Wrocławski TAT na Nowy Dwór z dodatkowym dofinasowaniem
64,8 mln zł dofinansowania do budowy trasy tramwajowo-autobusowej łączącej osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia będą przekazane dzięki decyzji Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR).
Cała inwestycja kosztuje 360 mln zł.
Plus 64,8 mln zł
Przyznanie dodatkowych pieniędzy unijnych dla realizowanej już inwestycji ogłosił minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda w czwartek (25 listopada) na konferencji prasowej we Wrocławiu.
-„Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, które zarządza krajowymi programami unijnymi, dostrzega konieczność rozwoju transportu miejskiego. Dlatego miasta mogą liczyć na dodatkowe pieniądze na rozwój komunikacji miejskiej” - powiedział Puda.
Dodał, że gmina Wrocław otrzyma na budowę trasy tramwajowo-autobusowej Nowy Dwór - centrum Wrocławia dodatkowe 64,8 mln zł.
W ramach inwestycji wybudowane zostanie 6,8 km trasy. Na całej długości planowanego ciągu transportowego zainstalowany będzie inteligentny system transportowy. Powstanie również obiekt "parkuj i jedź" na 50 miejsc postojowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cztery projekty
Na terenie Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko realizowane są 4 projekty o łącznej wartości 920,86 mln zł, w tym dofinansowanie z Funduszy Europejskich wynosi 412,27 mln zł.
Inwestycje obejmują budowę trasy autobusowo-tramwajowej i tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zakup taboru tramwajowego oraz budowę centrów przesiadkowych.
Z programu Infrastruktura i Środowisko MFiPR przeznaczyło około 10 mld zł na rozwój publicznego transportu zbiorowego w polskich miastach.
Realizowane projekty obejmują budowę i modernizację infrastruktury tramwajowej i autobusowej, zakup nowego taboru tramwajowego, trolejbusowego i autobusowego, elementy Inteligentnych Systemów Transportowych, budowę węzłów przesiadkowych oraz rozbudowę II linii metra warszawskiego. Dzięki funduszom powstanie ponad 200 km nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra. Docelowo zakupionych lub zmodernizowanych zostanie ponad 1,1 tys. jednostek taboru pasażerskiego. (PAP)