Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławski program UrbanCard Premium trzeba rozszerzyć?

infotrans
22.02.2018 10:09

Rok temu Wrocławski Ruch Obywatelskiwystosował pismo do Prezydenta Rafała Dutkiewicza o zmiany w taryfie biletowej.Obecnie wdrożono zdecydowaną większość postulatów – m. in. likwidację biletu nabagaż, wprowadzenie biletu rocznego, półrocznego czy też 15 minutowego.

Tym razemidziemy krok dalej i proponujemy wprowadzenie usprawnień w programie UrbanCardPremium, które mogą przyczynić się do zmniejszenia korków w mieście i poprawyjakości powietrza – informuje Patryk Wrona z Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego.

Ruchwystosował do Prezydenta Rafała Dutkiewicza list. Pisze w nim, że mając na celudobro mieszkańców Wrocławia, rozumiane nie tylko jako stan portfeli, ale także,czy może przede wszystkim, stan zdrowia, a także chęć poprawienia wpływów zpodatków do budżetu Wrocławia chce zaproponować pewne rozwiązanie.

We Wrocławiufunkcjonuje program URBANCARD Premium, adresowany do osób rozliczających się wewrocławskich urzędach skarbowych. Chcielibyśmy połączyć URBANCARD Premium zezniżką na zakup biletu okresowego, umożliwiające korzystanie z MPK Wrocław. WROproponuje jedno z następujących rozwiązań dla osób posiadających statusURBANCARD Premium:

1. Zniżka 25% na bilety okresowe rocznei półroczne. Dzięki temu nie tylko zwiększy się liczba osób płacących podatki wnaszym mieście, ale także zwiększy się liczba użytkowników MPK Wrocław.

2. Można także objąć zniżką wszystkietypy biletów okresowych na wszystkie linie, zgodnie z następującym kluczem: biletroczny – 25% zniżki, bilet półroczny – 20% zniżki, bilety 4- i 5- miesięczne15% zniżki, bilety 60- i 90-dniowe – 10% zniżki, bilety 30 dniowe na wszystkielinie – 5% zniżki.

WRO zauważa,że powyższe rozwiązania prowadzą nie tylko do zwiększenia się przychodów zpodatków do budżetu miasta, ale także z biletów. Skutkują też naturalnymograniczeniem ruchu samochodowego, ponieważ ich użytkownicy przesiądą się doMPK korzystając z biletów długookresowych. Pozytywne zmiany wystąpią samoistniei będą bardzo dobrze odbierane przez ogół mieszkańców. Dodatkowe wpływy zpewnością będzie można wykorzystać na rozbudowę systemu transportu zbiorowego,rowerowego, poprawę ruchu pieszego oraz przebudowę przystanków, jednocześniezacznie zmniejszać się wykorzystanie samochodów osobowych, a co za tym idziezmniejszą się korki oraz poprawi się jakość powietrza – stwierdza WRO w liściedo Prezydenta.

Ruch zauważadalej, że wdrożenie programu zniżek na komunikację zbiorową jest działaniemwielopoziomowym, oddziaływującym na całe miasto pod wieloma względami.Najistotniejszą cechą takiej promocji jest realna zachęta dla mieszkańców,ponieważ otrzymają oni możliwość tańszego poruszania się po mieście. Wprzypadku wybrania wariantu pierwszego dla miasta zyskiem będą nie tylkopodatki, ale także wpływy z biletów oraz długotrwałe przywiązanie pasażerów doMPK. Program zniżek promujących wykorzystanie miejskiego przewoźnika jest teżodpowiedzią na liczne doniesienia o przekroczeniu stężenia szkodliwychsubstancji w powietrzu i występowaniu smogu, bo przyczyni się do spadkuwykorzystania samochodów osobowych.

Jednocześnieautorzy listu zaznaczają, że zniżka na bilety roczne czy półroczne w URBANCARDPremium nie powinna być niższa niż 20% by wywołać mocniejszy pozytywny efekt.Inwestycja w zdrowie i komfort mieszkańców Wrocławia na pewno zwróci sięwielokrotnie.

Warto doprogramu URBANCARD Premium dołączyć wydłużenie bezpłatnego czasu na poruszaniesię rowerem miejskim, na przykład o 10 minut (czyli łącznie 30 minut), co takżebędzie pozytywnie oddziaływało na całe miasto – stwierdza WRO.