Zaskakujące reklamy na warszawskich autobusach
W Warszawie trwa kampania "Wolność jest w nas", zachęcająca do refleksji nad aktualnością Dekalogu, o którym mówił papież podczas pielgrzymki do Polski w 1991
Za specjalne grafiki odpowiada Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego.
10 plakatów
Powstało dziesięć plakatów – każdy z nich odpowiada jednemu przykazaniu – na których widzimy gesty rąk, symbolizujące konkretne emocje i postawy.
Jak tłumaczą pracownicy muzeum, „ręce mają wymiar symboliczny”, są wyrazem działania oraz nawiązywania kontaktu z drugim człowiekiem, „odnoszą się do prawicy Bożej, oznaczają moc, pomaganie”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Grafiki można zobaczyć na przystankach autobusowych oraz autobusach. Jak podkreśla dyrektor muzeum, kampania ma „rozpocząć w sferze publicznej dyskusji na temat fundamentu moralności, który kształtuje życie społeczne”.
-„Pretekstem jest przesłanie pielgrzymki Jana Pawła II z 1991 r., kiedy to po przemianach politycznych kluczowym zagadnieniem stała się kwestia odpowiedzialnego korzystania z wolności w wymiarze indywidualnym – mówi Piotr Dmitrowicz, dyrektor Mt 5,14.