Zatwierdzono 14 miejskich projektów ITS
infotrans
20.01.2011 20:03
Zatwierdzono 14 miejskich projektów ITS
Ministerstwo Infrastruktury, jako Instytucja Pośrednicząca we wdrażaniu Priorytetów VI –VIII PO Infrastruktura i Środowisko, 5 stycznia br., po przeprowadzeniu przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych I etapu oceny, zatwierdziło listę rankingową projektów rekomendowanych do dofinansowania w ramach konkursu dla działania 8.3 Rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych. W wyniku oceny merytorycznej I stopnia projekty mogły otrzymać maksymalnie 41 lub 47 punktów. Wyższą punktację otrzymać mogły projekty związane z zarządzaniem ruchem, systemami centralnego sterowania sygnalizacją i ruchem oraz systemami monitorowania ruchu w ramach kryterium Usprawnienie ruchu. W związku z powyższym decydującym o miejscu projektu na liście rankingowej był stosunek procentowy uzyskanych punktów do maksymalnej możliwej do uzyskania punktacji. Wszystkie projekty złożone w ramach konkursu pozytywnie przeszły I etap oceny i znalazły się na liście rankingowej. Jednak biorąc pod uwagę niewystarczającą alokację do zapewnienia dofinansowania wszystkim inwestycjom, jeden projekt umieszczony został na pozycji podstawowej o obniżonym dofinansowaniu, trzy projekty znalazły się na liście rezerwowej. Umieszczenie projektu na liście rankingowej nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania. Warunkiem otrzymania dofinansowania jest pozytywny wynik II etapu oceny, która dokonywana jest w oparciu o pełną dokumentację projektu. Podczas II etapu oceny projekty będą oceniane m.in. w zakresie takich kryteriów jak gotowość techniczna projektu do realizacji, wykonalność finansowa czy trwałość projektu. Całkowita wartość dofinansowania dla wszystkich projektów to 116 376 471,77 zł!
CUPT najwyżej oceniło projekt ITS przygotowany przez Bydgoszcz, a następne miejsca zajęły: Gliwice, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdynia, KZK GOP, Kalisz, Koszalin i Rzeszów. Na listę o obniżonym finansowaniu trafił Szczecin, a na listę rezerwową: Jastrzębie, Warszawa (!) i Legnica. Warto zwrócić uwagę, że zdecydowanie najdroższy i zarazem największy system zaplanowała Gdynia (obejmie on całe Trójmiasto), którego wartość dofinansowania wynosi ponad 156 mln zł. Kolejne miejsca pod względem wartości inwestycji zajmuje Poznań (ponad 81 mln zł), Wrocław (ponad 58 mln zł) i Bydgoszcz (ponad 56 mln zł). Natomiast na liście rezerwowej – co jest zdecydowanie największym zaskoczeniem – znalazł się projekt Warszawy o wartości dofinansowania ponad 86 mln zł. Poniżej lista projektów złożonych w konkursie dla Działania 8.3 Rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych – po I etapie. Dodatkowo w tym wydaniu TransInfo przedstawiamy bydgoski projekt, który zdobył w ministerialnym rankingu najwięcej punktów. W kolejnych wydaniach opiszemy projekty ITS z innych miast, które mają szanse na unijne dofinansowanie.
1. Lista podstawowa z przyznanym dofinansowaniem UE na poziomie kosztów kwalifikowalnych 85,00%
Lp.
|
Beneficjent
|
Tytuł projektu
|
Suma pkt./ Max. liczba pkt. (max. 47 lub 41)
|
f. max. liczby pkt.
|
Wnioskowane dofinansowanie UE (PLN]
|
Przyznana dofinansowanie UE (PLN)
|
1
|
Miasto Bydgoszcz
|
Inteligentne Systemy Transportowe w Bydgoszczy
|
47/47
|
100,00%
|
56 286 661,70
|
56 286 661,70
|
2
|
Miasto Gliwice
|
Rozbudowa systemu detekcji na terenie miasta Gliwice wraz z rnoderni2acją wybranych sygnalizacji świetlnych, etap l
|
47/47
|
100.00W
|
24 110 292,04
|
24 110 292,04
|
3
|
Miasto Kraków
|
Rozwój systemu zaradzania transportem publicznym w Krakowie
|
45,90/47
|
99,79%
|
32 643 724,46
|
32 643 724,46
|
4
|
Miasto Wrocław
|
Inteligentny system transportu ITS Wrocław
|
M/47
|
93,62%
|
58 703 237,24
|
58 703 237,24
|
5
|
Miasto Poznań
|
System ITS Poznań
|
43/47
|
$1,49%
|
81011848,77
|
81011 848,77
|
6
|
Gmina Miasta Gdyni
|
Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdym j Sopocie
|
42,48/47
|
90,38%
|
156 191405,24
|
156 191405,24
|
7
|
KZK GOP
|
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na obszarze działalności KZKGOP
|
38,71/47
|
82,36%
|
7 B41 343,75
|
7 S41343,75
|
8
|
Miasto Kalisz
|
Budowa Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym w Kaliszu – etap 1
|
36/47
|
76,60%
|
19 079 112,92
|
19 079 112,92
|
9
|
Miasto Koszalin
|
Budowa Inteligentnego Systemu Transportowego w Koszalinie
|
35,87/47
|
76,32%
|
11441340,00
|
11441340,00
|
10
|
Gmina Miasto Rzeszów
|
Rozbudowa inteligentnego systemu transportu drogowego na terenie miasta Rzeszowa
|
33/47
|
70,21%
|
11 737 106,72
|
11 737 106,72
|
|
Razem
|
|
|
|
459 046 072,84
|
459046 072,84
|
2. Lista podstawowa z przyznanym dofinansowaniem UE na poziomie kosztów kwalifikowalnych 66,46%
11
|
Miasto Szczecin
|
Poprawa funkcjonowania transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej poprzez zastosowanie systemów telematycznych
|
32/47
|
68,09%
|
37 498 455,50
|
29 317 327,16
|
3. Lista rezerwowa
12
|
MZK
Jastrzębie Zdrój
|
Wsparcie obsługi i bezpieczeństwa pasażerów MZK Jastrzębie innowacyjnymi systemami informatycznymi
|
23/41
|
56,10%
|
10 117 535,00
|
|
13
|
Miasto Stołeczne Warszawa
|
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w m.st. Warszawie w okresie 2011-2014
|
26,32/47
|
56,00%
|
86 367 996,30
|
|
14
|
Gmina Legnica
|
Budowa zintegrowanego systemu zarządzania ruchem i transportem publicznym w mieście Legnica
|
23,32/47
|
49,62%
|
19 890 839,97
|