Dwie oferty w Opolskim
Dziś, 11 września, minął termin składania ofert w przetargunieograniczonym na wykonanie i dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych trzyczłonowychelektrycznych zespołów trakcyjnych stanowiących zakres zamówienia gwarantowanegooraz zakres zamówienia objęty prawem opcji na kolejne 2 sztuki dla województwaopolskiego.
Wpłynęły dwie oferty:
1. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. – na kwotę 103 233900 PLN
2. NEWAG S.A. Nowy Sącz – na kwotę 88 338 600 PLN
Przypomnijmy, że cena to nie wszystko. Kryteria oceny ofertstanowią bowiem:
1. Kryterium ceny – 60%
2. Kryterium funkcjonalności – wskaźnik długości niskiejpodłogi – 20%
3. Kryterium funkcjonalności – ilość miejsc siedzących – 10%
4. Kryterium jakości – sposób podparcia nadwozia na wózkach- 10%
Co do parametrów, to nie ma obowiązku ich odczytywaniapodczas otwarcia ofert, poza tym oferent zastrzegł objęcie ich tajemnicą. Obecniedokumenty złożone do przetargu poddane są wnikliwej ocenie i badaniu przez komisjęprzetargową, być może będą one wymagały wyjaśnienia lub uzupełnienia przez oferentów.Dopiero po zakończeniu oceny ofert przez komisję zostaną ogłoszone wyniki przetargu? poinformowała nas Violetta Ruszczewska z zespołu prasowego UrzęduMarszałkowskiego Województwa Opolskiego. A zatem wszystko jest jeszcze możliwe. Mimo, że Newag ma znaczną przewagę cenową to nie jest ona na tyle duża, że już dziś możemy obwieścić zwycięstwo nowosądeckiej firmy.
Jak tłumaczył PAP Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk jeszcze w tym roku odbędzie się pierwszy etap realizacji przetargu, czyli częściowy odbiór prac na kwotę ok. 9 mln zł.
Pierwsze trzy pojazdy z tego zamówienia będą odbierane w roku 2016″ – zapowiedział dyrektor tłumacząc, że według planów pierwszy z nowych pociągów na tory miałby wyjechać wiosną przyszłego roku, a dwa kolejne – jesienią 2016 r. Pozostałe pociągi miałyby być dostarczone w latach 2017 – 2018.
Horaczuk dodał, że zamówienie woj. opolskiego zostało rozpisane tak, by nowe pociągi spełniały bardzo restrykcyjne normy jakości, komfortu podróży czy bezpieczeństwa. Ma to np. pozwolić na ich wykorzystanie na linii Opole – Wrocław dostosowanej do prędkości 160 km na godzinę. Składy te dedykowane też będą na linię Opole – Kędzierzyn-Koźle, która – jak mówił PAP Horaczuk – również ma być w kolejnych latach dostosowana do takiej prędkości.
Na marginesie dodajmy, że na start w przetargu niestety niezdecydował się Stadler, na którego po cichu liczyliśmy?
Do tej pory woj. opolskie zakupiło 15 swoich składów – 11 szynobusów oraz 4 zmodernizowane w ostatnich latach jednostki EN57. Stanowi to ok. 1/3 tych pociągów, które wykonują usługi w województwie w ramach Przewozów Regionalnych. Po zakupie nowych składów własnością woj. opolskiego będzie ok. połowa floty potrzebnej do obsługi rozkładu w regionie.
„