Czechowice-Dziedzice: Dostawa dwóch elektrobusów
Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:
autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
43-502 Czechowice-Dziedzice
ul. Michała Drzymały 16
Tel. +48 322159178
Fax. +48 322154313
E-mail [email protected]
Województwo śląskie
Powiat bielski + Bielsko-Biała
Treść zamówienia Dostawa dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Dostawa dwóch fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z infrastrukturą ładowania, na potrzeby realizacji projektu pod nazwą: „Elektromobilna komunikacja miejska w Czechowicach-Dziedzicach”. Zamówienie obejmuje: 1) dostawę dwóch fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym; 2) zaprojektowanie i budowa stacji szybkiego ładowania autobusów z ładowarką pantografową przy ulicy Nad Wisłą w Czechowicach-Dziedzicach; 3) zaprojektowanie i budowa stacji wolnego ładowania wraz z zasilaniem energetycznym zlokalizowanej na terenie zajezdni autobusowej PKM przy ulicy Michała Drzymały 16 w Czechowicach-Dziedzicach wyposażonej w 2 ładowarki Plug-in.
Specyfikacja platformazakupowa.pl/transakcja/394637
LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/394637
CPV 34144910-0: Autobusy elektryczne
34121100-2: Autobusy transportu publicznego
34121400-5: Autobusy niskopodłogowe
31158000-8: Ładowarki
45000000-7: Roboty budowlane
45200000-9: Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45311200-2: Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45100000-8: Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8: Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
71320000-7: Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Wymagania III.1) Warunki udziału III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego Wykaz i krótki opis warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12,13 lit. a-c, 14–23 oraz ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień, dalej ustawa. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 2.1. wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert – oświadczenie, w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 80 ust. 3 Dyrektywy2014/25/UE. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu. JEDZ należy złożyć w odniesieniu do: Wykonawcy, każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotów, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy; 2.2. na wezwanie Zamawiającego: 2.2.1. informację z Krajowego Rejestru Karnego; 2.2.2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego; 2.2.3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego; 2.2.4. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej; 2.2.5. oświadczenia Wykonawcy o: — braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, — braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, — niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych; 2.3. w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o złożonych ofertach w postępowaniu Wykonawcy składają bez wezwania: — oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 2.2.1. składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13 a–c, 14 i 21 ustawy Pzp. W pkt 2.2.2–2.2.4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności; b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego – oświadczenia i dokumenty jak poniżej: a) kopii „Świadectwa homologacji typu pojazdu” lub „Świadectwo homologacji typu pojazdu WE”, wraz z załącznikami; b) kopii raportu technicznego drogowego zużycia energii (test E-SORT 2). Szczegółowe informacje na temat dokumentów składanych przez Wykonawców i momentu ich złożenia opisane zostały w SIWZ.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej – 9 000 000,00 PLN (słownie: dziewięć milionów złotych 00/100). 2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę ww. warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 2.1. wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert – oświadczenie, w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 80 ust. 3 Dyrektywy2014/25/UE. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu. JEDZ należy złożyć w odniesieniu do: a) Wykonawcy; b) każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) podmiotów, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy; 2.2. na wezwanie Zamawiającego – informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, załącza do oferty oryginał zobowiązania tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali dostawy fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie elektrycznym o łącznej wartości co najmniej: 6 000 000,00 PLN (słownie: sześć milionów złotych). Przez autobusy niskopodłogowe o napędzie elektrycznym Zamawiający rozumie autobus napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, a elektryczny układ napędowy musi być zasilany z zabudowanego w autobusie magazynu energii składającego się z akumulatorów trakcyjnych lub innych urządzeń służących do magazynowania energii elektrycznej. 2. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę ww. warunku udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć: 2.1. wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert – oświadczenie, w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 80 ust. 3 Dyrektywy2014/25/UE. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu. JEDZ należy złożyć w odniesieniu do: a) Wykonawcy; b) każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; c) podmiotów, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy; 2.2. na wezwanie Zamawiającego – wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których te dostawy zostały wykonane (według wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ) z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są: a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane; b) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w ppkt a. Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych powyżej dokumentów, Zamawiający może dopuścić złożenie przez Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, załącza do oferty oryginał zobowiązania tych podmiotów, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych, 00/100). 2. Wykonawca będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących: Projekt ubiega się o dofinansowanie z: 1) Programu GEPARD II – transport niskoemisyjny, część 3) Śląsk – Zagłębie bezemisyjnego transportu publicznego (Subregion Południowy) – dotacja oraz pożyczka; 2) Regionalnego programu operacyjnego województwa śląskiego na lata 2014–2020, oś priorytetowa 4. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, działanie 4.5. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie – RIT. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przypadku nie przyznania środków z któregokolwiek programu wskazanego powyżej. Szczegółowe zasady rozliczeń wskazane zostały w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zgodnie z art. 23 ustawy – fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty, dokumentów; b) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. 3. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie żądał od tych Wykonawców umowy regulującej ich współpracę.III.2) Warunki dotyczące zamówienia III.2.2) Warunki realizacji umowy: Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został wykonany z uwzględnieniem wymagań wynikających z obowiązujących przepisów znajdujących zastosowanie przy realizacji niniejszego zamówienia.
Wadium 100 000,00 PLN
Osoba do kontaktu Oficjalna nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Adres pocztowy: ul. Michała Drzymały 16
Miejscowość: Czechowice-Dziedzice
Kod NUTS: PL225 Bielski
Kod pocztowy: 43-502
Państwo: Polska
E-mail: [email protected]
Tel.: +48 322159178
Faks: +48 322154313
Adresy internetowe:
Główny adres: http://pkm.czechowice-dziedzice.pl
Adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/pkm_czechowice_dziedzice
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres obowiązywania zamówienia:
Koniec: 30/06/2022
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
Miejsce i termin składania ofert
10;00
2020-12-16
Sposób składania ofert
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
10;30
2020-12-16
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 13/02/2021
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Kryteria określone poniżejKryterium jakości – Nazwa: KT. – ocena techniczna / Waga: 0,18Kryterium jakości – Nazwa: KG – okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia / Waga: 0,02Cena – Waga: 0,80
Uwagi VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nieVI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych Akceptowane będą faktury elektroniczneVI.3) Informacje dodatkowe: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunku, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.VI.4) Procedury odwoławcze VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień PublicznychAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587840Faks: +48 224587800Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plVI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587840Faks: +48 224587800Adres internetowy: https://www.uzp.gov.plVI.4.3) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu. 5. Odwołujący przesyła kopie odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 6. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób. 8. Odwołanie wnosi się w terminie określonym w Dziale VI ustawy Pzp. 9. Pozostałe postanowienia dotyczące środków ochrony prawnej regulują przepisy Działu VI ustawy Pzp.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17aMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: [email protected].: +48 224587840Faks: +48 224587800Adres internetowy: https://www.uzp.gov.plVI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 09/11/2020Link do ogłoszenia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:546736-2020:TEXT:PL:HTML&src=0
Data dodania 2020-11-13