Dwie oferty w małopolskim przetargu
Dwie oferty wpłynęły w przetargu na dostawę 12 sztukfabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej ipięcioczłonowej, przystosowanych do kursowania z prędkością do 160 km/h, wraz zdokumentacją techniczną.
Złożyli je Newag i PESA. A oto szczegóły:
Oferta nr 1 PojazdySzynowe PESA Bydgoszcz S.A.
Cena ? 292.543.200 zł brutto
Termin gwarancji ? 120 miesięcy
Oferta nr 2 Newag S.A.
Cena ? 374.018.400 zł zł brutto
Termin gwarancji ? 60 miesięcy
Czekamy na werdykt komisji przetargowej. Złożone ofertywskazują jednak, że bliżej wygranej jest bydgoska PESA. Na sfinasnowanie zamówienia Urząd Marszałkowski chciał przeznaczyć 319.125.000 zł.
I przypomnijmy, że zamówienie obejmuje nie tylko dostawy samych składów, ale także:
1) świadczenie usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej dla każdego EZT;
2) udzielenie gwarancji na każdy EZT;
3) przeszkolenie pracowników Operatora wskazanych przez zamawiającego;
4) udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację. Wszystkie pojazdy mają zostać dostarczone do 15 lutego 2017 roku.
Zamawiający przewiduje w ramach niniejszego zamówienia możliwość skorzystania z prawa opcji i zakup:
a) do 2 szt. EZT w wersji pięcioczłonowej,
b) do 2 szt. EZT w wersji czteroczłonowej.
Z prawa opcji Zamawiający może skorzystać w terminie do 30 dni od dnia podpisania umowy. Wówczas pojazdy z opcji powinny zostać dostarczone nie wcześniej niż 1 stycznia 2017 r. i nie później niż 15 lutego 2017 r. Jednostki powinny być wyprodukowane przez jednego producenta, posiadać analogiczne rozwiązania techniczne i funkcjonalne w wersji czteroczłonowej i pięcioczłonowej. Wszystkie zastosowane do produkcji składów zespoły, podzespoły i elementy muszą być fabrycznie nowe. Konstrukcja i parametry pojazdów muszą spełniać wymogi każdorazowo obowiązujących norm i przepisów a także wymagania pozostałych obowiązujących norm PN-EN, kart UIC oraz TSI. Wykonawca będzie musiał udzielić zamawiającemu licencji na oprogramowanie i dokumentację.
Wykonawca będzie musiał dostarczyć ezt-y w terminach:
1) 4 szt. EZT w wersji pięcioczłonowej ? do 30.11.2016 r.
2) 2 szt. EZT w wersji czteroczłonowej ? do 30.11.2016 r.
3) 6 szt. EZT w wersji czteroczłonowej ? nie wcześniej niż 1.1.2017 r. i nie później niż 15.2.2017 r.
Wszystkie jednostki mają zostać przekazane Kolejom Małopolskim.
Przypomnijmy, że na początku października Newag złożył odwołanie do KIO, dotyczące liczby siedzisk w pojazdach. Mimo to zamawiający nie zmienił terminu otwarcia ofert.
„