Zmiany na warszawskich Odolanach, potrzebna współpraca z PKP SA

infotrans
21.11.2017 12:39

Odolany to częśćWoli, gdzie na dawnych terenach przemysłowych powstają dziś osiedlamieszkaniowe. Stołeczny ratusz poinformował, że prowadzi różne działania aby tomiejsce stawało się przyjaźniejsze do mieszkania.

Na Odolanach remontowane są ulice (J.K.Ordona, Sowińskiego,Karlińskiego), urządzana zieleń (np. skwer z placem zabaw przy skrzyżowaniu J.Sowińskiego i Jana Kazimierza oraz przy skrzyżowaniu ul. J.K.Ordona i JanaKazimierza), przy ul. Boguszewskiej powstało przedszkole.

Mieszkańcy zwracają uwagę na uciążliwości, jakie powodujeprowadzona tam działalność przemysłowa – na terenach należących do PKP S.A.działają piaskarnie, betoniarnie, składy kruszywa budowlanego, terminalekontenerowe itp. To wywołuje hałas, zapylenie, duży ruch samochodówciężarowych, utrudnienia komunikacyjne. Dlatego też wprowadzony został zakazruchu samochodów ciężarowych (ulice Jana Kazimierza, J. Sowińskiego) w godz.6-22.00. Ulica Jana Kazimierza jest zmywana dwa razy w tygodniu. Autobusyjeżdżące na linii 105 to najdłuższe, 18 m pojazdy tak aby jak najefektywniejdziałała tam komunikacja miejska.

Frezowane są jezdnie – nowy asfalt jest na ul. Gniewkowskieji Potrzebnej na odcinku pomiędzy dwoma przejazdami kolejowymi (w granicachdzielnicy Włochy). Zniknęła stara nierówna trylinka, a zmiany znaczącopoprawiły komfort i bezpieczeństwo jazdy. To pierwszy etap robót w tym rejonie.Jeszcze w tym roku planowane jest ułożenie nowej nawierzchni nakilkusetmetrowym odcinku ul. Gniewkowskiej od ul. J.K.Ordona do Mszczonowskiej.Wyremontowany zostanie też pozostały odcinek ul. Gniewkowskiej, który jest wnajgorszym stanie technicznym. Doraźny remont jest wstępnie zaplanowany naprzyszły rok. To nie koniec zmian. Planowana jest także przebudowa ul. JanaKazimierza. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg nadokumentację projektową nowej ulicy. Projekt kompleksowej przebudowy powstaniew 2018 r., tak aby na początku 2019 r. można było przeprowadzić robotybudowlane. Miasto podejmie rozmowy z PKP SA w sprawie relokacji uciążliwychobiektów przemysłowych (składy kruszyw, betoniarnie) działających na terenachPKP oraz budowy drogi technicznej na terenach kolejowych.

Niezależnie od tego dzielnica Wola przygotowała nowy projektorganizacji ruchu na Odolanach. Projekt zakłada m.in. wprowadzenie strefy”Tempo 30″ oraz wydłuża godziny, w których będzie obowiązywał zakaz ruchusamochodów ciężarowych. Celem nowych przepisów jest przede wszystkimograniczenie ruchu powodujących hałas i pył ciężarówek. Stąd propozycjawydłużenia zakazu ruchu samochodów ciężarowych – do godzin 20.00-8.00, a nietak jak do tej pory 22.00-6.00. Projekt zakłada również wprowadzenie prędkości30 km/h na terenie ograniczonym ulicami Połczyńską, Wolską, al. Prymasa Tysiąclecia,Gniewkowską, Potrzebną i Dźwigową. Dodatkowo planowane jest wprowadzenie zmianypierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulic J. Sowińskiego i Jana Kazimierzaoraz na skrzyżowaniu ulic J.K.Ordona i Jana Kazimierza na pierwszeństwo”łamane” powodujące fizyczne wymuszenie zmniejszenia prędkości pojazdów.Nowa organizacja ruchu będzie wprowadzona w tym roku.