Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławska TAT: Największa inwestycja od … 1949

infotrans
06.01.2021 10:00

We Wrocławiu rozpoczyna się kolejny etap budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Od soboty zamknięto fragment ulicy Strzegomskiej w okolicy ulicy Babimojskiej.

Dla kierowców wyznaczono objazdy. Prace mają zakończyć się w marcu.

Siedem kilometrów

Trasa Autobusowo-Tramwajowa, która docelowo będzie liczyć siedem kilometrów połączy plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem. Od soboty, w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy trasy i zamknięciem fragmentu ulicy Strzegomskiej, kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami.

Jak poinformował Krzysztof Świercz ze spółki Wrocławskie Inwestycje, wykonawca będzie na tym odcinku m.in. przebudowywał sieci podziemne na dużej głębokości oraz przesuwał oś jezdni.

Kierowcy jadący w kierunku centrum miasta będą kierować się objazdem ulicami Nowobabimojską, Otyńską, Fabryczną i Robotniczą. Natomiast kierowcy jadący w kierunku Nowego Dworu od ul. Strzegomskiej pojadą łącznikiem do ul. Robotniczej, a następnie ul. Wagonową do Fabrycznej.

Od strony ul. Strzegomskiej przez wiadukt nad torami kolejowymi będzie możliwy wyłącznie dojazd do Wrocławskiego Parku Biznesu.

Świercz zapowiedział, że prace na tym odcinku mają zakończyć się w marcu 2021 roku. Zmiany w organizacji ruchu nie dotyczą komunikacji zbiorowej.

Od 1949

Trasa Autobusowa-Tramwajowa to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. Prace rozpoczęły się we wrześniu 2019 r. w rejonie placu Orląt Lwowskich. I etap inwestycji oddano do użytku w sierpniu ubiegłego roku. Umowę na II etap budowy TAT podpisano w listopadzie.

Aktualnie budowany odcinek prowadzi od Parku Biznesu do ulicy Rogowskiej. Na jego wybudowanie wykonawca ma 17 miesięcy. Koszt to ponad 80 mln zł.

Budowa całej trasy ma zakończyć się w 2023 roku. (PAP)