ZTM wybuduje nowy parking miejski na warszawskiej Woli
Zarząd TransportuMiejskiego ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności miejskiegoparkingu na Woli. W ramach programu budowy miejskich parkingów powstanie ponad2 tys. miejsc parkingowych.
To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskichparkingów – w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumiena program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągunajbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc.
Nowoczesny parking naWoli
– To drugi parking podziemny, którego budowa jestprzygotowywana, we wrześniu ogłoszony został przetarg na opracowanie koncepcjimiejskiego parkingu na Mokotowie – mówiRenata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Miasto będziebudowało parkingi podziemne aby samochody nie stały na chodnikach i placach.
Budową parkingów zajmuje się pion inwestycyjny ZarząduTransportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd DrógMiejskich. Nowy parking jest planowany pod boiskiem szkolnym przy Zespole Szkółnr 7 im. Szczepana Bońkowskiego, przy ulicy Chłodnej 36/46. Boisko szkolne jestprzeznaczone do modernizacji i te dwie inwestycje zostały skoordynowane.Parking miejski, który powstanie w tym miejscu, ma mieć dwie kondygnacje ipomieścić co najmniej 220 stanowisk postojowych, w tym miejsca dla osóbniepełnosprawnych oraz co najmniej cztery stacje do ładowania pojazdówelektrycznych. Obiekt będzie również wyposażony w systemy usprawniające ruchpojazdów: monitoring rejestrujący wjazd samochodów na parking (identyfikacjanumerów rejestracyjnych), interaktywne tablice informacyjne czy systempozwalający określić ilość wolnych miejsc. Po zakończeniu budowy parkingupowstaną boiska do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki ze sztucznąnawierzchnią, bieżnia, siłownia plenerowa, plac apelowy dla uczniów zespołuszkół oraz nowe, reprezentacyjne ogrodzenie placówki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przyjaźniejsze ulice
Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale takżemiejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów,wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawa będzie sięzmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dlamieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tegonajlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszychumożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych,estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a takżeprzesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania wtym kierunku, oprócz oczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopniaintegracji społecznej, poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyścizwiązane z rosnącą atrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania. Pojazdyzajmują przestrzeń publiczną co utrudnia przekształcenia miejskich placów iulic. Utrudnia to także poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego ifunkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowo miasto będzie dążyło do zmianysposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasachpostojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych. Parkingi podziemnebędą elementem tych zmian, usytuowanie ich w miejscach największego deficytupozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i nauwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związanez ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcjiulic. Dostępność miejsc będzie można sprawdzić w Systemie ZarządzaniaParkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony. System będzie zbieraćinformacje o wolnych miejscach w SPPN ale także na wydzielonych innychparkingach miejskich, np. parkingach Zarządu Terenów Publicznych. Ułatwi toznalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszy liczbę aut krążących pomieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrumgenerują kierowcy szukający miejsc postojowych.
„