Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Więcej linii na warszawskim Bródnie

infotrans
12.03.2019 13:41

Na Bródnie rozpoczęłasię budowa II linii metra. Stołeczny ratusz cały czas monitoruje sytuację powdrożeniu nowej organizacji ruchu. Wkrótce wprowadzone zostaną pierwszekorekty.

Od poniedziałku, 18 marca, uruchomiona zostanie nowa linia327 i ułatwione dojście do przystanków tramwajowych.

– Starannieprzygotowywaliśmy się do wprowadzenia zmian związanych z budową II linii metrana Bródnie. Cały czas monitorujemy też sytuację w terenie po jej wdrożeniu iwyciągamy wnioski. Już wkrótce usprawnimy działanie komunikacji uruchamiającdodatkową linię autobusową, a także ułatwimy pieszym dojście do przystankówtramwajowych zlokalizowanych przy ul. Rembielińskiej – mówi Robert Soszyński,zastępca prezydenta m.st. Warszawy, który we wtorek, 12 marca, obserwował ruchna Bródnie.

Od ponad tygodnia na Bródnie funkcjonuje nowa organizacjaruchu związana z budową II linii podziemnej kolei. Sytuację po jej wdrożeniumonitorują zarówno przedstawiciele Biura Polityki Mobilności i Transportu, jaki Zarządu Transportu Miejskiego. Pierwsze wnioski są pozytywne, a autobusy itramwaje jeżdżą w większości punktualnie, bez znacznych spóźnień.

Wielu pasażerów korzysta z autobusów jadących ulicą św.Wincentego. Dlatego od poniedziałku, 18 marca, na ulice wyjadą autobusy nowejlinii 327. Jej trasa została tak przygotowana, aby ułatwić dojazd do ronda Żabai przesiadek do tramwajów osobom z rejonu przystanków Malborska i św.Wincentego. Autobusy linii 327 będą kursowały od CH Targówek, ul. Głębocką, św.Wincentego do ronda Żaba, w dni powszednie w godzinach 6.00–9.30 i 14.00–20.00,a na przystankach będą się zatrzymywały co 15 minut.

Już od środy, 13 marca, zmieni się charakter przystankówGilarska i Toruńska. Autobusy będą się tu zatrzymywały za każdym razem, a niejak dotychczas na żądanie. Z obserwacji pracowników ZTM wynika, że przystankite cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów i autobusy zatrzymują sięna nich praktycznie przy każdym kursie.

Dodatkowym usprawnieniem będzie również wprowadzenie zmian wcyklach sygnalizacji świetlnej w rejonie przystanków tramwajowych na ul.Rembielińskiej. Dzięki montażowi urządzeń „wzbudzających” sygnalizator zielonydla pieszych będzie mógł świecić się dłużej i jednocześnie nie utrudni toprzejazdu tramwajom. Pozwoli to upłynnić ruch pieszych w tym rejonie.

Przygotowany zostanie także projekt zmian organizacji ruchuna osiedlowych uliczkach po północnej stronie ul. L. Kondratowicza – być możeniektóre z nich zostaną zmienione na jednokierunkowe. Dziś wykorzystywane sąjako trasy objazdowe zamkniętej ul. L. Kondratowicza, co jest uciążliwe dla ichmieszkańców.

Zmiany na Bródnie

W czasie budowy na trasy objazdowe skierowane zostałyautobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227,240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Na głównych ulicach (Matki Teresy zKalkuty, św. Wincentego, Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej)wyznaczone zostały wydzielone pasy dla autobusów. Dodatkowo, odcinki ulicy św.Wincentego, między ulicą Niwa a Gilarską oraz ulicą L. Kondratowicza a wjazdemna parking urzędu dzielnicy (tylko w kierunku ulicy Matki Teresy z Kalkuty),zostały przeznaczone tylko dla ruchu pojazdów komunikacji miejskiej.

Pasażerowie z Bródna mogą szybko dojechać do Śródmieścia ina Mokotów dzięki nowej linii tramwajowej 41. Składy ruszają z pętli ŻerańWschodni i taką samą trasą jak linia 1, jadą do ronda Zgrupowania AK”Radosław”, gdzie skręcają w al. Jana Pawła II i kończą trasę na Służewcu(trasą linii 17). Linia 41 kursuje w dni powszednie godzinach 6.00-20.00.