Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bielsk Podlaski: Zakup autobusów elektrycznych

przetargi
08.10.2021 10:11
Przetargi
BranżaSamochody ciężarowe:
      autobusy
Forma przetargunieograniczony
Dane organizatoraURZĄD MIASTA BIELSK PODLASKI
17-100 BIELSK PODLASKI
MIKOŁAJA KOPERNIKA 1
Tel. 85 731 68 51
Fax. 85 731 20 15
E-mail [email protected]
WWW www.bielsk-podlaski.pl/
Województwopodlaskie
PowiatBielsk Podlaski
Treść zamówieniaZAKUP NISKOEMISYJNYCH AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH w ramach projektu Niskoemisyjny transport publiczny i bezpieczna komunikacja na terenie Bielska Podlaskiego

Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówieniaZAKUP NISKOEMISYJNYCH AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH w ramach projektu Niskoemisyjny transport publiczny i bezpieczna komunikacja na terenie Bielska Podlaskiego Numer referencyjny: Izp.271.22.20211) Przedmiotem zamówienia jest dostawa do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie Bielska Podlaskiego na koszt i ryzyko Wykonawcy – 2 szt. fabrycznie nowych (rok produkcji NIE wcześniej niż 2022 r.), znajdujących się w ciągłej produkcji, autobusów jednoczłonowych niskowejściowych elektrycznych, z przeznaczeniem do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia załącznik Nr 9 do SWZ .Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej na podstawie umowy nr UDA-RPPD.05.04.01-20-0037/19-00 w ramach projektu pn.: „Niskoemisyjny transport publiczny i bezpieczna komunikacja na terenie Bielska Podlaskiego” (numer projektu WND-RPPD.05.04.01-20-0037/19) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.4 Strategie niskoemisyjne, Poddziałanie 5.4.1 Strategie niskoemisyjne z wyłączeniem BOF. Dostarczane autobusy winny uwzględniać wymagania dostępności dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 100 ustawy Pzp i zapisami ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz informacjami zawartymi w „Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” opracowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, a w szczególności Załączniku nr 2 do Wytycznych. „Standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020”. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Wszędzie tam, gdzie znajdują się określenia wskazujące znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawców produktów, materiałów lub urządzeń równoważnych. Okres gwarancji całopojazdowej wynosi: min. 36 miesięcy (bez limitu kilometrów).Okres gwarancji na występowanie korozji poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwoziai podwozia a także na trwałość konstrukcji i poszycia, tj. pękanie szkieletu, ramy, blach poszycia wynosi: min. 144 miesiące ,Okres gwarancji na baterie trakcyjne wynosi: min 7 lat. Okres gwarancji na zewnętrzne powłoki lakiernicze wynosi: min. 72 miesięcy,okres gwarancji na dostępność części zamiennych wynosi: min. 15 lat od dnia upływu okresu gwarancji jakości na całość autobusu ( w zakresie jego konstrukcji, poszycia, podzespołów, wyposażenia dodatkowego),okres gwarancji na usługę serwisu liczony od upływu przewidzianego w umowie okresu gwarancji jakości na całość autobusu : przez okres 15 lat od upływu gwarancji całopojazdowej, Okres rękojmi 60 miesięcy od dnia odbioru.Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury odwróconej (art. 139 ust. 1 Pzp).5.Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej i złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. Zamawiający przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wys. 2% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie.Wykonawca będzie związany ofertą do dnia 26 styczeń 2022 r. Zamawiający żąda, by wykonawca złożył wraz z ofertą następujące przedmiotowe środki dowodowe: 1) Specyfikacje oferowanego autobusu opisujące, co najmniej wszystkie elementy wraz z ich nazwami technicznymi, do których odnosi się Załącznik nr 9 do SWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia , 2) Protokół testów zawierający wyniki pomiarów drogowego zużycia energii elektrycznej wg testu E-SORT 2 , dla oferowanego autobusu. 2. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane świadczenia spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. 3. Jako przedmiotowy środek dowodowy należy traktować etykietę, certyfikat oraz inne środki dowodowe, jeżeli są one niezbędne do przeprowadzenia postępowania.
Specyfikacjahttps://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1632919549936
LINK do SIWZhttp://platformazakupowa.pl/transakcja/514519
CPV34.12.11.00, 34.12.14.00, 34.14.49.10
WymaganiaIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: Nie dotyczyIII.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Nie dotyczyIII.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w powyższym zakresie, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie dostawę co najmniej 1 (jednego) nowego autobusu. Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca NIE posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Zgodnie z projektem umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ
Osoba do kontaktuMiasto Bielsk Podlaski ul. Kopernika 1 Bielsk Podlaski 17-100 Halina Szatyłowicz +48 857318100 [email protected] +48 857318150 http://www.bielsk-podlaski.pl www.bielsk-podlaski.pl
Wymagany termin realizacji zamówieniaKoniec: 28/02/2023
Miejsce i termin składania ofert

2021-10-29
Sposób składania ofertNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/umbielskpodlaski Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej Godzina: 10:00
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertąOferta musi zachować ważność do: 26/01/2022
Składanie ofert wariantowych/częściowychoferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Uwagi2021/S 189-490872
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE


Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Miasto Bielsk Podlaski
Adres pocztowy: ul. Kopernika 1
Miejscowość: Bielsk Podlaski
Kod NUTS:
PL Polska
Kod pocztowy: 17-100
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Halina Szatyłowicz
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 857318100
Faks: +48 857318150
Adresy internetowe:
Główny adres:
http://www.bielsk-podlaski.pl
Adres profilu nabywcy:
www.bielsk-podlaski.pl

I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/umbielskpodlaski
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5) Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne


Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:
ZAKUP NISKOEMISYJNYCH AUTOBUSÓW ELEKTRYCZNYCH w ramach projektu Niskoemisyjny transport publiczny i bezpieczna komunikacja na terenie Bielska Podlaskiego
Numer referencyjny: Izp.271.22.2021

II.1.2) Główny kod CPV
34144910 Autobusy elektryczne

II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy

II.1.4) Krótki opis:
1) Przedmiotem zamówienia jest dostawa do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie Bielska Podlaskiego na koszt i ryzyko Wykonawcy – 2 szt. fabrycznie nowych (rok produkcji NIE wcześniej niż 2022 r.), znajdujących się w ciągłej produkcji, autobusów jednoczłonowych niskowejściowych elektrycznych, z przeznaczeniem do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia załącznik Nr 9 do SWZ .Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej na podstawie umowy nr UDA-RPPD.05.04.01-20-0037/19-00 w ramach projektu pn.: „Niskoemisyjny transport publiczny i bezpieczna komunikacja na terenie Bielska Podlaskiego” (numer projektu WND-RPPD.05.04.01-20-0037/19) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.4 Strategie niskoemisyjne, Poddziałanie 5.4.1 Strategie niskoemisyjne z wyłączeniem BOF.

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: NIE

II.2) Opis

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
34121100 Autobusy transportu publicznego
34121400 Autobusy niskopodłogowe

II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS:
PL Polska
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Bielsk Podlaski , Polska

II.2.4) Opis zamówienia:
Dostarczane autobusy winny uwzględniać wymagania dostępności dla osób NIEpełnosprawnych zgodnie z art. 100 ustawy Pzp i zapisami ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz informacjami zawartymi w „Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i NIEdyskryminacji, w tym dostępności dla osób z NIEpełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020” opracowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, a w szczególności Załączniku nr 2 do Wytycznych. „Standardy dostępności dla polityki spójności 2014-2020”. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Wszędzie tam, gdzie znajdują się określenia wskazujące znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawców produktów, materiałów lub urządzeń równoważnych. Okres gwarancji całopojazdowej wynosi: min. 36 miesięcy (bez limitu kilometrów).Okres gwarancji na występowanie korozji poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwoziai podwozia a TAKże na trwałość konstrukcji i poszycia, tj. pękanie szkieletu, ramy, blach poszycia wynosi: min. 144 miesiące ,Okres gwarancji na baterie trakcyjne wynosi: min 7 lat. Okres gwarancji na zewnętrzne powłoki lakiernicze wynosi: min. 72 miesięcy,okres gwarancji na dostępność części zamiennych wynosi: min. 15 lat od dnia upływu okresu gwarancji jakości na całość autobusu ( w zakresie jego konstrukcji, poszycia, podzespołów, wyposażenia dodatkowego),okres gwarancji na usługę serwisu liczony od upływu przewidzianego w umowie okresu gwarancji jakości na całość autobusu : przez okres 15 lat od upływu gwarancji całopojazdowej, Okres rękojmi 60 miesięcy od dnia odbioru.Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu NIEograniczonego.Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury odwróconej (art. 139 ust. 1 Pzp).5.Zamawiający NIE zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.Zamawiający NIE przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej i złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.Zamawiający NIE wymaga wniesienia wadium. Zamawiający przed podpisaniem umowy z wybranym Wykonawcą wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wys. 2% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie.Wykonawca będzie związany ofertą do dnia 26 styczeń 2022 r. Zamawiający żąda, by wykonawca złożył wraz z ofertą następujące przedmiotowe środki dowodowe:
1) Specyfikacje oferowanego autobusu opisujące, co najmniej wszystkie elementy wraz z ich nazwami technicznymi, do których odnosi się Załącznik nr 9 do SWZ – Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia ,
2) Protokół testów zawierający wyniki pomiarów drogowego zużycia energii elektrycznej wg testu E-SORT 2 , dla oferowanego autobusu.
2. Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane świadczenia spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
3. Jako przedmiotowy środek dowodowy należy traktować etykietę, certyfikat oraz inne środki dowodowe, jeżeli są one NIEzbędne do przeprowadzenia postępowania.

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji całopojazdowej / Waga: 10
Kryterium jakości – Nazwa: Okres gwarancji na baterie trakcyjne / Waga: 15
Kryterium jakości – Nazwa: Pojemność akumulatorów trakcyjnych / Waga: 15
Cena – Waga: 60

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 28/02/2023
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIE

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIE

II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: NIE

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: TAK
Numer identyfikacyjny projektu:
WND-RPPD.05.04.01-20-0037/19

II.2.14) Informacje dodatkowe


Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Nie dotyczy

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Nie dotyczy

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w powyższym zakresie, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie dostawę co najmniej 1 (jednego) nowego autobusu.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca NIE posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:
Zgodnie z projektem umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ


Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIE

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 29/10/2021
Czas lokalny: 10:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 26/01/2022

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 29/10/2021
Czas lokalny: 10:30


Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIE

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
Stosowane będą płatności elektroniczne

VI.3) Informacje dodatkowe:
1.Termin wykonania zamówienia, dostawy autobusów:1) dostawa jednego autobusu do – 30. 11.2022r., 2) dostawa drugiego autobusu do – 28.02.2023
2.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp
3. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się TAKże Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 109 ust. 1 pkt 1i 4 ustawy Pzp
4. Wykonawca NIE podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art.108 ust. 1 pkt. 1, 2,5 i 6 lub art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki wskazane w art. 110 ust.2 ustawy Pzp
5.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o NIEpodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale IX niniejszego SWZ. Przedmiotowe oświadczenie Wykonawca składa w formie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia.
6.Zamawiający informuje, iż instrukcję wypełnienia JEDZ (
https://www.uzp.gov.pl/__data/assets/pdf_file/0026/45557/Jednolity-Europejski-Dokument-Zamowienia-instrukcja-2021.01.20.pdf
) oraz edytowalną wersję formularza JEDZ można znaleźć pod adresem:
https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/prawo-zamowien-publicznych-regulacje/prawo-krajowe/jednolity-europejski-dokument-zamowienia.7.JEDZ
sporządza odrębnie:
1) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W TAKim przypadku JEDZ potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W TAKim przypadku JEDZ potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
8.Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wypełnić część II sekcja D JEDZ, w tym, jeśli jest to wiadome, podać firmy podwykonawców.
9.Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych wymienionych w roz. XI ust.7 i 8 SWZ:
10 .Dokumenty podmiotów zagranicznych; jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej określa rozporządzenie wykonawcze do ustawy pzp.( Dz. U. z 2020r poz. 2415)
11.

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul.Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul.Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl

VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Środki ochrony prawnej, przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, a wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
2. Odwołanie zgodnie z przepisami art. 513 – 521 ustawy Pzp.
1) Odwołanie przysługuje na:
a) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy,
b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy Pzp,
c) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy Pzp, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.
2) Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.
3) Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
4) Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
5) Odwołanie wnosi się w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.
6) Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na Platformie.
7) Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 2 ppkt 5 i 6 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
3. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania określają stosowne przepisy Działu IX Rozdziału 2 Oddział 3 -12 ustawy Pzp.
4. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie – sądu zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych, w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. Szczegółowe zasady wnoszenia skargi – zgodnie z przepisami art. 579 – 590 ustawy Pzp.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail:
[email protected]
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy:
www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
24/09/2021
×
Linki bezpośrednie
HTML
PDF
PDFS
XML
Zamknij
Nagłówek u góry w menu po lewej stronie
Bieżące wydanie Dz.U. S
189
2021
Następna aktualizacja:
30/09/2021
Kalendarz wydań
Przeglądanie
Możliwości biznesowe
Według branż (CPV)
Miejsce realizacji (NUTS)
Miejsce realizacji (Mapa)
Nabywca
Wyszukiwanie
Wyszukiwanie zaawansowane
Zapytanie zaawansowane
(pl)
Zamówienia instytucji UE
(pl)
Kanały RSS
Czym jest RSS?
Mój TED
Zaloguj się
lub
Zarejestruj się tutaj
Ustawienia
Podzbiory TED w formacie CSV
Tablica wyników w zakresie zamówień publicznych
Grupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym Królestwem
Co nowego w witrynie?
 
(pl)
e-Certis
Informacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UE
ESPD
European Single Procurement Document
Data dodania2021-09-29