ZTM ponownie poszuka swojego szefa

infotrans
17.01.2019 11:41

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM), która od 1 stycznia br. przejęła organizację komunikacji miejskiej w regionie, nie wybrała szefa powołanego pod tym kątem Zarządu Transportu Metropolitalnego (ZTM) spośród zgłoszonych kandydatów. Ruszył już nowy nabór.

Zgodnie z intencją 41 tworzących Metropolię miast i gmin, od nowego roku odpowiada ona – poprzez ZTM – za całość komunikacji miejskiej na swoim obszarze. Jednocześnie w ostatnich tygodniach prowadziła konkurs na nowego szefa ZTM. O rezygnacji dotychczasowego szefa ZTM, Marka Kopla, GZM informowała na początku grudnia.

Czterech chętnych

Termin naboru zgłoszeń w postępowaniu na nowego dyrektora ZTM upłynął 31 grudnia br.; zgłosiło się czterech kandydatów. Dwóch z nich spełniło wymogi formalne i zostało zaproszonych do rozmów kwalifikacyjnych i testu merytorycznego. Te – jak podały w czwartek służby prasowe Metropolii – odbyły się przed tygodniem.

-„Po przeprowadzeniu rozmów oraz testu sprawdzającego, żaden z dwóch kandydatów, którzy brali udział w naborze na stanowisko dyrektora ZTM, nie spełnił naszych oczekiwań, jeśli chodzi o doświadczenie, umiejętności i predyspozycje zawodowe” – powiedział cytowany w czwartkowej informacji GZM jej członek zarządu odpowiedzialny za transport Grzegorz Kwitek.

-„Dlatego też zarząd GZM zdecydował, aby ogłosić nowy nabór na to stanowisko. Na dokumenty wszystkich zainteresowanych czekamy do 25 stycznia” – dodał Kwitek. Nowe postępowanie ws. naboru na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego zostało już ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej GZM.

Dyrektorskie wymogi

Wśród wymogów pozostawiono pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzy lata na stanowisku kierowniczym w związanej z zarządzaniem transportem jednostce samorządu, samorządowej jednostce organizacyjnej lub w innej instytucji.

Głównym zadaniem nowego dyrektora ma być usprawnienie systemu komunikacji i dopasowanie go do potrzeb pasażerów. „W tej chwili najważniejsze dla nas jest rozpoczęcie prac nad nową siatką połączeń i rozkładem jazdy” – zasygnalizował Kwitek.

-„Musimy dokładnie przeanalizować te istniejące i dostosować do zmian, które zaszły w miastach i gminach na przestrzeni lat oraz tak opracować rozkłady, aby uwzględniały integrację z połączeniami kolejowymi. Przed nami jeszcze modyfikacja taryfy. Chcemy, aby była jak najbardziej przejrzysta dla użytkowników, ale dawała im różne, atrakcyjne i wygodne możliwości podróżowania” – dodał członek zarządu GZM.

O rezygnacji dotychczasowego szefa ZTM, Marka Kopla, GZM informowała na początku grudnia. Będzie on pełnił swoją funkcję do końca stycznia, aby dokończyć proces przejmowania i integrowania trzech dotychczasowych związków komunikacyjnych w strukturach ZTM.

Nowy rozdział

Od 1 stycznia 2019 r. wszystkie autobusy, tramwaje i trolejbusy funkcjonują w GZM pod jednym szyldem. ZTM przejął zadania od dotychczasowych organizatorów – Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP, Miejskiego Zarządu Komunikacji w Tychach oraz Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach.

Metropolia zapewnia, że z perspektywy pasażera przejęcie przez nią funkcjonowania komunikacji miejskiej odbywa się bez zakłóceń. Zachowały ważność dotychczasowe bilety, nie zmieniły się ich ceny. Nie ma również na razie zmian dot. rozkładów jazdy, numeracji linii tramwajowych lub autobusowych (z wyjątkiem wcześniejszych zmian numeracji niektórych linii tyskich, dublujących się wcześniej z KZK GOP), działania infolinii czy punktów obsługi.

Od 1 stycznia na biletach, przystankach czy pojazdach sukcesywnie zaczęła pojawiać się nowa nazwa organizatora – ZTM.