ZTM ogłosił przetarg na zaprojektowanie parkingu podziemnego przy ul. Chłodnej

infotrans
23.10.2018 15:00

Warszawski ZarządTransportu Miejskiego ogłosił przetarg na przygotowanie projektu miejskiego,podziemnego parkingu przy ul. Chłodnej. Dwukondygnacyjny obiekt pomieści około230 pojazdów.

Budowa parkingu planowana jest pod boiskiem przy ZespoleSzkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego (ul. Chłodna 36/46). Ogłoszony przetarg ilokalizacja przedsięwzięcia jest efektem przeprowadzonych przez ZTM w maju iczerwcu szerokich konsultacji społecznych. Założenia dotyczące budowy parkinguoraz proponowanych zmian były dyskutowane zarówno z mieszkańcami, jak i zbiurami oraz jednostkami Urzędu m.st. Warszawy. Zebrane uwagi zostanąuwzględnione przez projektantów.

Wjazd i wyjazd z parkingu powstaną od strony ul. Chłodnej, awyjścia piesze – od ul. Chłodnej i Ogrodowej. Nad wjazdem do parkinguzamontowana zostanie dynamiczna tablica informująca o liczbie wolnych miejscpostojowych na różnych kondygnacjach a kierowcom poszukującym wolnych miejscparkingowych pod ziemią będą pomagać mniejsze, interaktywne tabliceinformacyjne. Zaplanowano miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami atakże cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Przed wjazdem nateren parkingu podziemnego umieszczona będzie sygnalizacja świetlnazintegrowana z systemem ostrzegania przechodniów. Projekt ma uwzględnić równieżrozwiązania dotyczących odnawialnych źródeł energii – proponowane jestutworzenie zbiorników na powtórne użycie wody deszczowej oraz założenieinstalacji fotowoltaicznej na dachu szkoły.

Budowa parkingu to jednocześnie całkowita przemianaszkolnego terenu. O tym, co będzie w miejscu dzisiejszego boiska, zadecydowałamłodzież w czasie konsultacji społecznych. Na powierzchni znajdą się noweboiska do piłki nożnej, koszykówki i siatkówki oraz plac apelowy połączony zprzestrzenią rekreacyjno-animatorską. Powstanie także siłownia plenerowa. Obokgłównego wejścia na teren szkoły od ul. Chłodnej zbudowany zostanie stojakrowerowy wraz z zadaszeniem na 50 rowerów. Projekt uwzględni również dużozieleni – posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy. Tzw. zielone dachy znajdą sięm.in. na klatkach wychodzących z parkingu oraz na wiacie na rowery.

To pilotażowy projekt budowy parkingów podziemnych podboiskami szkolnymi, które będą rewitalizowane. Samochody parkujące nawarszawskich ulicach i placach zajmują dużą część przestrzeni publicznej.Utrudnia to jej przekształcanie i poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowegooraz funkcjonowania komunikacji miejskiej. Budowa parkingów miejskich ma m.in.pomóc w oddawaniu przestrzeni mieszkańcom, zajmowanej dotychczas przezsamochody w rejonach ulic dotkniętych „przeparkowaniem”. Miasto będzie dążyłodo stopniowej zmiany sposobu parkowania. Pozostawianie samochodów na chodnikachzostanie zastąpione wykorzystaniem pasów postojowych i zatok, a także parkingówwydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian. Umożliwią onenadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, czyestetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy. Podniesietakże jej atrakcyjność inwestycyjną i turystyczną.