ZKM Elbląg pyta pasażerów o przebieg linii
W związku z budową nowego torowiska w ciągu ulic 12 Lutego i gen. S. Grota–Roweckiego, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu przygotował 3 warianty zmian w elbląskiej komunikacji miejskiej, związanych z realizacją tej inwestycji.
Od 10 lipca do 10 sierpnia każdy będzie miał szansę wziąć udział w zorganizowanym przez ZKM w Elblągu sondażu i wybrać 1 z 3 przygotowanych propozycji.
W sondażu można wziąć udział poprzez stronę internetową, a także poprzez papierowy arkusz, dostępny w Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (czynne pn-pt w godz. od 7:00 do 17:00).
Każdy z przedstawionych wariantów stanowi określoną całość. Cechą wspólną każdego z wariantów jest przetrasowanie linii 4 na nowy odcinek w ul. 12 Lutego i Grota–Roweckiego. Linia ta stanie się kręgosłupem komunikacyjnym zapewniając szybsze połączenie północ–centrum-południe, nabierając większego znaczenia.
Wariant nr 1:
przetrasowanie linii tramwajowych nr 4 i 5 w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;
zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:
Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)
zmiana trasy linii nr 12 (oba kierunki): al. Piłsudskiego przez ul. Dąbka, Teatralną (reszta bez zmian).
zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej) i na wybranych kursach obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;
Wariant nr 1 – zalety:
utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
duża częstotliwość kursowania tramwajów w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;
ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;
Wariant nr 1 – wady:
znaczne zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych (nr 9, 12, 14);
brak bezpośredniego połączenia tramwajowego ul. Dąbka z pl. Słowiańskim, a przetrasowanie linii nr 12 nie gwarantuje pełnego zaspokojenia potrzeb przewozowych (szczególnie w godzinach porannych);
konieczność całkowitego przebudowania rozkładów linii 14 – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany;
Wariant nr 2 (wersja A i B):
przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;
zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:
Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)
zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej);
wydłużenie, na wybranych kursach trasy linii nr 17 (wariant 2A) lub, jako alternatywy, linii nr 8 (wariant 2B) i na wybranych kursach obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;+
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wariant nr 2 – zalety:
utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;
ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;
Wariant nr 2 – wady:
konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 17 lub, jako alternatywy, linii nr 8;
trasa linii nr 17 nie spełnia wszystkich postulatów dojeżdżających na Modrzewinę (preferowane centrum miasta); alternatywna linia – nr 8 – pełni ważną rolę w obsłudze innych rejonów miasta (m.in. Zatorze);
konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14 – obecny jest dobrze dopasowany;
Wariant nr 3:
przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;
zmiany w funkcjonowaniu linii nr 9 :
w dzień roboczy tylko obsługa EPT w godzinach szczytu – 5 kursów w obu kierunkach;
w weekendy poprawi skomunikowanie al. Odrodzenia w godz. od 9 do 16 (do i z pętli Odrodzenia);
Wydłużenie (na wszystkich kursach w kierunku Odrodzenia) trasy linii nr 13 przez ul. Moniuszki (CRW „Dolinka”) i Królewiecką (reszta trasy na tym kierunku – bez zmian);
Wariant nr 3 – zalety:
utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;
stosunkowo niewielka ingerencja w obecnie istniejący układ linii;
Wariant nr 3 – wady:
tylko częściowa obsługa CRW „Dolinka”
Po zakończeniu budowy nowego torowiska, które zgodnie z przyjętym harmonogramem jest planowane na koniec września, ZKM w Elblągu wprowadzi 1 z rozważanych wariantów. Sondaż potrwa od 10 lipca do 10 sierpnia.
„