Z PKP.appka sprawdzisz rozkład, zamówisz bilet i nie zgubisz się na dworcu
W styczniu 2023 r. Polskie Koleje Państwowe udostępniły pasażerom nową aplikację - PKP.appka, która m.in. pokazuje jakie usługi dostępne są na danej stacji.
Można tak że za jej pośrednictwem sprawdzić rozkład, kupić bilet na pociąg czy wezwać pomoc - poinformowały PKP 3 stycznia.
nowa aplikacja
PKP.appka to nowa aplikacja stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A. dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce. Nowe narzędzie łączy w sobie różne funkcje. Za pomocą aplikacji będzie można sprawdzić jakie usługi są dostępne na dworcu, gdzie znajdują się poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.
W aplikacji można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych. Podróżni znajdą w niej także przydatne wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przycisk SOS
Aplikacja wyposażona jest ponadto w przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo.
W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.
Kolejarze wprowadzili też nową aplikację o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową – IC Mobile Navigator. O tym w osobnym artykule.