Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Rok 2013 dla pasażerów komunikacji miejskiej to przede wszystkim czas, gdy finiszują inwestycje związane z projektami unijnymi. MPK Wrocław zakończyło realizację siedmiu zadań, które związane są z bezpieczeństwem pasażerów, natomiast UM uruchamia stopniowo składniki Inteligentnego Systemu Transportu. W tym roku doszło również do porozumienia Urzędu Miejskiego z przewoźnikami kolejowymi i dzięki temu możemy na terenie Wrocławia jeździć na Urbancard także pociągami. Istotnym wydarzeniem jest też fakt, że w grudniu MPK ogłosiło przetarg na nowe autobusy dla wrocławian. Zacznijmy od milionów przeznaczonych na bezpieczeństwo pasażerów. To nowe tramwaje, monitoring, supernowoczesny pojazd ratowniczy, system informacji pasażerskiej i internetowy serwis pasażera. Między innymi to udało się kupić w ramach projektu unijnego realizowanego przez wrocławskie MPK, a który kończył się właśnie w 2013 roku. O bezpieczeństwo podróżujących dbają teraz kamery, które trafiły do ponad 250 pojazdów MPK. Wraz z pojawieniem się monitoringu tramwaje i autobusy przestały być obiektem nagminnego niszczenia przez wandali, a MPK stało się, jak podkreślała policja, oczami mundurowych na Wrocław. Obraz z kamer pomaga w rozwiązywaniu wielu spraw dotyczących m.in. kradzieży. Najbardziej spektakularna jednak była dostawa do Wrocławia jednego z najmocniejszych w Polsce dźwigów samojezdnych. Maszyna trafiła do zajezdni MPK we wrześniu. Pojazd będzie brał udział w akcjach ratunkowych, a jego główne zadanie to podnoszenie wykolejonych tramwajów. Dzięki nowego nabytkowi ma to się odbywać szybciej.
Ułatwieniem w planowaniu podróży bez wątpliwości jest także uruchomiony w kwietniu serwis internetowy dla pasażera. Tam najnowszą funkcjonalnością jest mapa pozycji pojazdów. Dzięki niej każdy za pomocą internetu lub telefonu komórkowego może sprawdzić, gdzie jest tramwaj czy autobus, na który czeka. W pierwszych tygodniach działania strony odwiedziło ją 100 tysięcy użytkowników.
Rok 2013 to także finiszowanie projektu ITS. Na ponad 160 przystankach oddano do użytku dynamiczne tablice przystankowe z informacją dla pasażerów. Szybko okazało się, że tradycyjny rozkład jazdy w tym miejscach traci popularność, a pasażerowie przychodząc na tramwaj czy autobus sprawdzają za ile pojawi się pojazd właśnie na takiej tablicy. Czas przyjazdu szacowany jest na podstawie danych GPS. ITS zawitał też na ponad stu skrzyżowaniach dając priorytet przejazdu tramwajom. To znacznie usprawniło płynność jazdy pojazdów szynowych. W połowie roku uruchomiono serce systemu ITS, czyli Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym przy ul. Strzegomskiej. To tam zarządza się płynnością ruchu pojazdów we Wrocławiu i decyduje np. o objazdach komunikacji miejskiej w trakcie nagłych zdarzeń. Pod koniec roku w ramach projektu uruchomiono także tablice zmiennej treści, które informują kierowców o alternatywnych drogach przejazdu przez Wrocław lub czasowych utrudnieniach czy remontach ulic.
W mijającym roku przypadała też 120. rocznica uruchomienia tramwaju elektrycznego we Wrocławiu. W związku z tym MPK zorganizowało dużą wystawę poświęconą tej rocznicy. Jubileusz zgrał się z informacją, że w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego zostanie zabezpieczona kolekcja zabytkowych tramwajów, a jeden z nich, bardzo cenny okaz wagonu Maximum z 1901 r., zostanie odrestaurowany. To spora gratka dla miłośników komunikacji miejskiej i zabytkowych pojazdów, a także turystów, którzy odwiedzają Wrocław. Inny zabytek też zyskał nowe życie w 2013 roku. Towarzystwo Miłośników Wrocławia zleciło odbudowę starego tramwaju typu Konstal N. 6 grudnia udał się w dziewiczy rejs i dostał imię –„Mikołaj”. Najpewniej już wiosną będzie można nim podróżować na zabytkowej linii tramwajowej.
Ostatnie dwanaście miesięcy to też sporo działań, które mają podnieść jakość obsługi pasażera. Udało się w siedzibie MPK Wrocław uruchomić Biuro Obsługi Pasażera z prawdziwego zdarzenia, a niedawno stało się ono także oficjalnym drugim biurem Urbancard we Wrocławiu. Teraz wszystkie sprawy związane z wyrobieniem karty, reklamacjami czy ładowaniem biletów można załatwić w dwóch miejscach. W czerwcu, na podstawie umowy Urzędu Miejskiego z przewoźnikami kolejowymi, pasażerowie zyskali możliwość łączenia przejazdów komunikacją miejską i pociągami bez dodatkowej opłaty. Dotyczy to wszystkich połączeń na terenie Wrocławia. W ciągu miesiąca z tego rozwiązania korzysta około 50 tysięcy osób.
W roku 2013 do Wrocławia, po kilkuletniej przerwie, trafiły nowoczesne autobusy komunikacji miejskiej. MPK zakupiło na razie tylko dwa pojazdy demonstracyjne Mercedes-Benz, ale kilka tygodni temu miejski przewoźnik ogłosił przetarg, w którym chce wydzierżawić co najmniej 45 nowych autobusów. Docelowo może jednak być ich nawet 65 szt. –po pełnym wykorzystaniu zawartej w zamówieniu opcji. MPK zamierza również ogłosić przetarg na dzierżawę części swoich linii, co tym samym umożliwiłoby wprowadzenie w ciągu dwóch lat na wrocławskie ulice ponad stu nowych pojazdów. To oznaczałoby to, że z ulic stolicy Dolnego Śląska znikną w końcu wyeksploatowane, ponad 20-letnie autobusy Ikarus i Jelcz.