ZTP Kraków ponawia unieważniony przetarg na kontrolę biletów
Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie unieważnił przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest kontrola dokumentów przewozu oraz kontrola stosowania warunków przewozu zwierząt i rzeczy w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie.
Na tym jednak ZTP nie poprzestał, bowiem urzędnicy już ogłosili powtórkę przetargu.
ZA DROGO
Przypomnijmy, że do zamawiającego wpłynęła tylko jedna propozycja – od Zakładów Wielobranżowych „Renoma” sp. z o.o., która chce świadczyć usługi za cenę 44 412 397,20 PLN brutto. Tymczasem oczekiwania cenowe ZTP minęły się z przedstawioną ofertą, bowiem zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 32 866 529,14 PLN. Zgodnie z naszymi przewidywaniami, oferta Renomy okazała się za droga dla ZTP i w tej sytuacji zamawiający zdecydował o unieważnieniu przetargu.
ZTP szybko ogłosił ponowny przetarg i ma jeszcze dużo czasu na wybór wykonawcy, bowiem usługi kontroli biletów mają być świadczone przez czas 36 miesięcy od 1 lutego 2022 roku lub od dnia podpisania umowy (zależnie od tego, co nastąpi później).
Liczba przeprowadzonych kontroli kontrolerów w ciągu miesiąca w okresie od września do czerwca nie może być mniejsza niż 27 000, a w okresie od lipca do sierpnia – nie mniejsza niż 18 900. Z kolei liczba wystawionych wezwań do zapłaty w ciągu miesiąca w okresie od września do czerwca nie może być mniejsza niż 6 000, a w okresie od lipca do sierpnia nie mniejsza niż 5 000. W miesiącach, w których wystąpi co najmniej pięć dni z bezpłatną komunikacją, liczba przeprowadzonych kontroli oraz wystawionych nałożeń nie będzie mniejsza niż liczba przeprowadzonych kontroli i wystawionych wezwań do zapłaty w miesiącach wakacyjnych tj. lipiec – sierpień.
OBOWIĄZKI WYKONAWCY
Firma, z którą ZTP podpisze umowę będzie miała następujące obowiązki:
- prowadzenie kontroli dokumentów przewozu oraz kontroli stosowania warunków przewozu zwierząt i rzeczy w pojazdach Komunikacji Miejskiej w Krakowie, organizowanej przez ZTP na obszarze Gminy Miejskiej Kraków oraz gmin sąsiadujących związanych porozumieniami na liniach dziennych oraz nocnych,
- blokowanie możliwości kupna biletów w aplikacjach mobilnych podczas trwania kontroli biletowej w danym pojeździe - po uruchomieniu „Hurtowni Biletów KMK” przez zamawiającego,
- pobieranie opłat dodatkowych i należności przewozowych (gotówką lub kartą płatniczą) uiszczanych przez pasażerów na miejscu u kontrolerów za pokwitowaniem,
- wystawianie wezwań do zapłaty pasażerom, którzy odmówili uiszczenia opłaty dodatkowej i należności przewozowej w czasie prowadzonej kontroli,
- wykonywanie dodatkowych czynności związanych z prowadzeniem kontroli, w szczególności podejmowanie działań wobec pasażera, który odmówił okazania dokumentu tożsamości koniecznego do wystawienia wezwania do zapłaty,
- informowanie prowadzącego pojazd o zdarzeniach mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy,
- rozpatrywanie reklamacji, odwołań i skarg pasażerów dotyczących czynności kontrolnych,
- podejmowanie działań polegających na kształtowaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku kontrolerów biletowych oraz efektywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
KTO MOŻE ZOSTAĆ KONTROLEREM?
ZTP chce mieć wpływ na to kto będzie kontrolerem biletów i dlatego też ma określone wymogi względem osób sprawdzających bilety pasażerom. Te wymogi to:
- ukończony 20 rok życia,
- niekaralność potwierdzona formalnym zaświadczeniem,
- przydatność do pracy w charakterze kontrolera, potwierdzona badaniami psychologicznymi wykonanymi na zlecenie i koszt wykonawcy,
- odbycie szkolenia w zakresie obsługi klienta zorganizowanego na zlecenie i koszt wykonawcy,
- pozytywny wynik egzaminu po odbyciu obowiązkowego wewnętrznego szkolenia zorganizowanego przez wykonawcę w zakresie znajomości przepisów dotyczących kontroli biletów, uprawnień do ulgowych i bezpłatnych przejazdów, obowiązującego cennika opłat, znajomości topografii oraz układu komunikacyjnego miasta Krakowa i aglomeracji oraz znajomości układu sieci KMK organizowanej przez ZTP,
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w stopniu pozwalającym na swobodną wymianę informacji z pasażerem,
- znajomość języka angielskiego w wersji podstawowej.
WARUNKI PRZETARGU
Do kryteriów oceny ofert należą: cena (60%), zatrudnianie osób niepełnosprawnych (20%), czas funkcjonowania biura obsługi klienta od poniedziałku do piątku (10%), funkcjonowanie biura obsługi klienta w sobotę (10%).
ZTP tym razem czeka na oferty od wykonawców do dnia 20 września.