Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra i ościenne gminy chcą plan zrównoważonej mobilności miejskiej

infotrans
23.04.2022 19:00

Zielonogórsko-Nowosielski Obszar Funkcjonalny będzie miał plan zrównoważonej mobilności miejskiej. Taki dokument ma powstać w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy z wybraną firmą.

Plan powinien zawierać jasne cele strategiczne w perspektywie 2040 r. – specyficzne dla danego zamawiającego, ale równocześnie wpisujące się w cele unijnej i krajowej polityki zrównoważonej mobilności, polityki klimatycznej, polityki miejskiej, polityk horyzontalnych i innych.

Obszar planu

Zamówienie obejmuje przygotowanie „Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Zielonogórsko-Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego” (SUMP dla ZNOF) wraz z wykonaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz promocją. Opracowanie dotyczyć będzie obszaru Zielonogórsko- Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego, w skład którego wchodzi łącznie 8 gmin: miasto Zielona Góra, miasto Nowa Sól, miasto i gmina Sulechów, miasto i gmina Czerwieńsk, miasto i Gmina Nowogród Bobrzański, miasto i gmina Otyń, gmina Zabór, gmina Świdnica.

Plan ma przyczyniać się do dalszego zmniejszenia zapotrzebowania na transport indywidualny, zwiększenia udziału przyjaznych środowisku środków transportu (np. transport publiczny, rower, urządzenia transportu osobistego (UTO), komunikacja piesza, pojazdy elektryczne, carsharing, carpooling, bikesharing), a przy tym wpływać na zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, klimat i ludzi. SUMP ma obejmować kompleksowo wszystkie formy przemieszczania ludzi i towarów oraz interakcje między transportem i zagospodarowaniem przestrzennym. Ponadto w sposób kompleksowy ma uwzględniać kwestie infrastrukturalne, przestrzenne, organizacyjne i operacyjne, tworząc wielopłaszczyznową logikę zmian, a nie planować wyłącznie rozwój infrastruktury transportu.

Przygotowanie SUMP musi być oparte o partycypacyjny proces jego wypracowania, dialog społeczny z interesariuszami, w tym mieszkańcami. Partycypacyjne podejście osiągane będzie poprzez prowadzenie badań oraz konsultacji dotyczących problematyki zrównoważonej mobilności miejskiej.

Warunki przetargu

Zamówienie jest realizowane przez Miasto Zielona Góra. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 25 kwietnia.

Do kryteriów oceny ofert należą: cena (50%), doświadczenie personelu wykonawcy w zakresie SUMP (30%), doświadczenie personelu wykonawcy w zakresie przeprowadzania konsultacji społecznych nad dokumentami strategicznymi (20%).