Katowice: Dostawa fabrycznie nowych ekologicznych autobusów miejskich

przetargi
08.04.2022 12:38
Przetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraPRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ KATOWICE SP. Z O.O.
40-085 KATOWICE
ADAMA MICKIEWICZA 59
Tel. 32 493 10 00
Fax. 32 493 10 50
E-mail [email protected]
WWW www.pkm.katowice.pl
Województwośląskie
PowiatKatowice
Treść zamówieniaDostawa 22 sztuk fabrycznie nowych ekologicznych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym dla PKM Katowice Sp. z o.o.

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaDostawa 22 sztuk fabrycznie nowych ekologicznych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym dla PKM Katowice Sp. z o.o. Numer referencyjny: pn/02/20221. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 22 sztuk fabrycznie nowych ekologicznych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym dla PKM Katowice Sp. z o.o.2. Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części, zwane dalej „zadaniem nr 1” i „zadaniem nr 2”, tj.: 2.1. zadanie nr 1: dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym spełniających wymagania określone w punkcie III.8. SWZ zwanych dalej autobusami przegubowymi, 2.2. zadanie nr 2: dostawa 17 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym, spełniających wymagania określone w punkcie III.9. SWZ zwanych dalej autobusami jednoczłonowymi.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym spełniających wymagania określone w punkcie III.8. SWZ zwanych dalej autobusami przegubowymi Część nr 1 dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym spełniających wymagania określone w punkcie III.8. SWZ zwanych dalej autobusami przegubowymi zadanie nr 2: dostawa 17 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym, spełniających wymagania określone w punkcie III.9. SWZ zwanych dalej autobusami jedno Część nr 2 zadanie nr 2: dostawa 17 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym, spełniających wymagania określone w punkcie III.9. SWZ zwanych dalej autobusami jednoczłonowymi.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1647956438980
LINK do SIWZhttp://platformazakupowa.pl/transakcja/586663
CPV34.12.11.00, 34.12.14.00
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: 1. Z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp.Przedmiotowe środki dowodowe:2. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy odpowiadają wymaganiom określonym w pkt III SWZ Wykonawca składa:2.1.Informację określającą parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów. Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 2a i 2b do formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. 2.2.Raport Techniczny drogowego zużycia paliwa (test SORT 2) przez oferowany autobus (w kompletacji i wyposażeniu identycznym z dostarczanym pojazdem za wyjątkiem różnic co do opon, o ile zachowane są te same specyfikacje, wielkości i osiągi). Raport powinien być wykonany wg wytycznych UITP2. Dokument ten należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2.3.Dokument wystawiony przez producentów podzespołów (silnika, skrzyni biegów, mostu napędowego, przedniego zawieszenia), potwierdzającego wymagany przebieg między obsługami wynoszący minimum 30 tysięcy kilometrów przebiegu. (W przypadku otrzymania pkt w kryterium T9 – potwierdzającego przebieg między obsługami wynoszący minimum 45 tysięcy kilometrów przebiegu).2.4.Dokumentację techniczną oferowanych autobusów w języku polskim, potwierdzającej zgodność oferty z wymaganiami niniejszej specyfikacji:a) rysunek rozplanowania przestrzeni pasażerskiej (rozmieszczenia siedzeń pasażerskich, wymagane jest wyróżnienie na rysunku wszystkich miejsc siedzących z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów),b) rysunek ofertowy zawierający wymiary zewnętrzne autobusu (przód, tył, strona lewa i strona prawa),c) rysunek rozmieszczenia elementów sterujących, wskaźników i kontrolek na desce rozdzielczej wraz z opisem funkcji,d) instrukcja obsługi autobusu,e) wykaz materiałów oraz sposobu zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ramy) podwozia,f) wykaz materiałów oraz sposobu zabezpieczenia poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw).3.W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty o których mowa w pkt III.14 SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów.4. Warunki udziału stawiane Wykonawcom w przedmiotowym postępowaniu dotyczą:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,2) sytuacji finansowej lub ekonomicznej;3) zdolności technicznej lub zawodowej.5. Wszystkie dokumenty, które Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą, zostały opisane w pkt XIII.4 SIWZ.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1.1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej:— zadanie nr 1 – 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych i 00/100),— zadanie nr 2 – 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych i 00/100);1.2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczeniową równą co najmniej:— zadanie nr 1 – 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych i 00/100),— zadanie nr 2 – 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych i 00/100).2. Dokumenty, które przed udzieleniem zamówienia obowiązany jest złożyć na wezwanie Zamawiającego w terminie NIE krótszym niż 10 dni Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej:2.1. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę minimum:— zadanie nr 1: 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych i 00/100),— zadanie nr 2: 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych i 00/100).Wystawioną w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.2.2. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia równą co najmniej:— zadanie nr 1: 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych i 00/100),— zadanie nr 2: 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych i 00/100).Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 2.1., Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W tym zakresie Wykonawca musi wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie hybrydowym o wartości co najmniej:— zadanie nr 1: 4 500 000,00 PLN (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych i 00/100) brutto,— zadanie nr 2: 8 000 000,00 PLN (słownie: osiem milionów złotych i 00/100) brutto.W przypadku dostaw wykonywanych i NIEzakończonych należy podać wyłącznie wartość dostaw już realizowanych. Natomiast dla dostaw realizowanych w ramach umów (dostaw) rozpoczętych (zawartych) wcześniej niż 3 lata wstecz przed upływem terminu składania ofert, należy podać wyłącznie wartość zrealizowanych dostaw przypadających w tym 3-letnim okresie. Wartości te będą brane pod uwagę do oceny spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.2. Dokumenty, które przed udzieleniem zamówienia na potwierdzenie powyższego warunku, obowiązany jest złożyć na wezwanie Zamawiającego w terminie NIE krótszym niż 10 dni Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej: wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Wykaz ten powinien w szczególności zawierać: wartość, przedmiot zamówienia, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 2 do SWZ.Przy czym dowodami (dostawy wskazane w JEDZ, które zostały wykonane lub są wykonywane należycie),o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz które go dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane NIE wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: dla zad.1: 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych i 00/100), dla zad.2: 450.000,00 PLN (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania z ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.3. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XII SWZ.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: w wysokości: 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie (ceny oferty).2. Szczegółowe regulacje określa pkt XX. SWZ i wzór umowy.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:1. Płatność z tytułu przedmiotu umowy realizowana będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy na podstawie faktury VAT w terminie do 30 dni od daty jej otrzymania.2. NIEzależnie od terminu i formy płatności przeniesienie własności dostarczonego autobusu nastąpi z datą dokonania przez Zamawiającego jego odbioru technicznego potwierdzonego podpisaniem przez upoważnionych przedstawicieli stron umowy protokołu zdawczo-odbiorczego.3.Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:- środki pochodzące z RPO WSL na lata 2014-2020 WND-RPSL.04.05.01-24-01H8_20-004,- środki własne Zamawiającego III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki:1) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego w sekcji III.1.1 ust. 1 nin. ogłoszenia, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.1 ust. 1 nin. ogł., tj. każdy z Wykonawców musi złożyć:a) wraz z ofertą JEDZ;b) na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w rozdziale VIII. SWZ.2) w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3 ust. 1 nin. ogł. – musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3 ust. 2 nin. ogł.;3) pozostałe wymagania określa pkt VIII.18 SWZ.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
Osoba do kontaktuPrzedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 6342272762 ul. Mickiewicza 59 Katowice 40-085 Katarzyna Bury +48 324931000 [email protected] +48 324931050 www.pkm.katowice.pl www.pkm.katowice.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaOkres w dniach: 270
Miejsce i termin składania ofert

2022-04-25
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.pkm.katowice.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://www.platformazakupowa.pl/ Godzina: 12:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 15/07/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: TAK
Uwagi2022/S 057-150472
Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/25/UE


Sekcja I: Podmiot zamawiający

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Krajowy numer identyfikacyjny: 6342272762
Adres pocztowy: ul. Mickiewicza 59
Miejscowość: Katowice
Kod NUTS:
PL22A Katowicki
Kod pocztowy: 40-085
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Bury
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 324931000
Faks: +48 324931050
Adresy internetowe:
Główny adres:
www.pkm.katowice.pl
Adres profilu nabywcy:
www.pkm.katowice.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
www.pkm.katowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem:
https://www.platformazakupowa.pl/

I.6) Główny przedmiot działalności
Miejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowy


Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
Dostawa 22 sztuk fabrycznie nowych ekologicznych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym dla PKM Katowice Sp. z o.o.
Numer referencyjny: pn/02/2022

II.1.2) Główny kod CPV
34121400 Autobusy niskopodłogowe

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy

II.1.4) Krótki opis:
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 22 sztuk fabrycznie nowych ekologicznych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym dla PKM Katowice Sp. z o.o.
2. Przedmiot zamówienia dzieli się na dwie części, zwane dalej „zadaniem nr 1” i „zadaniem nr 2”, tj.:
2.1. zadanie nr 1: dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym spełniających wymagania określone w punkcie III.8. SWZ zwanych dalej autobusami przegubowymi,
2.2. zadanie nr 2: dostawa 17 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym, spełniających wymagania określone w punkcie III.9. SWZ zwanych dalej autobusami jednoczłonowymi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: TAK
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części

II.2) Opis

II.2.1) Nazwa:
dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym spełniających wymagania określone w punkcie III.8. SWZ zwanych dalej autobusami przegubowymi
Część nr: 1

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
34121100 Autobusy transportu publicznego

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL22A Katowicki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Siedziba Zamawiającego, ul. Mickiewicza 59, 40-085 Katowice, POLSKA.

II.2.4) Opis zamówienia:
dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym spełniających wymagania określone w punkcie III.8. SWZ zwanych dalej autobusami przegubowymi

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Ocena właściwości techniczno-eksploatacyjnych / Waga: 40
Cena – Waga: 60

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w dniach: 270
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK
Numer identyfikacyjny projektu:
WND-RPSL.04.05.01-24-01H8_20-004 Europejski Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020Oś priorytetowa: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna Działanie 4.5.Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetleniePoddziałanie 4.5.1.Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie

II.2.14) Informacje dodatkowe

II.2) Opis

II.2.1) Nazwa:
zadanie nr 2: dostawa 17 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym, spełniających wymagania określone w punkcie III.9. SWZ zwanych dalej autobusami jedno
Część nr: 2

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
34121100 Autobusy transportu publicznego

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL22A Katowicki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Siedziba Zamawiającego, ul. Mickiewicza 59, 40-085 Katowice

II.2.4) Opis zamówienia:
zadanie nr 2: dostawa 17 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie hybrydowym, spełniających wymagania określone w punkcie III.9. SWZ zwanych dalej autobusami jednoczłonowymi.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Ocena właściwości techniczno – eksploatacyjnych / Waga: 40
Cena – Waga: 60

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w miesiącach: 270
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK
Numer identyfikacyjny projektu:
WND-RPSL.04.05.01-24-01H8_20-004 Europejski Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020Oś priorytetowa: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna Działanie 4.5.Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetleniePoddziałanie 4.5.1.Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie

II.2.14) Informacje dodatkowe
Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
zadanie 2 – 5 sztuk do 270 dni od daty podpisania umowy,
– 12 sztuk do 300 dni od daty podpisania umowy,


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
1. Z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp.
Przedmiotowe środki dowodowe:
2. W celu potwierdzenia, że oferowane przez Wykonawcę autobusy odpowiadają wymaganiom określonym w pkt III SWZ Wykonawca składa:
2.1.Informację określającą parametry techniczne i wyposażenie oferowanych autobusów. Zamawiający zaleca złożenie tej informacji na druku stanowiącym załącznik nr 2a i 2b do formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
2.2.Raport Techniczny drogowego zużycia paliwa (test SORT 2) przez oferowany autobus (w kompletacji i wyposażeniu identycznym z dostarczanym pojazdem za wyjątkiem różnic co do opon, o ile zachowane są te same specyfikacje, wielkości i osiągi). Raport powinien być wykonany wg wytycznych UITP2. Dokument ten należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
2.3.Dokument wystawiony przez producentów podzespołów (silnika, skrzyni biegów, mostu napędowego, przedniego zawieszenia), potwierdzającego wymagany przebieg między obsługami wynoszący minimum 30 tysięcy kilometrów przebiegu. (W przypadku otrzymania pkt w kryterium T9 – potwierdzającego przebieg między obsługami wynoszący minimum 45 tysięcy kilometrów przebiegu).
2.4.Dokumentację techniczną oferowanych autobusów w języku polskim, potwierdzającej zgodność oferty z wymaganiami niniejszej specyfikacji:
a) rysunek rozplanowania przestrzeni pasażerskiej (rozmieszczenia siedzeń pasażerskich, wymagane jest wyróżnienie na rysunku wszystkich miejsc siedzących z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów),
b) rysunek ofertowy zawierający wymiary zewnętrzne autobusu (przód, tył, strona lewa i strona prawa),
c) rysunek rozmieszczenia elementów sterujących, wskaźników i kontrolek na desce rozdzielczej wraz z opisem funkcji,
d) instrukcja obsługi autobusu,
e) wykaz materiałów oraz sposobu zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ramy) podwozia,
f) wykaz materiałów oraz sposobu zabezpieczenia poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw).
3.W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje ofertę równoważną zobowiązany jest złożyć dokumenty o których mowa w pkt III.14 SWZ potwierdzające równoważność zaoferowanych autobusów.
4. Warunki udziału stawiane Wykonawcom w przedmiotowym postępowaniu dotyczą:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
2) sytuacji finansowej lub ekonomicznej;
3) zdolności technicznej lub zawodowej.
5. Wszystkie dokumenty, które Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą, zostały opisane w pkt XIII.4 SIWZ.

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1.1. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej:
— zadanie nr 1 – 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych i 00/100),
— zadanie nr 2 – 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych i 00/100);
1.2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczeniową równą co najmniej:
— zadanie nr 1 – 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych i 00/100),
— zadanie nr 2 – 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych i 00/100).
2. Dokumenty, które przed udzieleniem zamówienia obowiązany jest złożyć na wezwanie Zamawiającego w terminie NIE krótszym niż 10 dni Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej:
2.1. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę minimum:
— zadanie nr 1: 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych i 00/100),
— zadanie nr 2: 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych i 00/100).
Wystawioną w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.2. dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia równą co najmniej:
— zadanie nr 1: 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych i 00/100),
— zadanie nr 2: 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych i 00/100).
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentu, o którym mowa w pkt 2.1., Wykonawca składa inny podmiotowy środek dowodowy, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego warunku udziału w niniejszym postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
1. W tym zakresie Wykonawca musi wykazać, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych o napędzie hybrydowym o wartości co najmniej:
— zadanie nr 1: 4 500 000,00 PLN (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych i 00/100) brutto,
— zadanie nr 2: 8 000 000,00 PLN (słownie: osiem milionów złotych i 00/100) brutto.
W przypadku dostaw wykonywanych i NIEzakończonych należy podać wyłącznie wartość dostaw już realizowanych. Natomiast dla dostaw realizowanych w ramach umów (dostaw) rozpoczętych (zawartych) wcześniej niż 3 lata wstecz przed upływem terminu składania ofert, należy podać wyłącznie wartość zrealizowanych dostaw przypadających w tym 3-letnim okresie. Wartości te będą brane pod uwagę do oceny spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia.
2. Dokumenty, które przed udzieleniem zamówienia na potwierdzenie powyższego warunku, obowiązany jest złożyć na wezwanie Zamawiającego w terminie NIE krótszym niż 10 dni Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej: wykaz wykonanych dostaw w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Wykaz ten powinien w szczególności zawierać: wartość, przedmiot zamówienia, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 2 do SWZ.
Przy czym dowodami (dostawy wskazane w JEDZ, które zostały wykonane lub są wykonywane należycie),o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz które go dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane NIE wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:
dla zad.1: 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych i 00/100), dla zad.2: 450.000,00 PLN (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych i 00/100)
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i należy go utrzymać NIEprzerwalnie do dnia upływu terminu związania z ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.
3. Szczegółowe regulacje zawiera rozdział XII SWZ.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy: w wysokości: 3 % ceny całkowitej podanej w ofercie (ceny oferty).
2. Szczegółowe regulacje określa pkt XX. SWZ i wzór umowy.

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
1. Płatność z tytułu przedmiotu umowy realizowana będzie przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy na podstawie faktury VAT w terminie do 30 dni od daty jej otrzymania.
2. NIEzależnie od terminu i formy płatności przeniesienie własności dostarczonego autobusu nastąpi z datą dokonania przez Zamawiającego jego odbioru technicznego potwierdzonego podpisaniem przez upoważnionych przedstawicieli stron umowy protokołu zdawczo-odbiorczego.
3.Zamawiający informuje, że źródło finansowania przedmiotu zamówienia będą stanowić:
– środki pochodzące z RPO WSL na lata 2014-2020 WND-RPSL.04.05.01-24-01H8_20-004,
– środki własne Zamawiającego

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia (tzw. konsorcjum oraz spółki cywilne) muszą spełnić następujące warunki:
1) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego w sekcji III.1.1 ust. 1 nin. ogłoszenia, każdy z Wykonawców oddzielnie musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w okolicznościach, o których mowa w sekcji III.1.1 ust. 1 nin. ogł., tj. każdy z Wykonawców musi złożyć:
a) wraz z ofertą JEDZ;
b) na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w rozdziale VIII. SWZ.
2) w odniesieniu do wymagania, o którym mowa w sekcji III.1.3 ust. 1 nin. ogł. – musi je spełnić samodzielnie jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia oraz na wezwanie Zamawiającego przedstawić dokumenty, o których mowa w sekcji III.1.3 ust. 2 nin. ogł.;
3) pozostałe wymagania określa pkt VIII.18 SWZ.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby zawarł umowę w sprawie przedmiotowego zamówienia na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.


Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: TAK

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 25/04/2022
Czas lokalny: 12:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 15/07/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 25/04/2022
Czas lokalny: 12:15
Miejsce:
Otwarcie ofert nastąpi za pośrednictwem platformy zakupowej poprzez odszyfrowanie ofert przez Zamawiającego.
ul. Mickiewicza 59, 40-085 Katowice, POLSKA, pokój nr 21 – sala konferencyjna, Polska.


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
Stosowane będą płatności elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:
1. Na ofertę składają się:
1.1. wypełniony załącznik nr 1 do SWZ – formularz ofertowy wraz z załącznikiem nr 1a i 1b oraz 2a i 2b do formularza ofertowego; (w zależności od numeru zadania)
1.2. jednolity europejski dokument zamówień, przesłany w formie elektronicznej złożony zgodnie z pkt VIII SWZ;
1.3. pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów;
1.4. oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, z uwzględnieniem postanowień rozdziału XII SWZ;
1.5. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji NIEzbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował NIEzbędnymi zasobami tych podmiotów, zgodnie z pkt VII.4 SWZ;
1.6. przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt IV SWZ.
2. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z zasadami przewidzianymi dla tzw. „procedury odwróconej”, o której mowa w art. 139 Pzp. Stosownie do przywołanych przepisów Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Wszystkie wymagane dokumenty i ich formy wskazano w SWZ.
4. Informacje dotyczące przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innych podmiotów zawarte są w SWZ.
5. Zamawiający NIE dopuszcza i NIE wymaga składania ofert wariantowych.
6. Zamawiający:
— NIE przewiduje zawarcia umowy ramowej,
— NIE zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów,
— NIE przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy zakupowej, dostępnej pod adresem: (
https://platformazakupowa.pl
) (dalej jako: platforma zakupowa) lub przy użyciu poczty elektronicznej:
[email protected]
8. Wykonawca pod rygorem NIEważności składa ofertę w oryginale, w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej, przy czym każdy z dokumentów składających się na ofertę (każdy z osobna) winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zgodnie z punktem XIII SWZ.
9. Zamawiający informuje, że w związku z art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Pzp istnieją ograniczenia w stosowaniu przepisów rozporządzenia 2016/679.
10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Wykonawca składa dokumenty, o których mowa w pkt VIII SWZ.
11. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych zgodnie z pkt III.14 SWZ.
12. W celu potwierdzenia braku podstawy wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, Zamawiający żąda dodatkowego dokumentu wystawionego w kraju, w którym Wykonawca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzającego, że Wykonawca NIE naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne.
13. Zamawiający informuje, ze udostępni dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do upływu terminu na ich wniesienie.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:
http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:
http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Składanie odwołań, pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:
1) środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy;
2) środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego przedmiotowe postępowanie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców;
3) odwołanie przysługuje na:
a) NIEzgodną z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
4) odwołanie powinno zawierać informacje, o których mowa w art. 516 ustawy;
5) odwołanie wnosi się do Prezesa Izby (ul. Postępu 17a, 02- 676 Warszawa);
6) odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu;
7) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
8) odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na platformie;
9) odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;
10) odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli:
a) NIE zawiera braków formalnych;
b) uiszczono wpis w wymaganej wysokości;
11) wpis uiszcza się najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania;
12) Zamawiający przesyła NIEzwłocznie, NIE później niż w terminie 2 dni od dnia otrzymania, kopię odwołania innym Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli odwołanie dotyczy treści ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, zamieszcza ją również na platformie, wzywając Wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego;
13) Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje, i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje; zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby, a jego kopię przesyła się Zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie. Do zgłoszenia przystąpienia dołącza się dowód przesłania kopii zgłoszenia przystąpienia Zamawiającemu oraz Wykonawcy wnoszącemu odwołanie;
14) Wykonawcy, którzy przystąpili do postępowania odwoławczego, stają się uczestnikami postępowania odwoławczego, jeżeli mają interes w tym, aby odwołanie zostało rozstrzygnięte na korzyść jednej ze stron;
15) Zamawiający informuje, iż szczegółowe uregulowanie środków ochrony prawnej zawarte jest w dziale IX ustawy.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy:
http://www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
17/03/2022
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
057
2022
Następna aktualizacja:
23/03/2022
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD
European Single Procurement Document
Data dodania2022-03-22