Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiedeńskie przystanki w Programie Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej

infotrans
16.02.2021 08:30

Rząd ma się dzisiaj – 16 lutego - zająć projektem uchwały Rady Ministrów ws. ustanowienia wieloletniego „Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021 – 2024”.

Zgodnie z projektem programu, przedstawionym przez Ministerstwo Infrastruktury, jego celem jest ograniczenie liczby zabitych co najmniej o 40 proc., a ograniczenie liczby ciężko rannych co najmniej o 41 proc. na drogach krajowych, Program dotyczy dróg krajowych będących w zarządzie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Tylko 2,5 mld zł

Z analizy GDDKiA wynika, że aby zapewnić infrastrukturę bezpieczna? dla użytkowników ruchu drogowego, należy poprawić stan 8 250 km dróg krajowych, czyli 38,2 proc. istniejących. Limit kosztów programu to 10,5 mld zł, przy założeniu jego realizacji w okresie 11 lat. Następnie zmniejszono kwotę do 2,5 mld zł, dostosowując limit finansowy do dostępnych środków budżetu państwa.

Program ma przewidywać takie działania jak poprawa warunków niechronionych uczestników ruchu. W szczególności to poprawa warunków widoczności na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów, w tym ich oświetlenie.

Inne zadanie to rozdzielanie ruchu pieszych oraz rowerzystów od ruchu pojazdów za pomocą „fizycznych środków”, w tym wykonywania specjalnej infrastruktury dla pieszych oraz dla rowerów.

Publiczny transport

Program ma przewidywać też podnoszenie parametrów użytkowych nawierzchni infrastruktury dla pieszych i rowerów, budowę peronów na przystankach publicznego transportu zbiorowego oraz bezpiecznych dojść do nich.

Innym punktem jest budowa chodników, ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, przebudowa skrzyżowań, budowa lewoskrętów, kładek dla pieszych, likwidacja punktów kolizyjnych na jezdniach.(PAP)