Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gryfino: Przetarg na linie

przetargi
04.12.2020 16:22

Przetargi
Branża Transport:
autobusy, busy, przewoźnicy (osobowy)
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Gmina Gryfino
74-100 Gryfino
ul. 1 Maja 16
Tel. +48 914162011
Fax. +48 914162702
E-mail [email protected]
Województwo zachodniopomorskie
Powiat gryfiński
Lokalizacje zachodniopomorskie / Szczecin
Treść zamówienia Wykonywanie autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej w komunikacji miejskiej

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie w 2021 r. autobusowych przewozów o charakterze użyteczności publicznej w komunikacji miejskiej na terenie gminy Gryfino, na trasie Szczecin – Dolna Odra oraz Szczecin–Gryfino. 2. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający określa łącznie 12 linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej, dla których staje się „Organizatorem” w rozumieniu ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1944 z późn. zm.), podzielonych na dwa zakresy. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ.
Specyfikacja portal.smartpzp.pl/gminagryfino/public/postepowanie?postepowanie=11332137
LINK do SIWZ http://portal.smartpzp.pl/gminagryfino/public/postepowanie?postepowanie=11332137
CPV 60112000-6 [1]: Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
Wymagania III.1) Warunki udziału III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: 1. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wymagane przepisami uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz.U. poz. 567 z późn. zm.). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia – nie spełnia w oparciu o wymagane w rozdziale XII SIWZ dokumenty. 2. Zamawiający, zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp, w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunku udziału przedłoży Zamawiającemu na wezwanie licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym oraz art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców. W przypadku składana oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia – nie spełnia w oparciu o wymagane w rozdziale XII SIWZ dokumenty.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z powodów określonych w rozdziale XI pkt 1 oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale XI pkt 2, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie jednolitego dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, zwanego dalej „jednolitym europejskim dokumentem zamówienia” lub „JEDZ”. 2. Zamawiający dopuszcza, aby w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca w części IV – Kryteria kwalifikacji – wypełnił tylko sekcję α. W takim przypadku Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w części IV JEDZ. 3. Zgodnie z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp jednolity europejski dokument zamówienia (zwany dalej „JEDZ”) sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 4. Zamawiający zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 5. Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu przedłoży Zamawiającemu na wezwanie następujące dokumenty: a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości co najmniej 800 000 PLN. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa ten/ci z Wykonawców składających ofertę wspólną, który/którzy w ramach konsorcjum będzie/będą odpowiadał/odpowiadali za spełnienie tego warunku. Ww. dokument należy złożyć w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem; b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000 PLN. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten/ci z Wykonawców składających ofertę wspólną, który/którzy w ramach konsorcjum będzie/będą odpowiadał/odpowiadali za spełnienie tego warunku.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 800 000 PLN (słownie złotych: osiemset tysięcy). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców w całości; b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 000 000 PLN (słownie złotych: dwa miliony). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców w całości. Uwaga: w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków udziału w postępowaniu wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia – nie spełnia w oparciu o wymagane w rozdziale XII SIWZ dokumenty.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. W celu wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z powodów określonych w rozdziale XI pkt 1 oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale XI pkt 2, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie jednolitego dokumentu sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE, zwanego dalej „jednolitym europejskim dokumentem zamówienia” lub „JEDZ”. 2. Zamawiający dopuszcza, aby w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca w części IV – Kryteria kwalifikacji – wypełnił tylko sekcję α. W takim przypadku Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w części IV JEDZ. 3. Zgodnie z art. 10a ust. 5 ustawy Pzp jednolity europejski dokument zamówienia (zwany dalej „JEDZ”), sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 4. Zamawiający zgodnie z art. 24aa ustawy Pzp w pierwszej kolejności dokona oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 5. Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu przedłoży Zamawiającemu na wezwanie następujące dokumenty: a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz; b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz; c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej dwie usługi polegające na wykonywaniu autobusowych usług przewozowych w zakresie transportu drogowego o wartości nie mniejszej niż 1 750 000 PLN brutto (słownie złotych: jeden milion siedemset pięćdziesiąt tysięcy) rocznie każda, wykonywanych w sposób ciągły przez okres co najmniej dwunastu miesięcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców w całości. Uwaga: w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków udziału w postępowaniu wyrażona będzie w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania; b) dysponuje lub będzie dysponować: b.1) autobusami przegubowymi (co najmniej trzydrzwiowymi), o ilości miejsc ogółem co najmniej 140 – co najmniej 15 szt., b.2) autobusami dwudrzwiowymi, o ilości miejsc ogółem co najmniej 50 – przynajmniej 23 szt., b.3) autobusami dwudrzwiowymi, o ilości miejsc ogółem co najmniej 90 – przynajmniej 3 szt., b.4) autobusami (busami), o ilości miejsc siedzących co najmniej 17 – przynajmniej 2 szt., spełniającymi warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców w całości; c) dysponuje lub będzie dysponować osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, tj. co najmniej 43 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania autobusami, tj. prawo jazdy kategorii D oraz stosowne kwalifikacje (świadectwo kwalifikacji zawodowej lub inny dokument potwierdzający wcześniejsze nabycie uprawnień do wykonywania przewozu osób), określone w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców w całości. Wykonawca składający ofertę zobowiązuje się w przypadku podpisania umowy do skierowania do pracy osób odpowiadających wyżej wskazanym wymogom. W przypadkach losowych wykluczających pracę osoby wskazanej w ofercie Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia osoby o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu odpowiadającym warunkom SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu wg formuły spełnia – nie spełnia w oparciu o wymagane w rozdziale XII SIWZ dokumenty.III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: 1. Warunki realizacji umowy, w tym zmiany umowy, zostały szczegółowo określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 2. W ramach świadczenia przedmiotu zamówienia Zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę, w sytuacji gdy wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy: kierowanie pojazdami w ramach realizacji przedmiotu zamówienia.
Wadium 100 000,00 PLN
Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Gmina Gryfino
Krajowy numer identyfikacyjny: 81168455100000
Adres pocztowy: ul. 1 Maja 16
Miejscowość: Gryfino
Kod NUTS: PL42 Zachodniopomorskie
Kod pocztowy: 74-100
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Agnieszka Wernikowska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 914162011
Faks: +48 914162702
Adresy internetowe:
Główny adres: www.bip.gryfino.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:
Początek: 01/01/2021
Koniec: 31/12/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Miejsce i termin składania ofert
08;00

2020-12-22
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
09;00

2020-12-22
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 19/02/2021
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: Posiadanie całodobowego serwisu pojazdów / Waga: 30 %Kryterium jakości – Nazwa: Średni rok produkcji pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia / Waga: 10 %Cena – Waga: 60 %
Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nieVI.3) Informacje dodatkowe: 1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. 2. O udzielnie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który nie podlega wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach, o których mowa w: 1) art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Pzp; 2) art. 24 ust. 5 pkt 1, pkt 2, pkt 4, pkt 8 ustawy Pzp. 3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, tj.: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy; 3) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków; 4) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne; 5) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokument potwierdzający dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłaty tych należności; 6) oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zmówienia publicznego; 7) oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. 4. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 100 000,00 PLN. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego. 5. Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 60 dni od ostatecznego terminu składania ofert. 6. Wszelkie pozostałe informacje, które z uwagi na ograniczoną liczbę znaków nie mogły zostać zapisane, znajdują się w SIWZ. 7. Na ofertę składają się następujące dokumenty: 1) formularz oferty zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ (w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument); 2) odpowiednie pełnomocnictwa, tylko w sytuacjach określonych w SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej; 3) zobowiązanie podmiotu trzeciego, jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; 4) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli Wykonawca przewiduje udział podwykonawców). 9. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1) Uwaga! Oświadczenie należy złożyć w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji podawanych podczas sesji otwarcia ofert. 2) Informację, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, Zamawiający zamieści niezwłocznie po otwarciu ofert na platformie w zakładce przedmiotowego postępowania. 3) W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 4) W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenia składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587840Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Pzp przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 2. W przypadku postępowań o wartości zamówienia powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest obowiązany na podstawie ustawy. 3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4. Odwołanie wnosi się w terminach określonych w art. 182 ustawy Pzp do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzonej odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 5. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 6. Wykonawca w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania może poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on obowiązany na podstawie przepisów ustawy Pzp, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 Pzp. 7. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. 8. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587840Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 16/11/2020Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:558233-2020:TEXT:PL:HTML&src=0
Data dodania 2020-11-23