Bydgoszcz: Przetarg na linie 51, 58 i 76
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy informujeo ogłoszeniu przetargu na świadczenie usług przewozowych na liniachautobusowych nr 51, 58 i 76 w Bydgoszczy. bydgoski Zarząd wymaga do realizacji tejusługi floty 13 autobusów standardowych (wozy liniowe w ruchu), które musza byćnowe, klimatyzowane i niskopodłogowe. W środku – najmniej 90 miejsc, 25siedzących, dostęp do bezprzewodowego internetu i – to nowość – porty USB doładowania telefonów komórkowych. Wymagana pojemność pasażerska to min. 90miejsc (w tym min. 25 miejsc siedzących dla pasażerów) przy długości min. 11,5,m. Układ drzwi to 1-2-2lub 2-2-2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia wynosi ogółem 6 353 610,30 wzkm w okresie01/01/2016 – 31/12/2022. Zamawiający zastrzega sobie prawo m.in. do dokonywaniazmian w rozkładach jazdy i zakresu zamówienia w granicach od -10,0% do +10,0%.Warto dodać, że linie nr 55, 67 i 69 aktualia są obsługowa przez autobusy MZK Bydgoszcz.Dlatego firmie szczególnie zależy na ich utrzymaniu. M.in. dlatego podczas ostatniegokontraktu na zakup 237 pojazdów, firma dodatkowo premiowała wcześniejsze dostawypojazdy, tak aby być w pełni przygotowaną do obsługi tych trzech tras ? zgodniez wymaganiami ZDMIKP. Oprócz samorządowego przewoźnika, na pewno najnowszymzamówieniem zainteresuje się spółka KDD Trans (z którą miasto ma podpisanąumowę o roku 2022 r. na obsługę linii nr 55, 67 i 69). Na pewno obok tegokontraktu obojętnie nie przejdzie PKS Bydgoszcz, ITS Michalczewski, Arriva czy Mobilis,który w zeszłym roku musiał opuścić miasto nad Brdą, co na pewno nie było przyjemnądecyzją. Teraz jest szansa na rewanż. Wprzypadku wygranej MZK będzie to pierwszy wygramy przetarg przez tą spółkę wBydgoszczy. Wszystkie obsługiwane połączenie firma otrzymała od miasta w trybiebezprzetargowym. O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje tylko jednokryterium ? najniższa cena. O tym kto powalczy o bydgoski kontrakt przekonamysię 27 maja , kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
„