Gdynia: Dostawa i uruchomieniem ładowarek [ZMIANA}
Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o.
81-154 Gdynia
ul. Platynowa 19/21
Tel. +48 586230576
Fax. +48 586634395
E-mail [email protected]
WWW www.pkagdynia.pl
Województwo pomorskie
Powiat Gdynia
Treść zamówienia Zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z dostawą i uruchomieniem ładowarek
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa 22 stanowisk wolnego” ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą, budowa miejsc postojowych, rozbudowa placu manewrowego na zajezdni autobusowej w Gdyni przy ul. Platynowej oraz zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa punktów szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego na terenie pętli i przystanków znajdujących się na ul.: 2 Morskiego Pułku Strzelców w Gdyni, Godebskiego w Gdyni, pl. 1 Brygady Pancernej w Gdyni, Polskiej w Gdyni, Wójta Radtkego w Gdyni.
Numer referencyjny: PKA/PN-1/2020
Specyfikacja Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o.
Krajowy numer identyfikacyjny: 586-100-34-97
Adres pocztowy: ul. Platynowa 19/21
Miejscowość: Gdynia
Kod NUTS: PL633
Kod pocztowy: 81-154
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dominika Kowalkowska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 586230576
Faks: +48 586634395Adresy internetowe:
Główny adres: www.pkagdynia.pl
Adres profilu nabywcy: www.pkagdynia.pl
I.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
LINK do SIWZ http://www.pkagdynia.pl/przetarg-nieograniczony-na-zaprojektowanie-oraz-kompleksowa-budowe-stacji-ladowania-autobusow-elektrycznych-wraz-z-dostawa-i-uruchomieniem-ladowarek-_355a
CPV 45310000-3: Roboty instalacyjne elektryczne
31158000-8: Ładowarki
32441100-7: Telemetryczny system nadzoru
45232221-7: Podstacje transformatorowe
71323100-9: Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
45317000-2: Inne instalacje elektryczne
45311000-0: Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
Wymagania III.1) Warunki udziału
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1–8 ustawy Prawo zamówień publicznych. W postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca nie podlega wykluczeniu w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d, oraz w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14, jeżeli osoba, o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d. Ze względu na zbyt małą ilość znaków Zamawiający informuje, iż szczegółowe informacje dotyczące podstaw wykluczenia zawarte są w punkcie 9 SIWZ;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, na wezwanie Zamawiającego, Wykonawca przedłoży:
— informacji z Krajowego Rejestru Karnego (…), wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Z zastrzeżeniem treści art. 133 ust. 4 Ustawy,
— zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, (…),
— zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, (…),
— odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, (…),
— oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności,
— oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne,
— oświadczenia Wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny (…),
— oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym (…),
— oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, (…),
— oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; (…).
Ze względu na zbyt małą ilość znaków w punkcie III.1.1. ogłoszenia, szczegółowe informacje dotyczące podstaw wykluczenia i dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia zawarte są w punkcie 9 i 10 SIWZ. Szczegółowe informacje dotyczące dokumentów składanych przez podmiot zagraniczny zawarte są w punkcie 11 SIWZ.
III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 2 000 000,00 (słownie: dwa miliony) PLN dla części I i 4 000 000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych) dla części II;
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4 000 000,00 (słownie: cztery miliony) PLN dla części I i 7 000 000,00 (słownie: siedem milionów) PLN dla części II.
Na potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedłoży:
Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości nie mniejszej niż:
• 4 000 000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych) – dla części I zamówienia – na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 8.1.2.3. SIWZ
lub
• 7 000 000,00 PLN (słownie: siedem milionów złotych) – dla części II zamówienia – na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 8.1.2.3. SIWZ.
Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej:
• 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych) – dla części I zamówienia – na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 8.1.2.3. SIWZ
lub
• 4 000 000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych) – dla części II zamówienia – na potwierdzenie spełnienia warunku określonego w punkcie 8.1.2.3. SIWZ.
III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
a) wykonał w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, jedną robotę budowlaną polegającą na budowie stacji ładowania samochodów elektrycznych lub budowie instalacji zasilania i rozdziału energii elektrycznej, której wartość wyniosła co najmniej 2 500 000,00 PLN (słownie: dwa miliony pięćset tysięcy złotych) brutto, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywał lub nadal wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres działalności jest krótszy – w tym okresie zamówienie polegające na dostawie ładowarek do pojazdów elektrycznych w ilości minimum 3 sztuk o mocy minimum:
— dla części I – 55 kW każda,
— dla części II – 250 kW każda.
Dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, którzy będą brali udział w realizacji zamówień, to jest osobami uprawnionymi do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, posiadającymi uprawnienia budowlane bez ograniczeń:
a) do projektowania w specjalności:
— architektonicznej,
— konstrukcyjno-budowlanej,
— instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
b) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
— konstrukcyjno-budowlanej,
— drogowej,
— instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Jak również osoba posiadająca:
c) uprawnienia E i D w zakresie urządzeń elektroenergetycznych grupy I do 15 kV.
Uwaga! Zamawiający wymaga, aby były to minimum 3 osoby (jedna z odpowiednimi uprawnieniami do projektowania, jedna z odpowiednimi uprawnieniami do kierowania, jedna z uprawnieniami E i D.
Na potwierdzenie spełniani tych warunków, Wykonawca na wezwanie Wykonawcy przedłoży:
1) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – (…);
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, (…);
3) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, (…).
Z uwagi na zbyt małą liczbę znaków w polu ogłoszenia, Zamawiający informuje, że pozostałe szczegółowe zapisy dot. złożenia dokumentów znajdują się w punkcie 10 SIWZ.
III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:
Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w jednolitym dokumencie i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
Uwaga!
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:
Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany do wniesienia wadium w poniższych wysokościach:
— dla części I zamówienia – 190 000,00 PLN (słownie: sto dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych),
— dla części II zamówienia – 290 000,00 PLN (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
Wadium według wyboru Wykonawcy może być wniesione w następujących formach:
1. pieniądzu – na rachunek bankowy Zamawiającego: w Banku PKO BP O/Gdynia nr konta: 66 1440 1026 0000 0000 0034 1924;
2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3. gwarancjach bankowych;
4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Szczegółowe informacje zawarto w pkt 13 SIWZ.
III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika. Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale.
Oświadczenie potwierdzające brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu sporządzone w formie jednolitego dokumentu (JEDZ) musi być złożone przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, spełnianie przez nich warunków udziału w postępowaniu określonych w punktach 8.1.2.2.1, 8.1.2.2.2. i 8.1.2.3. SIWZ oceniane będzie łącznie a badanie braku podstaw do wykluczenia przeprowadzane będzie w odniesieniu do każdego z Wykonawców.
Szczegółowe informacje znajdują się w punkcie 4.1.21–4.1.26 SIWZ.
III.2) Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Wzór umowy określający istotne postanowienia umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia Obowiązek podania imion i nazwisk oraz kwalifikacji zawodowych pracowników wyznaczonych do wykonania zamówienia
Wadium 190 000,00 PLN, 290 000,00 PLN
Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o.
Krajowy numer identyfikacyjny: 586-100-34-97
Adres pocztowy: ul. Platynowa 19/21
Miejscowość: Gdynia
Kod NUTS: PL633
Kod pocztowy: 81-154
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dominika Kowalkowska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 586230576
Faks: +48 586634395Adresy internetowe:
Główny adres: www.pkagdynia.pl
Adres profilu nabywcy: www.pkagdynia.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:
Okres w miesiącach: 17
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Miejsce i termin składania ofert
81-154 Gdynia
ul. Platynowa 19/21
2020-05-06
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
81-154 Gdynia
ul. Platynowa 19/21
2020-05-06
Termin związania ofertą Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: TAK
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych Akceptowane będą faktury elektroniczne
VI.3) Informacje dodatkowe:
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3) Składanie odwołań
VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 31/03/2020
Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:158058-2020:TEXT:PL:HTML&tabId=0
06/04/2020 S68 Roboty budowlane – Dodatkowe informacje – Procedura otwarta
I.
II.
VI.
VII.
Polska-Gdynia: Roboty instalacyjne elektryczne
2020/S 068-162555
Sprostowanie
Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji
Roboty budowlane
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2020/S 066-158058)
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/25/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający
I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o.
Krajowy numer identyfikacyjny: 586-100-34-97
Adres pocztowy: ul. Platynowa 19/21
Miejscowość: Gdynia
Kod NUTS: PL633
Kod pocztowy: 81-154
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Dominika Kowalkowska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 586230576
Faks: +48 586634395
Adresy internetowe:
Główny adres: www.pkagdynia.pl
Adres profilu nabywcy: www.pkagdynia.pl
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z dostawą i uruchomieniem ładowarek
Numer referencyjny: PKA/PN-1/2020
II.1.2)Główny kod CPV
45310000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:
Zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa 22 stanowisk „wolnego” ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą, budowa miejsc postojowych, rozbudowa placu manewrowego na zajezdni autobusowej w Gdyni przy ul. Platynowej oraz zaprojektowanie oraz kompleksowa budowa punktów szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i ewentualną korektą układu drogowego na terenie pętli i przystanków znajdujących się na ul.: 2 Morskiego Pułku Strzelców w Gdyni, Godebskiego w Gdyni, pl. 1 Brygady Pancernej w Gdyni, Polskiej w Gdyni, Wójta Radtkego w Gdyni.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
02/04/2020
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2020/S 066-158058
Sekcja VII: Zmiany
VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: III.1.1
Zamiast:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1–8 ustawy Prawo zamówień publicznych. W postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca nie podlega wykluczeniu w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d, oraz w przypadku, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14, jeżeli osoba, o której mowa w tym przepisie została skazana za przestępstwo wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d. Ze względu na zbyt małą ilość znaków Zamawiający informuje, iż szczegółowe informacje dotyczące podstaw wykluczenia zawarte są w punkcie 9 SIWZ;
Powinno być:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z niżej wymienionych okoliczności:
1.1.1. Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
1.1.1.1. o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz.U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2016 r. poz. 176);
1.1.1.2. o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny;
1.1.1.3. skarbowe;
1.1.2. Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 (z wyłączeniem skazania tej osoby za przestępstwo wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 13 lit. d ustawy – art. 133 ust. 4 ustawy);
1.1.3. Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub też zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
1.1.4. Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził Zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
1.1.5. Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd Zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
1.1.6. Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności Zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
1.1.7. Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu;
1.1.8. Wykonawcę, który z innymi Wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między Wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
1.1.9. Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz.U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016 r. poz. 437 i 544);
1.1.10. Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
1.1.11. Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
1.1.12. Wykonawcę, w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz.U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz.U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615);
1.1.13. Wykonawcę, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie publiczne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
1.1.14. jeżeli Wykonawca lub osoby, o których mowa w 9.1.3 SIWZ, uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2–4 ustawy z:
1.1.14.1. Zamawiającym;
1.1.14.2. osobami uprawnionymi do reprezentowania Zamawiającego;
1.1.14.3. członkami komisji przetargowej;
1.1.14.4. osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a
— chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie Zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu;
1.1.15. Wykonawcę, który z przyczyn leżących po jego stronie nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z Zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–4, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
1.1.16. Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższą niż 3 000 PLN;
1.1.17. Wykonawcę jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w punkcie 9.1.17. SIWZ;
1.1.18. Wykonawcę, wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3 000 PLN;
1.1.19. Wykonawcę, który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w punkcie 9.1.4. SIWZ, chyba że Wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
Ze względu na zbyt małą ilość znaków Zamawiający informuje, iż szczegółowe informacje dotyczące podstaw wykluczenia zawarte są w punkcie 9 SIWZ.
VII.2)Inne dodatkowe informacje:
Data dodania 2020-04-03
Ostatnia modyfikacja 2020-04-06
„