS/UMTS i WiFi. 9. W przypadku
zmniejszenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o
wynagrodzenie uwzględniające ilość wozokilometrów określoną w pkt 3, tj. przewidywaną całkowitą
pracę eksploatacyjną w okresie realizacji umowy. 10. Zamawiający wymaga, w trakcie realizacji
zamówienia, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę kierowców
autobusów, tj. osoby wykonujące czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.
22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320). 11. W trakcie
realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony będzie do wykonywania czynności kontrolnych wobec
Wykonawcy lub podwykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę ww. osób (kierowców autobusów). Zamawiający uprawniony będzie w
szczególności do: a) żądania w trakcie realizacji zamówienia oświadczeń i dokumentów w zakresie
potwierdzenia spełniania ww. wymagań i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadkuwątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymagań, c) przeprowadzania kontroli w miejscu
wykonywania zamówienia. W przypadku niespełnienia ww. wymagań, Wykonawca będzie zobowiązany
do zapłaty kary umownej w wysokości i na zasadach określonych we wzorze umowy (Załącznik nr 4 do
SIWZ), a nadto Zamawiający będzie mógł wypowiedzieć umowę.
II.5) Główny kod CPV: 60112000-6
Specyfikacja bip.metropoliaztm.pl/przetarg/501/wykonywanie-uslug-autobusowego-transportu-publicznego-na-linii-komunikacji-zastepczej-nr-t-21
LINK do SIWZ http://bip.metropoliaztm.pl/przetarg/501/wykonywanie-uslug-autobusowego-transportu-publicznego-na-linii-komunikacji-zastepczej-nr-t-21
Załączniki do spec. zał.
Wymagania III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisówOkreślenie warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który posiada
zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy
z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.) lub ważną
licencję na wykonywanie transportu drogowego, o której mowa w art. 5 ust. 1 lub ust. 2 ustawy z dnia
5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców
(Dz. U. z 2013 r. poz. 567, z późn. zm.).
Informacje dodatkowe Każdy Wykonawca, który bezpośrednio będzie wykonywał przewóz osób
powinien spełniać warunek, o którym mowa w sekcji III.1.1 przez cały okres realizacji zamówienia.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który: 1. w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał lub wykonuje usługi
przewozów regularnych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym o łącznej
wartości wykonanych usług nie mniejszej niż 50 000 zł brutto w tym okresie, 2. dysponuje trzema
autobusami niskopodłogowymi z homologacją, spełniającymi wymagania określone w przepisach
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. (Dz. U. z 2020 r. poz. 110 z późn. zm.) i
przepisach wykonawczych do niej dla autobusów miejskiej regularnej komunikacji publicznej, w tym
wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie
warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz.
2022, z późn. zm.) oraz następujące wymagania dodatkowe: a. każdy autobus o długości do 12,5 m,
pojemności co najmniej 91 miejsc dla taboru typu BN, spełniający normę czystości spalin co najmniej
EURO 3, b. liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 21: siedzenia typu 11⁄2
liczone są jako pojedyncze siedzenie; siedzenia o jednolitej barwie typu miejskiego, z miękką wkładką
na siedzisku i oparciu; siedzenia o dużych walorach estetycznych, odporne na ścieranie i zabrudzenia,
łatwe do utrzymania czystości, c. każdy autobus wyposażony w łączność telefoniczną lub radiową
pomiędzy kierującym autobusem a punktem dyspozytorskim Wykonawcy, mającym łączność z policją
i pogotowiem ratunkowym oraz posiadającym łączność telefoniczną z Zamawiającym, d. każdy
autobus wyposażony w kasowniki elektroniczne o minimum trzynastocyfrowym systemie kasowania
w ilości co najmniej równej liczbie drzwi pasażerskich w autobusie, e. przedział kierowcy autobusu –
łączący się z wnętrzem pojazdu, umożliwiający bezpośredni kontakt kierowcy z pasażerem, f. każdy
autobus wyposażony w urządzenia oświetlające wnętrze pojazdu zapewniające oświetlenie całego
przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują sięjakiekolwiek przeszkody dla pasażerów (np. stopnie), barwa oświetlenia biała, g. każdy autobus
wyposażony w drzwi pasażerskie – co najmniej troje drzwi; każde z drzwi wyposażone w układ
automatycznego powrotu po napotkaniu oporu przy zamykaniu, chroniący pasażera przed
przyciśnięciem (rewersyjne drzwi przy zamykaniu); drzwi rozmieszczone na całej długości prawej
ściany, uruchamiane mechanicznie ze stanowiska kierowcy spełniające wymogi techniczne ujęte w
Polskiej Normie PN-S-47010 lub równoważnej, h. każdy autobus wyposażony w urządzenia do
dynamicznej informacji pasażerskiej, tj. głośniki wewnętrzne i co najmniej jeden głośnik
zamontowany na zewnątrz pojazdu w jego przedniej części oraz wyświetlacz LED umieszczony w
górnej części przedziału pasażerskiego za miejscem kierowcy, skierowany do tyłu pojazdu służący do
zapowiadania przystanków zlokalizowanych na trasie linii oraz przekazywania pasażerom informacji
dodatkowych o usługach komunikacji publicznej, i. każdy autobus wyposażony w zestaw
pełnowymiarowych w stosunku do szerokości pojazdu, elektronicznych tablic kierunkowych
rozmieszczonych zgodnie z § 21 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w
sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, j. każdy
autobus wyposażony w uchylne wywietrzniki (klapy) dachowe – co najmniej 2 (dopuszcza się 1 pod
warunkiem, że liczba okien przesuwnych w przedziale pasażerskim wynosi nie mniej niż 8), k. każdy
autobus wyposażony w system ogrzewania przedziału pasażerskiego zapewniający równomierne i
skuteczne ogrzewanie całego wnętrza autobusu; system ogrzewania wnętrza autobusu grzejnikami
konwektorowymi i nagrzewnicami z wentylatorami – dmuchawami, umożliwiający automatycznie
zał./wył. urządzenia w zależności od temperatury we wnętrzu przedziału pasażerskiego, system musi
zapobiegać zamarzaniu stopni drzwi wejściowych, nagrzewnice o mocy grzewczej i wydajności
zapewniającej wysoką skuteczność, sterowanie z kabiny kierowcy; konstrukcja nagrzewnic
bezpieczna, zabezpieczająca przed zranieniem oraz uszkodzeniem odzieży pasażerów; moc grzewcza
układu ogrzewania pozwalająca na utrzymanie we wnętrzu przedziału pasażerskiego temperatury
przynajmniej +10 do +15oC przy temperaturze zewnętrznej -15oC, l. każdy autobus wyposażony w
okablowanie dla urządzeń mobilnych ŚKUP zgodnie z opisem zawartym we wzorze umowy
(Załącznik nr 4 do SIWZ), m. każdy wyposażony w pakiet udogodnień dla osób z
niepełnosprawnościami, na który składają się: – powierzchnia specjalna – do przewozu wózka
dziecięcego lub wózka inwalidzkiego, usytuowana na wprost od drzwi (lub obok drzwi) z pochylnią
(podnośnikiem) dla wózków inwalidzkich w części obniżonej pojazdu, o wymiarach minimum 1300
mm x 750 mm, wyposażona w urządzenia przytrzymujące, – drzwi zapewniające dostęp dla wózków
inwalidzkich posiadają wyposażenie pomagające przy wsiadaniu i wysiadaniu oraz podnośnik lub
pochylnię, – układ przyklęku umożliwiający obniżenie podłogi pojazdu do wysokości przystanku, –
przyciski „na żądanie” w ilości co najmniej 6 sztuk, rozmieszczone równomiernie w okolicyprzestrzeni drzwi pasażerskich, zapewniających łączność pasażerów z kierowcą (z dodatkowymi
oznaczeniami w alfabecie Braille'a), wyróżniające się kolorami kontrastującymi z otoczeniem, – co
najmniej 2 siedzenia specjalne o wyróżniającej się barwie, – odpowiednie piktogramy odnoszące się do
osób z niepełnosprawnością, – poręcze i uchwyty o barwie kontrastującej z otoczeniem, – podłoga
pojazdu wyłożona materiałem przeciwpoślizgowym, – osłony krawędzi stopni wykonane w sposób
minimalizujący ryzyko potknięcia się, w kolorze kontrastującym z otoczeniem, – dodatkowe
oświetlenie nad wszystkimi drzwiami w pojeździe.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 1. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, powinni
łącznie spełniać warunki, o których mowa w sekcji III.1.3. 2. Wykonawca, w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcji III.1.3., może polegać na
zdolnościach innych podmiotów. W takim przypadku musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dowody, w szczególności zobowiązanie, składane są w
oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU
WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
TakOświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3
USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ
W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ
W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) – III.6)
1. Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące
wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki
udziału w postępowaniu, o których mowa w sekcjach III.1.1 oraz III.1.3. 2. Oświadczenie Wykonawca
składa w formie pisemnej, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Jeżeli
Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1,
składa każdy Wykonawca. Oświadczenie potwierdza, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z
postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykazuje ich
spełnianie. 4. Jeżeli Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o
którym mowa w sekcji III.1.3, polega na zdolnościach innych podmiotów, zamieszcza informacje o
tych podmiotach w oświadczeniu, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ, w celu
wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim
powołuje się na ich zasoby, warunku udziału w postępowaniu. 5. Zamawiający nie wymaga, za
wyjątkiem oświadczenia wskazanego w pkt 1, złożenia oświadczeń i dokumentów potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych w sekcjach III.1.1 oraz III.1.3.
Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert zamieści na stronie internetowej informacje, o których
mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, w szczególności dotyczące firm oraz adresów Wykonawców, którzy
złożyli oferty w terminie. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej tych
informacji, przekazuje Zamawiającemu, bez wezwania: 6. Oświadczenie o przynależności albo brakuprzynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp
(zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ). 7.Jeżeli w terminie, o którym mowa w
sekcji IV.6.2, zostanie złożona jedna oferta, Wykonawca nie przekazuje Zamawiającemu
oświadczenia, o którym mowa w pkt 6.
Wadium 3 000 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
Osoba do kontaktu tel: +48(32)7438401
Wymagany termin realizacji zamówienia data rozpoczęcia: 2020-09-26 lub zakończenia: 2020-10-10
Miejsce i termin składania ofert Zarząd Transportu Metropolitalnego,
, 40-053 Katowice
ul. Barbary 21A godzina: 09:00,
2020-09-24
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą do: 2020-10-23
Składanie ofert wariantowych/częściowych
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie cena oferty 60,00
termin płatności 40,00
Data dodania 2020-09-18
Przejdź na początek ogłoszenia