Wymiana wiat przystankowych
Wiaty są wymieniane z uwagi na fakt, iż po kilkunastoletnim(min. 15-16 lat) okresie użytkowania nie nadają się już do dalszej eksploatacjiw stopniu zapewniającym zarówno bezpieczeństwo (skorodowane i odpadająceelementy konstrukcyjne dachu i słupów, przestarzała instalacja elektryczna) jaki komfort (np. przeciekające dachy, brak podświetlanego wyposażenia).
Dodatkowo pod względem estetyki znacznie odbiegają oddzisiejszych standardów w tym zakresie, ze szczególnym uwzględnieniem statusu jakiposiada tak duże i reprezentacyjne miasto jak Kraków.
Nowe wiaty mają nowoczesny design, są wykonane z profilialuminiowych więc są dużo bardziej odporne na warunki atmosferyczne i nadająsię do dłuższej eksploatacji, a zastosowane w nich wewnętrzna instalacjaelektryczna jest w pełni bezpieczna dla pasażerów. Stare konstrukcje są częstow takim stanie, szczególnie po ich dokładnym rozebraniu i wyjęciu z podłoża, iżnie nadają się nawet do przeniesienia w inne lokalizacje.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Te wiaty, które w jakiś sposób można odratować, w całości sąw ramach umowy koncesji odremontowywane i stawiane w lokalizacjach wskazanychprzez ZIKiT (obecnie ta procedura została uruchomiona dla 7 takich wiat, trwająuzgodnienia i montaże).
Wszystkie elementy składowe, któremożna wykorzystać są składowane przez ZIKiT w celu ponownego użytku w raziepotrzeby. Dotyczy to szyb, koszy, gablot informacyjnych, znaków drogowych etc.