ZTP proponuje krakowską Tarczę dla Mobilności!
Kraków –podobnie jak Rzym – chce aby w powirusowej rzeczywistości mogło się sprawnieporuszać, jak najwięcej osób – w szczególności do centrum. I proponuje zmiany.
To przedewszystkim wsparcie dla pieszych i rowerzystów, tak aby w komunikacji zbioroweji strefie płatnego parkowania było więcej miejsca.
Wiadomo, ktood razu będzie przeciwnym tym planom – patrz wprowadzenie czystej strefy w Krakowie – dlatego Zarządu Transportu Publicznego od razu zastrzega, że większa liczba osób w centrum torównież większa szansa na odbicie się przedsiębiorców, po zamrożeniugospodarki.
Spadekliczby pasażerów
WydziałMiejskiego Inżyniera Ruchu z Urzędu Miasta Krakowa i Zarząd TransportuPublicznego oszacował, że ruch drogowy zmalał w drugiej połowie marca, wzależności od ulicy, nawet o 70%, a liczba pasażerów KMK spadła o 80-90%.
Jednocześniepowolne odmrażanie gospodarki jest coraz bardziej widoczne poprzez rosnącąliczbę mieszkańców na ulicach miasta.
-„Stoimyprzed wyzwaniem najbliższych tygodni, w jaki sposób zapewnić bezpieczneprzemieszczanie się do pracy czy na zakupy, z zachowaniem zalecanego dystansuspołecznego. Coraz częściej słychać głosy, że ciężko znaleźć wolne miejsce doparkowania, a limity pasażerów narzucone przez rząd w komunikacji miejskiej,powodują że nie możemy zorganizować przewozów na poziomie jaki byłby oczekiwany– mówi Łukasz Franek, dyrektor ZTP w Krakowie i dodaje: – Czas na działanie,dlatego przedstawiamy projekty rozwiązań dedykowanych dla rowerzystów ipieszych, które uzupełniają istniejącą sieć infrastruktury i pomogą bezpiecznieprzemieszczać się w najbliższych miesiącach po mieście.
Co sięzmieni?
Na początek Krakówchce wprowadzić:
-
około 7 kmtymczasowych dróg dla rowerów na pasach ruchu dla samochodów, które ze względuna mniejsze natężenie ruchu są obecnie niepotrzebne.
-
przyspieszyćplanowane zmiany w organizacji ruchu, które wyznaczają pasy rowerowe
-
poszerzyć zbytwąskie chodniki, na których nie ma możliwości zachowania zalecanych odstępówpomiędzy pieszymi
-
wdrożyć sektorowąorganizację ruchu w śródmieściu, która umożliwia dojazd samochodem pod każdydom, sklep czy restauracje, ale i ogranicza skracanie drogi przez centrum,generujące dodatkowy ruch na wąskich uliczkach.
-„Projektybędą wdrażane sukcesywnie – prace zaczną się za tydzień, a ekipy wykonującenowe oznakowanie przez następne parę tygodni będą pracować na kolejnychulicach. Razem damy radę – deklaruje Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie.
„