Wrocław: O 12% wzrosła sprzedaż biletów
ak informuje Magda Nogaj na łamach „Gazety Wyborczej –Wrocław”w ciągu dwóch lat o ponad 12 proc. wrosły we Wrocławiu wpływy z biletów MPK. W ubiegłym roku ich sprzedaż przyniosła prawie 126 mln zł. To efekt ostrzejszych kontroli w tramwajach i autobusach, wprowadzenia urbancard i biletomatów oraz wzrostu cen paliw. Od ośmiu lat roku wpływy z biletów systematycznie malały. W 2009 były najniższe i wyniosły tylko nieco ponad 112 mln zł. Jednak już rok później odnotowany został radykalny wzrost, bo o ponad 9,6 mln zł, a więc 7-8 proc. Co ciekawe, mimo że wpływy z przejazdówek rosną, to liczba sprzedanych biletów okresowych spadła. Wrocławianie w 2009 r. kupili ich ponad 1,6 mln sztuk, w 2011 tylko nieco ponad milion. To efekt wprowadzenia biletów semestralnych, dzięki którym nie trzeba robić comiesięcznych doładowań. W ciągu dwóch lat podwoiła się ich sprzedaż. Z danych wydziału transportu wynika też, że we Wrocławiu dużą popularnością cieszą się bilety czasowe. W ciągu roku ich sprzedaż ponad dwukrotnie się poprawiła z 2,6 mln (w 2010 r.) na 5,6 mln sztuk (2011). Więcej na ten temat tutaj.