ZTM Warszawa ma już 5 tys. fanów
Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi od dwóch lat fan page za pośrednictwem serwisu społecznościowego facebook.com. Liczba 5 tys.. nie jest może imponująca na tle innych stron, ale w branży komunikacji miejskiej to doskonały wynik! W tym czasie stronę ZTM (facebook.com/ztm.warszawa) polubiło już ponad 5 tys. fanów, w tym m.in. Lord Vader, który został uwieczniony na zdjęciu, jak przechodził przez jezdnię przed autobusem linii 738. Strona na facebooku jest kolejnym kanałem komunikacji pasażerów z ZTM-em. Przez dwa lata wraz ze zmianą samego serwisu i oczekiwaniami pasażerów zmieniała się jej funkcjonalność. Obok informacji o zmianach w komunikacji miejskiej publikowane są zdjęcia –galerie z ważnych wydarzeń dotyczących komunikacji miejskiej (m.in. budowa II linii metra na kolejnych etapach, „odlotowe połączenie”SKM-ką na lotnisko Chopina, komunikacja podczas EURO 2012). Pojawiają się sondy, w których pytamy pasażerów o konkretne rozwiązania komunikacyjne. Ogłaszane są również konkursy z wiedzy o stołecznej komunikacji miejskiej. Planowane są dodatkowe, nowe funkcjonalności tej strony, np. spotkania z ekspertami. To również miejsce, gdzie pasażerowie mogą przekazywać swoje uwagi dotyczące komunikacji miejskiej. Proponują nowe trasy autobusowe, informują o brakujących rozkładach jazdy czy zdemolowanych przystankach. By przeglądać publikowane treści na fan page ZTM nie trzeba zakładać konta na facebooku –strona jest publicznie dostępna.
Oprócz facebooka pasażerowie mogą kontaktować się z Zarządem Transportu Miejskiego czy uzyskać informację za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażerów, strony internetowej ztm.waw.pl i jej wersji mobilnej m.ztm.waw.pl lub poprzez infolinię 22 194 84 lub wysyłając list na adres Zarząd Transportu Miejskiego (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa). Źródłem informacji o komunikacji miejskiej, również z możliwością kontaktu z ZTM-em, jest elektroniczny magazyn – iZTM.