Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM buduje nowy parking na Mokotowie

infotrans
08.09.2017 13:47

Zarząd TransportuMiejskiego ogłosił przetarg na opracowanie koncepcjiarchitektoniczno-budowlanej miejskiego parkingu na Mokotowie. W ramach programubudowy miejskich parkingów powstanie ponad 2 tys. miejsc parkingowych.

To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskichparkingów – w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumiena program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągunajbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc.

Nowoczesny parking naMokotowie

Budową parkingów zajmie się pion inwestycyjny ZarząduTransportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd DrógMiejskich. Jako jeden z pierwszych, pilotażowych obiektów ma zostać wybudowanyparking przy ul. Orzyckiej. Właśnie ruszył przetarg na opracowanie koncepcjiarchitektoniczno-budowlanej i przeprowadzenie niezbędnych analiz. Wykonawcabędzie miał za zadanie m.in. opracowanie studium wykonalności, analizyfinansowej oraz wielobranżowej, dwuwariantowej koncepcji parkingu miejskiego zzagospodarowaniem parteru na przestrzeń handlową, bo na poziomie terenu ma onmieć przestrzeń handlową, gdzie mógłby zostać przeniesiony pobliski bazarek zul. Gotarda. Budynek ma mieć również nowoczesne wyposażenie: przynajmniej czterystanowiska do ładowania samochodów elektrycznych, system czujników lub kamerwizyjnych pozwalających określić liczbę wolnych miejsc postojowych (na potrzebyprogramu e-parkowania) czy też interaktywne tablice informacyjne.

Przyjaźniejsze ulice

Miasto będzie budowało parkingi podziemne aby samochody niestały na chodnikach i placach. Dzięki temu ulice będą przyjaźniejsze dlamieszkańców i turystów. Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne, aletakże miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych,spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawabędzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będąprzyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska,Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeniprzeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnychfunkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będziekształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjnościinwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania w tym kierunku, opróczoczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopnia integracji społecznej,poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyści związane z rosnącąatrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania.

Pojazdy zajmują przestrzeń publiczną co utrudniaprzekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia to także poprawę warunkówruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowomiasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania nachodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach, a także naparkingach wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian,usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczbymiejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej,przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowymoraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic. Dostępność miejsc będziemożna sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji nasmartfony. System będzie zbierać informacje o wolnych miejscach w SPPN i nawydzielonych innych parkingach miejskich, np. parkingach Zarządu TerenówPublicznych. Ułatwi to znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszyliczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDMok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.