Zaskakujące reklamy na warszawskich autobusach

infotrans
23.10.2021 17:00
W Warszawie trwa kampania "Wolność jest w nas", zachęcająca do refleksji nad aktualnością Dekalogu, o którym mówił papież podczas pielgrzymki do Polski w 1991

Za specjalne grafiki odpowiada Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego.

10 plakatów

Powstało dziesięć plakatów – każdy z nich odpowiada jednemu przykazaniu – na których widzimy gesty rąk, symbolizujące konkretne emocje i postawy.

Jak tłumaczą pracownicy muzeum, „ręce mają wymiar symboliczny”, są wyrazem działania oraz nawiązywania kontaktu z drugim człowiekiem, „odnoszą się do prawicy Bożej, oznaczają moc, pomaganie”.

Grafiki można zobaczyć na przystankach autobusowych oraz autobusach. Jak podkreśla dyrektor muzeum, kampania ma „rozpocząć w sferze publicznej dyskusji na temat fundamentu moralności, który kształtuje życie społeczne”.

-„Pretekstem jest przesłanie pielgrzymki Jana Pawła II z 1991 r., kiedy to po przemianach politycznych kluczowym zagadnieniem stała się kwestia odpowiedzialnego korzystania z wolności w wymiarze indywidualnym – mówi Piotr Dmitrowicz, dyrektor Mt 5,14.