ZTM Poznań w morzu biletowych zwrotów
Blisko 23 tys. wniosków o zwrot niewykorzystanej części biletuokresowego wpłynęło dotąd do Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu w związkuz epidemią koronawirusa.
Do tej pory ZTM wykonał ok. 8,5 tys. przelewów.
Wirusowa historia
W marcu ZTM informował, że pasażerowie, którzy z powoduepidemii nie korzystają ze środków komunikacji miejskiej, mogą wnioskować ozwrot za niewykorzystaną część biletów długookresowych.
Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu BartoszTrzebiatowski poinformował PAP, że zainteresowanie możliwością zwrotu jestbardzo duże. Na niemal 23 tys. złożonych wniosków połowa dotyczyła biletówsemestralnych, połowa – biletów okresowych na sieć: normalnych, ulgowych imetropolitalnych. Niewielka część zgłoszeń dotyczyła też biletów na rokszkolny.
Rzecznik przyznał, że dotąd wykonano 8,5 tys. przelewów; ZTM”robi wszystko, żeby każdy wniosek rozpatrzyć najszybciej, jak to jestmożliwe”.
„Przed epidemią przygotowywaliśmy średnio 3,5 tys.odpowiedzi na wszystkie wnioski, reklamacje itp. – obecnie, w dobie obostrzeńzwiązanych z epidemią koronawirusa i przy zmniejszonych możliwościachkadrowych, wysyłamy dwa razy więcej odpowiedzi niż normalnie” -poinformował.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trzebiatowski podkreślił też, że każdy wniosek o zwrot – wtrosce o dobro klienta i żeby uniknąć błędu – musi zostać dokładnieprzeanalizowany i zweryfikowany.
Klient otrzyma całość zapłaconej za bilet kwoty w sytuacji,kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, bądź też kwoty zaniewykorzystaną część biletu, kiedy termin obowiązywania biletu już sięrozpoczął. Rzecznik wyjaśnił, że w takim przypadku następuje zwrot wyliczany wnastępujący sposób: od wartości biletu w dniu zakupu zostają odjęte kosztymanipulacyjne, a następnie wykorzystana wartość biletu liczonego w dniach.(PAP)
„