ZTM ogłosił przetarg na zaprojektowanie parkingu podziemnego przy ul. Chłodnej
Warszawski ZarządTransportu Miejskiego ogłosił przetarg na przygotowanie projektu miejskiego,podziemnego parkingu przy ul. Chłodnej. Dwukondygnacyjny obiekt pomieści około230 pojazdów.
Budowa parkingu planowana jest pod boiskiem przy ZespoleSzkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego (ul. Chłodna 36/46). Ogłoszony przetarg ilokalizacja przedsięwzięcia jest efektem przeprowadzonych przez ZTM w maju iczerwcu szerokich konsultacji społecznych. Założenia dotyczące budowy parkinguoraz proponowanych zmian były dyskutowane zarówno z mieszkańcami, jak i zbiurami oraz jednostkami Urzędu m.st. Warszawy. Zebrane uwagi zostanąuwzględnione przez projektantów.
Wjazd i wyjazd z parkingu powstaną od strony ul. Chłodnej, awyjścia piesze – od ul. Chłodnej i Ogrodowej. Nad wjazdem do parkinguzamontowana zostanie dynamiczna tablica informująca o liczbie wolnych miejscpostojowych na różnych kondygnacjach a kierowcom poszukującym wolnych miejscparkingowych pod ziemią będą pomagać mniejsze, interaktywne tabliceinformacyjne. Zaplanowano miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami atakże cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Przed wjazdem nateren parkingu podziemnego umieszczona będzie sygnalizacja świetlnazintegrowana z systemem ostrzegania przechodniów. Projekt ma uwzględnić równieżrozwiązania dotyczących odnawialnych źródeł energii – proponowane jestutworzenie zbiorników na powtórne użycie wody deszczowej oraz założenieinstalacji fotowoltaicznej na dachu szkoły.
Budowa parkingu to jednocześnie całkowita przemianaszkolnego terenu. O tym, co będzie w miejscu dzisiejszego boiska, zadecydowałamłodzież w czasie konsultacji społecznych. Na powierzchni znajdą się noweboiska do piłki nożnej, koszykówki i siatkówki oraz plac apelowy połączony zprzestrzenią rekreacyjno-animatorską. Powstanie także siłownia plenerowa. Obokgłównego wejścia na teren szkoły od ul. Chłodnej zbudowany zostanie stojakrowerowy wraz z zadaszeniem na 50 rowerów. Projekt uwzględni również dużozieleni – posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy. Tzw. zielone dachy znajdą sięm.in. na klatkach wychodzących z parkingu oraz na wiacie na rowery.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To pilotażowy projekt budowy parkingów podziemnych podboiskami szkolnymi, które będą rewitalizowane. Samochody parkujące nawarszawskich ulicach i placach zajmują dużą część przestrzeni publicznej.Utrudnia to jej przekształcanie i poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowegooraz funkcjonowania komunikacji miejskiej. Budowa parkingów miejskich ma m.in.pomóc w oddawaniu przestrzeni mieszkańcom, zajmowanej dotychczas przezsamochody w rejonach ulic dotkniętych „przeparkowaniem”. Miasto będzie dążyłodo stopniowej zmiany sposobu parkowania. Pozostawianie samochodów na chodnikachzostanie zastąpione wykorzystaniem pasów postojowych i zatok, a także parkingówwydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian. Umożliwią onenadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, czyestetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy. Podniesietakże jej atrakcyjność inwestycyjną i turystyczną.
„