Wrocław z przetargiem na ważny węzeł. W samym centrum [FILM]
Ruszył przetarg Wrocławskich Inwestycji na przebudowę skrzyżowania ul. Dubois i Drobnera.
Miasto zakłada, że inwestycja zostanie zamknięta do końca 2024 r.
Komunikacyjny priorytet
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na opracowanie projektu "Poprawy dostępności przystanków komunikacji zbiorowej oraz powiązań dla pieszych i rowerzystów w rejonie skrzyżowania ulic Dubois-Drobnera”. Po przebudowie priorytet w komfortowym poruszaniu się powinno mieć MPK, piesi oraz rowerzyści. Dopiero później kierowcy.
O przebudowie tego ważnego skrzyżowania w centrum miasta mówi się od lat. Przede wszystkim w kontekście wąskiego i pozbawionego barierek przystanku tramwajowego "Dubois" w kierunku mostu Uniwersyteckiego.
-„Chcemy na tym skrzyżowaniu stworzyć miniwęzeł przesiadkowy. Teraz pasażerowie korzystają z dwóch przystanków autobusowych na ul. Drobnera, przy hotelu Plaza i przy barze Mewa. Jeśli ktoś chce się przesiadać, to musi kilka razy przejść przez jezdnię i jeszcze stać na światłach. Coś podobnego było kiedyś na pl. Grunwaldzkim. Oczywiście to porównanie na wyrost, ale chcemy umożliwić na tym skrzyżowaniu bezpieczne przesiadanie się pasażerom, bez potrzeby szukania przystanku – mówił w lutym Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Oferty w przetargu można składać do 30 kwietnia.
Co się zmieni?
Firma, która zostanie wyłoniona w przetargu ma opracować trzy warianty przebudowy. Wszystkie mają poprawić przede wszystkim warunki przemieszczania się i bezpieczeństwa pieszych i pasażerów MPK.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgodnie z założeniami zlikwidowane zostanie zachodnie torowisko, z którego korzystają tramwaje zmierzające w stronę centrum Wrocławia. Po przebudowie będą korzystać z toru wschodniego. Natomiast bliżej Wyspy Słodowej położone zostaną nowe tory, po których będą się poruszać tramwaje kursujące w kierunku Nadodrza i pl. Bema.
Nie tylko torowisko zostanie przesunięte bliżej Wyspy Słodowej. Plan zakłada również przesunięcie jezdni. Zlikwidowane zostaną trzy przystanki "Dubois" - autobusowy z zatoczką przy Hotelu Park Plaza, przy ul. Dubois oraz ul. Drobnera.
Ze względu na powstanie węzła przesiadkowego nowe przystanki tramwajowo-autobusowe będą mieć co najmniej 65 m długości.
Po przebudowie autobusy, jadąc od strony mostów Uniwersyteckich, powinny przed skrzyżowaniem z ul. Dubois poruszać się po torowisku. Ponadto, ruszając z przystanków A+T, bez przeszkód powinny włączać się do ruchu w ul. Drobnera w kierunku pl. Bema oraz w ul. Łokietka.
Inwestor zakłada, że projektantowi uda się zbudować przejście dla pieszych przez ul. Drobnera pomiędzy ulicą Śrutową, a ul. Łokietka, tak, aby zapewnić dojście do obu peronów przystankowych. Wykonawca ma również przewidzieć zjazd dla rowerów z Wyspy Słodowej pomiędzy ulicami Drobnera i Łokietka w kierunku ul. Łokietka.
Miasto zapowiada, że przy prowadzonych pracach budowlanych nie zostaną wycięte drzewa. Zobaczcie na filmie, jak ten obszar wygląda teraz: