Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty w małopolskim przetargu

przetargi
06.10.2015 07:41

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na dostawę 12 sztukfabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej ipięcioczłonowej, przystosowanych do kursowania z prędkością do 160 km/h, wraz zdokumentacją techniczną.

Złożyli je Newag i PESA. A oto szczegóły:

Oferta nr 1 PojazdySzynowe PESA Bydgoszcz S.A.

Cena ? 292.543.200 zł brutto

Termin gwarancji ? 120 miesięcy

Oferta nr 2 Newag S.A.

Cena ? 374.018.400 zł zł brutto

Termin gwarancji ? 60 miesięcy

Czekamy na werdykt komisji przetargowej. Złożone ofertywskazują jednak, że bliżej wygranej jest bydgoska PESA. Na sfinasnowanie zamówienia Urząd Marszałkowski chciał przeznaczyć 319.125.000 zł.  

I przypomnijmy, że zamówienie obejmuje nie tylko dostawy samych składów, ale także: 

1) świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej dla każdego EZT; 

2) udzielenie gwarancji na każdy EZT; 

3) przeszkolenie pracowników Operatora wskazanych przez zamawiającego; 

4) udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację. Wszystkie pojazdy mają zostać dostarczone do 15 lutego 2017 roku. 

Zamawiający przewiduje w ramach niniejszego zamówienia możliwość skorzystania z prawa opcji i zakup: 

a) do 2 szt. EZT w wersji pięcioczłonowej, 

b) do 2 szt. EZT w wersji czteroczłonowej. 

Z prawa opcji Zamawiający może skorzystać w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy. Wówczas pojazdy z opcji powinny zostać dostarczone nie wcześniej niż 1 stycznia 2017 r. i nie później niż 15 lutego 2017 r. Jednostki powinny być wyprodukowane przez jednego producenta, posiadać analogiczne rozwiązania techniczne i funkcjonalne w wersji czteroczłonowej i pięcioczłonowej. Wszystkie zastosowane do produkcji składów zespoły, podzespoły i elementy muszą być fabrycznie nowe. Konstrukcja i parametry pojazdów muszą spełniać wymogi każdorazowo obowiązujących norm i przepisów a także wymagania pozostałych obowiązujących norm PN-EN, kart UIC oraz TSI. Wykonawca będzie musiał udzielić zamawiającemu licencji na oprogramowanie i dokumentację.

Wykonawca będzie musiał dostarczyć ezt-y w terminach: 

1) 4 szt. EZT w wersji pięcioczłonowej ? do 30.11.2016 r. 

2) 2 szt. EZT w wersji czteroczłonowej ? do 30.11.2016 r. 

3) 6 szt. EZT w wersji czteroczłonowej ? nie wcześniej niż 1.1.2017 r. i nie później niż 15.2.2017 r. 

Wszystkie jednostki mają zostać przekazane Kolejom Małopolskim.

Przypomnijmy, że na początku października Newag złożył odwołanie do KIO, dotyczące liczby siedzisk w pojazdach. Mimo to zamawiający nie zmienił terminu otwarcia ofert.